Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, April 12, 2013

Tak Perlu Sumpah. Hanya Letak Jawatan dan Jangan Tanding

Setelah ditegur oleh beberapa orang maka Tulang Besi menarik balik cadangan bersumpah ke atas Cikgu Pa.

Cumanya sebagai ganti diminta Chegu Pa isytihar letak jawatan sebagai SU Agung dan jangan bertanding di mana-mana kerusi baik DUN mahpun Parlimen.

Dengan cara ini, parti akan terlindung dari kontroversi ini sementara Chegu Pa mencari jalan menyelesaikan isu ini.

Apabila isu ini selesai kelak, boleh semula Chegu Pa dilantik SU Agung memandangkan SU adalah jawatan yang dilantik bukan dipilih.

Isu ini agak kompleks dan memerlukan sedikit masa untuk diselesaikan, Kita tiada masa untuk menyelesaikan isu ini kerana kita sedang berhadapan dengan PRU umum dalam masa beberapa minggu lagi.

Menarik diri dari PAS buat sementara waktu akan mematahkan senjata pihak musuh untuk menyerang PAS dalam PRU yang semakin dekat.

Chegu PA perlu berkorban untuk parti dan Islam dengan berbuat begini.

TULANG BESI


21 comments:

Anonymous said...

satu lg posting sampah dr blog ni.. post yg ada agenda.. mmg SU x btanding pun, presiden pun dh sebut ptg td.. hahahaha letak jawatn? mujur la blogger ni tak cdg camtu kt anwar hari tu.. esok lusa kuar video nurul izzah n mb selangor, depa pun nak letak jwatn ka.. mujur ameno tak fikir mcm blogger ni pikiaq, kalu tak tentu vedio nik aziz akan kuar.. pastu blogger ni kuar posting mursyidur am kena letak jwtan!!

Anonymous said...

Apa pasal jadi macm ni bang?

Anonymous said...

tak perlu letak jawatan dan tak perlu buat apa2 pun. tak perlu layan pun. kalau lepas ni diorang buat video haji hadi..harun din.. ust tuan ibrahim.. takkan nak suruh depa semua letak jawatan kot. jangan layan puak2 bangang ni. kalau layan ikut bangang skali la

Anonymous said...

I didn't see the whole video but what I saw there was one shot clearly showed it was M Ali its just him sitting around in the room taking his pants off But then the rest showing that 'act' the face was not clear It could have been someone else So maybe they edited a clear shot which was harmless with another one of the act involving other people
If M Ali resigns its an admission of guilt Maybe just lay low and don't contest a seat
Guess someone is mad at him for not getting a seat
PAS people should not be overconfident

Anonymous said...

Ni lagi lawak. Kena kat stopa suruh letak jawatan. Yang anwar tu hang tak nak suruh letak jawatan ke? Tak habis habis sikap double standard.

Anonymous said...

Saudara Tulang besi..
kalau macam tu..jika slelpas ni ada lagi video seks fitnah pemimpin PR hang nak suruh letak jawatan dan jangan bertanding jugak le ye?
nampak sangat kita terperangkap dalam permainan mereka...

Anonymous said...

Jangan melatah tuan. Letak jawatan juga satu tindakan melatah dan secara tidak langsung ia satu tindakan 'termengaku salah'.

Sudah dijangka dlm setiap PRU Bn akan memainkan isu yg sekeji2 terhadap Pas, PKR dan DAP. Itu permainan BN kerana BN adalah terkeji dan terkutuk.

Soalannya knp Pas perlu terikut dan terperangkap dlm permainan BN? Buat xtahu aje. Fokus pd strategi dan arahan pucuk pimpinan.
Rakyat tahu lama dah umnoBN adalah parti lucah...lantakla mereka nk buat ape pun...

Pengundi PAS

Anonymous said...

Edisi video kantoi dah terdedah pun......ha ha ha Dato' