Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, March 12, 2013

Penjelasan Tulang Besi Berkaitan Peristiwa Pertengkaran di Perkarangan Pejabat PKR (Video)


Selamat menonton

42 comments:

Tulang Asal said...

TB,

Pertama sekali congrats sebab ada keberanian adakan sidang video untuk jelaskan perkara semalam.

Sedihnya, isi tak ada untuk dihadamkan. cakap tanpa fakta.

Berbalik pasal insiden semalam, sidang media dibuat oleh PKR mcm mana pulak di kategorikan sebagai perangkap klu lu sendiri mengaku semua media di jemput.

Kredibiliti penting dan bagi yang beragama islam yang tengah pening ni, bermubahalah adalah jalan kluar terbaik. Setakat bagi statement sapa pun boleh dan kredibiliti Azlan sebagai Bapa langsung x ada "weight" bagi masyarakat.

Selain daripada itu kebebasan media yang di war-warkan oleh pihak pakatan tidak digambarkan sebegitu dengan kejadian semalam malah lebih teruk. Angkat kaki terus blah.

Kenapa perlu emosi, jawablah dengan rasional walaupun apa pun yang di lontarkan bukan ikut tagline "U ulang I saman" dan mengherdik.

Lain-lain isu yang diberikan penjelasan tidak mempunyai fakta dan kredibiliti atau kata mudah tak ada isi.

Macam mana wa nak U-turn ni...

Anonymous said...

Pigi dah... hipokrit. Kata sumpah tak de dalam Islam. Tapi dok suruh Najib sumpah buat apa?

http://www.malaysiawaves.net/2013/03/najib-wajib-bersumpah-laknat-tidak.html

Banyak sangat pusing sampai pusing kata-kata sendiri. Bila kena tang puak sendiri, tak de sumpah, tapi tang lawan tu, sibuk suruh sumpah.

Korang ini cuma mempermainkan agama aje.

Tulang Besi said...

Tulang Asal,

Ko jadi pencaci upahan ni gaji ko brp sebulan?

Tulang Asal said...

TB...
Lu panas nampak..Wa x de caci lu pun...

Wallahi Wabilahhi Watallahi sesungguhnya saya "Tulang Asal" tidak pernah dan tidak akan menerima satu sen pun daripada sesiapa pun baik di utara, barat, selatan, timur samada di pihak kerajaan mahupun pihak pembangkang terutama sekali daripada "Tulang Besi". Dan sesungguhnya tulisan saya ini adalah 100% bebas daripada unsur-unsur hasutan ataupun panduan daripada utara, barat, selatan, timur samada di pihak kerajaan mahupun pihak pembangkang terutama sekali daripada "Tulang Besi". Saya adalah rakyat marhaen yang cintakan keamanan, kedamaian dan bencikan kebatilan dan huru hara.

Sekian dimaklumkan.

PS: Gaji wa klu ikut skala baru ni adalah dlm RM 135 sejam.

Anonymous said...

Memang dari dulu kerajaan tak pernah bersedia untuk menjadikan orang melayu cerdik dan berdikari , Sebagai contohnya kempen membaca ibarat melepaskan batuk ditangga apa yang kita ada sekarang ialah sistem pendidikan yang melahirkan generasi yang tidak peduli . Budaya perdebatan tidak di galakkan takut membuka pekung didada. Sekolah ibarat penjara dan universiti ibarat kilang. Melayu jadi robot terima apa yang ada dan informasi cuma dari sang penguasa. Tetapi dengan adanya internet konkongan informasi tak dapat lagi dibendung Melayu mula persoal itu dan ini kerana telah ada informasi dari segala sudut dan pecahnya konkongan informasi ini menjadikan penguasa hilang punca . Persoalan tidak dapat dijawap malah setiap jawapan minimbulkan persoalan yang lebih banyak lagi. Keberanian Tulang Besi menegur wartawan sang penguasa amatlah saya alu alukan .Mereka ini masih hidup dizaman pra internet ........cuba meneruskan agenda pembodohan bangsa sendiri tanpa mereka sedari diperkuda sebegitu rupa dengan ganjaran yang tak seberapa.....!!!

juragan 69 said...

Bhai...lu jenis panas baran ke...kenapa kt mekah dulu lu tak doa betul2...lu nk soal org lain berapa dapat...bhai bukan semua org bangsat serupa lu...klu tak tahan dgn kutukan...lu jgn bicara tntng perjuangan...bhai,lu ptt muhasabah atau muhasarawak diri lu...bukan bikin panazzz bhai...

juragan 69 said...

