Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, April 30, 2013

Kalau Dapat Halang Penipuan, Kerajaan Akan Bertukar

Mengikut beberapa kajian yang baru sahaja dikeluarkan oleh berbagai pihak, Pakatan Rakyat sedang mendahului dari segi bilangan kerusi Parlimen dan bakal menang beberapa negeri termasuk negeri Johor.

Malahan, diberitakan kepada Tulang Besi, negeri Johor lebih besar kemungkinan untuk jatuh kepada Pakatan Rakyat berbanding negeri2 MElaka dan Negeri Sembilan.

Namun, Tulang Besi telah menempelak salah sebuah badan kajian dengan begitu kasar sekali. Tulang Besi kata pada badan itu:

"Kamu badan kajian bodoh. Keluarkan keputusan kajian kepada umum dalam keadaan kajian kamu separuh masak. Buat jentera2 Pakatan Rakyat lalai dan tidak kuat bekerja. Cuba kamu masukkan "faktor penipuan" dalam analisa matematik kamu itu dulu dan tengok berapa kerusi yang PR akan menang?"

Selepas dimasukkan faktor tersebut, secara amnya Pakatan Rakyat cuma mampu mendapat balik bilangan kerusi dan negeri yang dimenangi pada tahun 2008 yang lepas. Mungkin lebih sedikit bilangan kerusi parlimen nya (pertambahan 10-12 kerusi).

Dengan kata lain:

Samada dapat atau tidak menawan Putrajaya adalah bergantung kepada kebolehan jentera pilihanraya Pakatan Rakyat menangkis penipuan Barisan Nasional serta SPR

Penipuan2 itu akan berlaku dalam area2 ini, misalnya:

1.0 Sewaktu perjalanan pengundian serta pengiraan undi. Kalau jentera Parlimen/DUN tidak menyediakan PACA yang terlatih dan tahan diuji dari dibeli, maka keputusan akan memihak kepada BN. Ini kerana setiap pegawai SRP telah diarahkan untuk mencari jalan bagi memenangkan UMNO/BN termasuk dengan cara manipulasi Borang 14.

Ketiadaan Polling Agent dan Counting Agent akan dipergunakan sepenuhnya oleh SPR untuk memberi Borang 14 yang palsu yang sekaligus akan menjamin kemenangan UMNO

2.0 Penggunaan pengundi2 hantu. Jentera2 PR harus memastikan setiap pengundi hantu terhalang untuk mengundi. Sekiranya ini berjaya, maka UMNO akan kalah

3.0 Pembelian dan ugutan pengundi

dan banyak lagi.

Pendek kata, jentera Pakatan Rakyat jangan lena. Khabar2 kononnya kita telah menang tidak mengambil kira penipuan secara besar2 an yang dirancang UMNO/BN.

Masa sekarang adalah masa bekerja dengan lebih kuat bukan masa untuk rilek dan berehat kerana memikirkan kita telah menang.

TULANG BESI

9 comments:

Anonymous said...

Such a massive cheating on many levels is not easy to carry out logistically without it being detected Maybe at local level some umno warlords will cheat But one way is to carry out massive campaign to get everyone to go out and vote especially in Pakatan areas and grey areas Provide lots of transport Get volunteers to go out and get people to vote in the next few days like the flash mob in Sabah seen on you tube and Bersih h people going around in KL recently with placards

Anonymous said...

Bro bagi bukti bro...dah kalah macam macamlah kata irang lain menipu..

Anonymous said...

sy tak faham kedudukan YDPA dan raja2 melayu dlm perlembagaan. tiadakah mereka kuasa utk menyekat pengkhianatan ini?

Anonymous said...

Bila TB buat tuduhan sedemikan pernahkan dia fikir itu benar atau tidak dan adakah dia ingat apa ajaran Islam tentang fitnah. Di Malaysia ada mungkin ribuan pekerja SPR. Apakah ingat senang ke nak suruh ribuat pekerja SPR untuk sama sama berpakat menangkan UMNO? Itu belum masuk lagi pekerja SPR yang pro pembangkang.

Anonymous said...

1.ko dah turun padang ke bhaii!!ko tentu dah tenguk suramnya jentera Pr diseluruh donia!!
2.kalu ko kekedah atau perlis!!sambutan terhadap ceramah pr!!buat malu je bhaiii!!perhimpunan pagi sekolah rendah pun lebih dari tu bhaii!!
3.lalu ko pun carila alasan!!tipula!!spr umno la!!spr bukan macam anuar bhaii!!ada kesilapan mereka perbaiki!!anuar tetap melakukan kesalahan yang sama!!sebab ada orang macam ko!!!
4.sudahla bhaiii!!ko ni memalukan jeee!!

Anonymous said...

Solat hajat mega supaya pengundi hantu dimusnahkan

Anonymous said...

Takbir! Islam menang! Mapuh bn!

Godisuno said...

Solat Hajat MEGA supaya KEBENARAN ditunjukkan ALLAH.

Anonymous said...

Semuga kemenengan dipihak Islam/BN. kebinasaan kepada kafirun- DAP/PR

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.