Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, March 28, 2013

Sanusi Junid, Bapa Babi Negara?

Maklumat berpusat dari FAOSTAT menunjukkan bahawa Malaysia mula mengeksport daging babi sejak tahun 1988. Pada waktu itu, Menteri Pertanian kita adalah Tan Sri Sanusi Junid.

Orang yang sama juga memain peranan menuduh Anwar cuba menggoda isteri Hamzah Zainuddin dengan memainkan rakaman telefon yang tidak jelas. 

Beliau adalah pengikut setia Dr Mahathir Muhammad sehingga sanggup keluar UMNO bersama Mahathir di zaman Pak Lah. Maka, tidak hairanlah beliau sanggup bersama-sama Mahathir memfitnah Anwar Ibrahim.

Oh jangan lupa juga kemenangan Mahathir sewaktu menentang Tengku Razaleigh dalam jawatan Presiden UMNO. Di Mahkamah Sanusi Junid telah dinyatakan sebagai pihak yang bertanggungjawab menipu sehingga membawa kepada pengharaman UMNO.

Beliau juga aktif menganjur forum menghebahkan teori konspirasi kononnya ada agen2 asing dalam Malaysia yang mahu menguasai Malaysia. Beliau juga ada sebuah blog

Maka, kesetiaan Sanusi Junid pada Mahathir ini menjelaskan mengapa UMNO sanggup mengeksport daging babi yang haram itu kerana Dr Mahathir tidak pernah hirau halal haram.

Sememangnya selayaknya beliau mendapat jolokan "Bapa Babi Negara"

SUMBER STATISTIK DARI BANGSA-BANGSA BERSATU

Tulang Besi mendapat sumber graf di bawah dari laman web FAOSTAT, sebuah agensi di bawah Bangsa Bangsa Bersatu yang berkaitan dengan pertanian dan sumber makanan sedunia. Graf ini boleh didapati secara terus di sini.


Dari graf di atas, kita dapat belajar:
1.0 Eksport babi meningkat secara DRASTIK pada zaman Tan Sri Sanusi Junid menjadi Menteri Pertanian
2.0 Eksport babi meningkat secara drastik pada zaman Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri
3.0 Sebelum Sanusi Junid, babi cuma dipelihara untuk kegunaan tempatan semata-mata
4.0 Apabila menjadi bahan eksport, ini bererti bilangan babi di Malaysia adalah dalam jutaan ekor
5.0 Dr Mahathir juga menjalankan program mengecilkan sektor pertanian, contohnya tukar tanah2 sawah kepada kilang dan perumahan dsbnya
6.0 Proses mengecilkan sektor pertanian bermula tahun 1982 menyebabkan tiada eksport daging2 lain yang halal. Mcmana nak eksport daging kambing kalau semua tanah dah ditukar jadi kilang dan rumah
7.0 Sememangnya perangai Mahathir tidak pernah menghiraukan hukum halal haram.
MENTERI PERTANIAN TAK PERNAH TIDAK ISLAM

Yang lebih menghairankan semenjak Merdeka, tidak pernah walau sekalipun Menteri Pertanian dari mereka yang bukan beragama Islam. 


Sila lihat gambarajah di bawah:



PENUTUP

Inilah Islam yang dibangga2kan UMNO. Berjuang kalimah Allah tapi rupanya jadi pengeksport daging babi.

Tulang Besi minta jugalah UMNO menafikan geraf yang Tulang Besi ambil dari laman FAOSTAT itu. Manalah tau Bangsa-Bangsa Bersatu tersilap lapor

Sanusi Junid pula sejak akhir-akhir ini sebuk mengadakan program2 kononnya ada kuasa asing mahu menguasai Malaysia. Dia juga antara yang menuduh Anwar Ibrahim cuba menggoda isteri orang. Ingat lagi tak?

Orang yang sama juga bertanggungjawab menjadikan Malaysia negara pengeksport babi

Lepas ni kalau ada anak babi tersesat masuk rumah kita, harus diingat anak babi itu lebih berharga kepada UMNO berbanding kita

TULANG BESI

6 comments:

bong dom said...

Sila pautan pertukaran dengan saya http://joezuax.blogspot.com/

Anonymous said...

Modal hebat ni utk PRU 13. Mampos BN. PAS akan hapuskan babi dari bumi daulah islamiah!!!

Anonymous said...

ko pulak?... bapak maki hamun?.. doa depan kaabah, tapi perangai tak berubah?.. ko ingat doa ko tu boleh pakai ke?

tulang besi ke TULANG BABI?

teratai liar said...

jangan lupe ye...

cadangan dia tanam padi atas bumbung rumah...

heheh

Unknown said...

Aku dah jd pembaca setia bolg ko sejak baca psl Bapak BABI ni!

Unknown said...

Aku dah jd pembaca setia blog ko sejak baca psl Bapak Babi ni oink oink!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.