Hahaha...mnkin lu salah seorg yg diperbodohkan...hahaha

Anonymous said...

Alahai Tulang Besi ... HI HI HI

I knew you since late 2008 when I came to FB. Of course I remember you very well for two reasons - your shallow arguments as well as your obsession with the king of all liar, Anwar.

We were engaged in political discussions a few times back in 2008 and 2009 but sadly the series of discourse ended when I was blocked. That was the moment I realized you are simply a laughing stock.

Many rational PAS members that I knew through FB never took your writing seriously. As a matter of fact your writing is simply reflecting you state of mind, which is seriously arrogant, clumsily ignorant and hopelessly dumb.

But don't be sad. Your writing is not entirely useless. Higher percentage of PR supporters are lacking of cranial capacity, so your blog serves them well ... HI HI HI

Tulang Besi said...

I knew you since late 2008 when I came to FB. Of course I remember you very well for two reasons - your shallow arguments as well as your obsession with the king of all liar, Anwar.

We were engaged in political discussions a few times back in 2008 and 2009 but sadly the series of discourse ended when I was blocked. That was the moment I realized you are simply a laughing stock.


That's weird. I never join FB until March or April 2009.

And i never used FB for political purposes until early 2010.

You are either dreaming or simply a big fat liar

Anonymous said...

Have you forgotten name like Grand Marquis? It scares you right?

Tulang Asal said...

Al-Fatihah kepada pejuang negara yang gugur di medan perjuangan demi menengakan kedaulatan negara.

Rasa terpanggil untuk mengikut blog TB ini berikutan daripada paparan keberanian TB meyanggah pendapat wartawan lain di sidang media anjuran PKR berkaitan deklarasi Azlan melafazkan taat setia kepada parti PKR.

Berikutan itu TA ingin tahu dan mengambil maklumat yang perlu bagi memastikan TA memperolehi semua maklumat dan fakta untuk membuat rumusan bagi diri sendiri disamping berkongsi pendapat kepada yang sudi berkongsi pendapat dan hujah berdasarkan fakta dan bukan cerita omongan.

Berbagai komen dan pendapat diberikan bagi menegakkan hujah masing2 yang kebanyakkan berdasarkan sentimen emosi dan bukannya fakta.

TA cuba mendapatkan fakta dari Anon seperti berikut:-


ANON:- ”Memang dari dulu kerajaan tak pernah bersedia untuk menjadikan orang melayu cerdik dan berdikari.”

TA:- Dari Dahulu maknanya daripada bila? Daripada zaman kesultanan Melaka? Ataupun semenjak negara merdeka dan diperitah oleh Pakatan? BN?. Tak pernah bersedia untuk menjadikan orang melayu cerdik dan berdikari contohnya? Bagaimana untuk menjadi cerdik? Secara semulajadi atau di didik? Mestilah dididik untuk cerdik. Jadi untuk apa sekolah2 ditambah, ibu bapa berlumba2 mendapatkan pendidikkan untuk anak2 sampaikan sekolah terpaksa membuat 2 sessi pengajian. Pusat pengajian tinggi bercambah masih tidak dapat menampung bilangan pelajar yang meningkat kecerdikkanya dari tahun demi tahun. Namun pertambahan pusat pengajian tinggi swasta turut membantu untuk menampung keperluan itu. Samada kita mahu belajar atau tidak untuk menjadi cerdik jawapanya, dan bukan kerajaan tak bersedia menjadikan orang melayu cerdik. Jangan dihina golongan profesional yang ada dikalangan melayu yang lahir dari institusi ini kerana kesungguhan mereka untuk cerdik dan berjaya. Berdikari yang macam mana tu? Banyak ruang untuk berdikari. Tapi yang mana satu?



ANON:- Sebagai contohnya kempen membaca ibarat melepaskan batuk ditangga apa yang kita ada sekarang ialah sistem pendidikan yang melahirkan generasi yang tidak peduli .

TA:- Kempen membaca? Untuk golongan yang mana? Ibarat melepaskan batuk ditangga yang macam mana tu? Kerana kempen membaca yang melepaskan batuk ditangga ini, mungin, Anon sekarang banyak membaca terutamanya dialam siber dan terpanggil untuk mengisi komen ruang2 siber. Betul ke? Kalau bukan maka ianya datang daripada diri sendiri? Emak? Ayah? Saudara? Atau apa? Salah atau betulkah kerajaan 100% sekiranya Anon rajin atau tidak untuk membaca? Sistem pendidikkan yang melahirkan generasi tidak peduli? Atau kita yang tidak pedulikan generasi kita supaya mengambil tahu hal keluarga? Masyarakat? Jiran? Negara? Atau kita sendiri yang tak peduli kerana sibuk mentadbir dan mengurus soal kehidupan seharian? Adakah menjadi kewajipan sekolah dan sistem pendidikan bertanggungjawab 100% diatas kepedulian generasi sekarang dalam tempoh 6 jam sehari sedangkan keluarga mempunyai masa 18 jam sehari tidak termasuk waktu cuti. Adakah kita pantau kepedulian generasi kita sebagai ketua keluarga?

Anon :- Budaya perdebatan tidak di galakkan takut membuka pekung didada.

TA :- Tidak digalakkan yang macam mana? Debat yang berilmiah atau debat emosi? Debat masih dianjurkan di sekolah2 dan pusat pengajian tinggi. Debat secara terkawal berkaitan isu yang berilmiah dan membina. Debat Awam? Debat untuk siapa? Rakyat atau pemimpin? Untuk rakyat? Dengan siapa? Untuk apa? Untuk pemimpin? Bukankah diberi ruang seluas-luasnya di parlimen. Cakap la apa saja tanpa boleh dikenakan apa juga tindakkan. Tetapi adakah dimanafaatkan. Ataupun debat yang diminta ini semata2 untuk mempertahankan emosi dan ideologi sempit bukan untuk kesejahteraan sekalian rakyat dan bukannya segelintir.Ingat! majoriti rules.


Sambung..../

Tulang Asal said...

Sambungan Anon 9:25...

Anon :- Sekolah ibarat penjara dan universiti ibarat kilang.

TA:- Ulasan yang sangat2 dangkal. Apalah alasan ANON? Kerana sebab peribahasa Anon ini maka berpusu-pusu anak2 dan pelajar berlumba2 ke penjara dan kilang sehingga hari ini. Mungkin Anon tidak lagi bersekolah dan tidak menghantar anak kesekolah? Atau Anon tidak ke universiti dan sekarang bekerja di kilang?

Anon:- Melayu jadi robot terima apa yang ada dan informasi cuma dari sang penguasa. Tetapi dengan adanya internet konkongan informasi tak dapat lagi dibendung Melayu mula persoal itu dan ini kerana telah ada informasi dari segala sudut dan pecahnya konkongan informasi ini menjadikan penguasa hilang punca .

TA :- Mungkin Anon bukan Melayu? Sebab itu tidak terima apa juga bentuk maklumat daripada pihak penguasa (kerajaan/tafsir sendiri). Tetapi ramai melayu sekarang yang bergaya dgn pelbagai telefon pintar dan mengikuti pelbagai saluran media dan maklumat termasuk dari laman-laman siber termasuklah Anon. Tuduhan Anon tak wajar kerana TA sendiri bukan robot walaupun melayu dan begitu juga melayu2 yang lain.Kongkongan informasi? Bila tu? Kerajaan semuanya menggunakan medium internet (alam siber) untuk menyalurkan informasi. Kerajaan hilang punca? Bila tu? Sekatan tak pernah dibuat. Anon sendiri boleh kemana sahaja dalam ruang siber ini. Negara besar China umpamanya mengharamkan Google beroperasi disana. Di Malaysia ada? Kongkongan? Yang mana satu? Bila? Apa? Dengan keprihatan kerajaan yang dikatakan mengongkong ini maka pelbagai tohmahan, kata nista dan cacian selain daripada cerita omongan pak pandir memenuhi ruang-ruang ini untuk ditelan oleh Anon.


Anon:- Persoalan tidak dapat dijawap malah setiap jawapan minimbulkan persoalan yang lebih banyak lagi.

TA :- Persoalan apa? Lebih banyak lagi? Anon dah mula main combat (tembak2) nampaknya.


Anon:- Keberanian Tulang Besi menegur wartawan sang penguasa amatlah saya alu alukan .

TA :- TB bukan menegur tapi meyanggah. Cuba tengok balik video tu dan buka kamus dewan antara menegur dan menyanggah. Banyak beza tu. Satu cara baik dan satu lagi dengan emosi. Berani? Amat-amat lah subjektif.

Anon :- Mereka ini masih hidup dizaman pra internet ........cuba meneruskan agenda pembodohan bangsa sendiri tanpa mereka sedari diperkuda sebegitu rupa dengan ganjaran yang tak seberapa.....!!!

TA:- Siapa ni? TB? Wartawan yang dimaksudkan? Memperbodohkan bangsa sendiri? Siapa? Anon? Di perkuda? Agak2 siapa yang nyata diperkudakan? Ganjaran? Isk-isk bayak nor la soklannya. Kerana? Kerana lontaran emosi sahaja, “just a statement” kosong macam gurun, kering kontang x de isi.

Wahai Anon 9:25 anak Si Fulan, nak komen biar dengan fakta bukan sedap emosi untuk mempengaruhi rakyat dengan cerita “Pak Pandir”. Kalau untuk melepaskan emosi maka hamburkanlah emosi ini di dinding2 tandas rumah Anon dan tatapilah dan renungkan lah fakta2 Anon ini diwaktu Anon meluangkan waktu untuk mengeluarkan angin dan bahan kumbahan daripada badan anon. Mungkin nanti anon akan jumpa fakta yang lebih tepat untuk dikongsi bersama.

Tulang Besi said...

Grand Marquis? the guy who specializes in repeating the same crap over and over again.

I never forget that type of people

Tulang Asal said...

TB

Tengok lu panas lagi. Kata tak hipokrit. Jgn jadi hipokrit. Klu nak buat cerita katun letak gambar tom & jerry kat blog. Sekurang2 org paham.

"Crap" - nice chosen word exactly like yr arguements n writings..
By the way, my previous comment was meant for the said Anon and since u take yr time to digest it strongly shows that "Kempen Membaca" do carry a merit.

Anonymous said...

Orang-orang PR ni bila mereka cakap mereka tak pernah fikir. Kalau betul kerajaan nak jadikan orang Melayu bodoh, tak de la dihantarnya penulis blog ni sampai ke Kansas City untuk belajar. Dan kalau sekolah di Malaysia ni tak de kualiti, maka tak de lah si penulis blog ni boleh belajar sampai Kansas City.

Orang-orang PR, khususnya penulis blog ni adalah orang yang hanya pandai tuduh, tapi diam-diam mereka dan juga mungkin kelak anak-anak mereka akan merembat segala keistimewaan yang disediakan oleh kerajaan kepada orang Melayu. Dalam masa yang sama, mulut mereka terus menuduh kerajaan dengan macam macam.

Anonymous said...

Kalau betul kerajaan nak jadikan orang Melayu bodoh, tak de la dihantarnya penulis blog ni sampai ke Kansas City untuk belajar.

Sebelum dihantar budak2 Malaysia ke oversea, otak mereka dibasuh oleh BTN untuk dibodohkan.

Kalau tak dibasuh BTN tak boleh pegi oversea

Tulang Asal said...

Anon 7:45... Jatidiri perlu la beb sblum hanyut dlm usia muda di perantauan. Tapi klu ada BTN yg kononnya membasuh (perlu penjelasan basuh mcm mana? Sokong BN?) untuk diperbodohkan. Mcm mana mana pulak penulis blog belajar ke Kansas City ni x jadi bodoh?(maknanya dgn menyokong Pakatan tu pandai). Siapa yg bodoh sebenarnya? Wa dah ada jawapan sendiri. X de benda lain la nak berhujah, bangkang tetap bangkang walaupun Pakatan kata itu kambing halal dimakan tapi mata kepala lu sendiri jelas nampak babi tapi tetap anggap kambing kerana ianya kata-kata anugerah tuhan pada lu.

juragan 69 said...

Bhai lu cuma ckp dibasuh oleh btn...tp isi basuhan tu apa dan utk apa...bhai rasanya klu g oversea takde maknanya student di brainwash supaya jgn joint pas,pkr atau dap...tak tau le pulak klu ketiga2 parti ni ada masuk pru kt jepun,usa,korea,england...bhai jgn semua yg kerajaan buat tak betul...

Bhai maknanya penyokong pr ni semua nya bukan student u...tak cerdik le penyokong pr...pemimpin dia setakat spm atau stp je lah...ialah budak u semua dah kena brainwash dek btn...kemon bhai jgn jd pelawak politik..
Lu kata ..lu suka ..lu fikirlah

juragan 69 said...

Siapa yg berckp benar di sini??? TB kah atau GRAND MARQUIS...

juragan 69 said...

Bhai TA...lu terbaeek bro

Tulang Besi said...

Berbalik pasal insiden semalam, sidang media dibuat oleh PKR mcm mana pulak di kategorikan sebagai perangkap klu lu sendiri mengaku semua media di jemput.


Engko pergi ke sidang media tu? Kalo tak pergi apsal bercakap mcm ko pegi?

Tulang Besi said...


Kredibiliti penting dan bagi yang beragama islam yang tengah pening ni, bermubahalah adalah jalan kluar terbaik. Setakat bagi statement sapa pun boleh dan kredibiliti Azlan sebagai Bapa langsung x ada "weight" bagi masyarakat.

Selain daripada itu kebebasan media yang di war-warkan oleh pihak pakatan tidak digambarkan sebegitu dengan kejadian semalam malah lebih teruk. Angkat kaki terus blah.


Takda weight? apsal pegi hantar wartawan2 kankung tanya soalan2 bodoh kalau takda weight?

Aku tengok ngko lagi teruk bodoh dari Grand marquis

Tulang Besi said...

Secara semulajadi atau di didik? Mestilah dididik untuk cerdik. Jadi untuk apa sekolah2 ditambah, ibu bapa berlumba2 mendapatkan pendidikkan untuk anak2 sampaikan sekolah terpaksa membuat 2 sessi pengajian. Pusat pengajian tinggi bercambah masih tidak dapat menampung bilangan pelajar yang meningkat kecerdikkanya dari tahun demi tahun.

kalo UMNO nak jadikan melayu cerdik mesti dia galakkan kebebasan media.

ni tidak semua media dia kawal. Melayu cuma dapat maklumat dari sumber yg dikawal oleh UMporNO.

Tu tanda UMNO nak Melayu jadi bodoh.

Belit ko tak menjadi la

juragan 69 said...

Bhai...control baran tu...nti lu tak sempat nk hadap pru...nanggis org pr!!!

Tulang Besi said...

Aku tengok manusia Tulang Asal ni suka tulis berjela2 sbb nak tutup kebodohan hujjah dia.

Sbb tu dia tak berani dedah identiti dia sbb takut orang tau dia tak cerdik.

Tapi alhamdulillah, skrg zaman siber. Sekejap je orang tau dia ni tak cerdik

Misalnya dia kata:

Tidak digalakkan yang macam mana? Debat yang berilmiah atau debat emosi? Debat masih dianjurkan di sekolah2 dan pusat pengajian tinggi. Debat secara terkawal berkaitan isu yang berilmiah dan membina. Debat Awam? Debat untuk siapa? Rakyat atau pemimpin?

Kalau berani, luluskanlah lesen TV pada Pakatan Rakyat.

Baru lah dikatakan MENGGALAKAN PERDEBATAN.

Satu stesen bawak hujjah UMNO, satu stesen bawak hujjah PR.

Lepas tu biar rakyat tentukan sapa menang.

Kan dah terdedah si Tulang asal ni tak cerdik

Tulang Besi said...

Mari lihat lagi komen Tulang Asal yg tak cerdik:

Wa ada nampak Tian Chua pakai baju melayu siap bersampin lagi masa bagi statement kat balai tapi malu agaknya nak pakai sokok atau kopiah. Agak-agaknya lu nak bagi takrif apa kat mamat ni? Pejuang Melayu Terakhir?

Kurang2 tian chua berani tunjuk muka dia.

Tak macam ko berani cakap dari jauh je.

Muka pun tak brani tunjuk

Cina Berani, Melayu Bachul

juragan 69 said...

Bhai lu nk salah kn org diatas kebiadapan dan kebodohan lu dlm situasi berdepan dgn org yg tak sehaluan...lain kali bgtau penganjur utk buat PC tertutup...lu wajib dtg(lu bkn commitee kn)harakah,keadilan daily, malaysia kini...alah yg sewaktu dgnnya...
Klu pr menang dan lu dilantik mnteri kdn perghhh aman malaysia ni...

Tulang Besi said...

Kita tengok lagi komen banggang si Tulang Asal ni:

Setakat bagi statement sapa pun boleh dan kredibiliti Azlan sebagai Bapa langsung x ada "weight" bagi masyarakat.

Bapa pada Saiful Bukhari takda weight?

Ko ni masyarakat apa yg ko rujuk ni?

Masyarakat babi hutan ke?

oh aku lupa, puak2 UMNO ni hidup dalam alam fantasi. Diorang buat diorang punya hukum sendiri.



Tulang Besi said...

Ni lagi komen bengap si Tulang Asal:

Aku setuju!!!!! selepas Anuar bersumpah x liwat saiful. Skali pun cukuplah.Atas katil sebelah china doll pun x p

Anwar tak perlu sumpah sbb itu bukan ajaran agama Anwar.

NAjib pulak kena sumpah sbb itu ajaran agama Najib ==> agama UMNO

hahahaha lagi komen bengap Tulang Asal terdedah

Tulang Besi said...

Best jugak belasah si Tulang Asal ni.

Dari gaya tulisan mcm orang pandai tapi bodoh rupanya.

Tulang Besi said...

Bhai lu nk salah kn org diatas kebiadapan dan kebodohan lu dlm situasi berdepan dgn org yg tak sehaluan...lain kali bgtau penganjur utk buat PC tertutup...lu wajib dtg(lu bkn commitee kn)harakah,keadilan daily, malaysia kini...alah yg sewaktu dgnnya... Klu pr menang dan lu dilantik mnteri kdn perghhh aman malaysia ni

Betullah orang kata.

UMNO dgn kebodohan ni ibarat irama dan lagu tak boleh dipisahkan.

Bila ada orang marah pasal kebodohan, dia suruh jgn marah.

Tapi kebodohan tu dibiarkan berterusan

Patutlah melayu tak maju

Tulang Besi said...

Grand Marquis ni ramai yg suruh aku kick sbb dia selalu kalah berhujjah.

Tapi bila kalah, dia terus berdegil dan ulang2 balik hujjah bodoh dia.

Ramai pembaca yg fed up dan meluat.

So terpaksalah buang pengacau2 mcm dia tu

juragan 69 said...

Bhai TB utk statement lu yg ini aku setuju dgn lu...sbb lu dah tunjuk macam mana KEBEBASAN MEDIA...dimana wartawan BEBAS nk tnya apa dan pembaca pun tahu jawapan sebenar kerana lu dah buktikn apa prinsip sebenar KEBEBASAN MEDIA...

Tulang Besi said...

Kita sokong kebebasan media tapi kita tentang kebebasan untuk jadi bodoh

Tulang Besi said...

Rasanya Jurangan69 ni pekak ataupun mungkin tak paham bahasa Melayu.

Dia sengaja tak paham atau buat2 tak paham kot?

HYg dimarahi adalah KEBODOHAN para wartawan bukan wartawan tu bertanya.

Oh aku lupa, UMNO dan kebodohan ni ibarat irama dan lagu, tak boleh dipisahkan

juragan 69 said...

Bhai...betul lg apa yg lu ckp...tian chua berani tunjuk muka dia...klu tak berani cam mana org nk undi betul tak TB...itu pun diaorg tak faham...mana ada ahli parlimen pakai topeng...yg penakut ahli gusti...sbb tu ramai gak diaorg pakai topeng...'cina berani melayu bachul' ini pun betul gak...bila ada pemimpin pr yg tunjuk bachul pada pemimpin dap..

juragan 69 said...

Bhai...yg ini aku pada pemahaman aku apa yg TA maksudkn masyarakat tu mesti rakyat malaysia...takkan masyarakat lgbt,atau org sulu...bhai Ta sorry bro klu lu maksudkan masyarakat tu hnya penyokong dap jew

juragan 69 said...

Bhai TA mana boleh azlan bersumpah.. Bhai TB pun TAK SOKONG najib bersumpah...MANA ADA TB pernah suruh ds najib bersumpah...lu salah tngk blok kot...

juragan 69 said...

Bhai...ayat lu yg pertama tu pun dah tahu lu jenis org yg tak boleh terima klu org lain betul dan lu salah...pengacau itu pada lu bukan pada org lain...bhai apa yg salah dgn soalan pengacau tu...klu mmpu jawap maka jawaplah secara cerdik...klu tak boleh jawap maka mengaku je kebodohan yg ada...

juragan 69 said...

Bhai..kebebasan media dan kebebasan utk jadi bodoh...lu sapa utk tentukn ini kebebasan media dan ini soalan bodoh...

juragan 69 said...

Bhai hahaha...aksi lu dlm video tu jelas tunjukkan lu marah wartawan tu bertanya tntng sumpah...bhai lu nk marah kebodohan wartawan tu berasas kn apa???aku simpati dgn lu...lu mnkin blogger yg bagus tp baran lu telah buang sisi yg bagus pada lu,hingga sisi bodoh lu yg lbh menonjol...

juragan 69 said...

Bhai...jgn tunjuk sngt kebodohan lu... Sorok sikit bhai...skrg org lebih cerdik jd lu jgn nk tunjuk yg lu berlawanan sifat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.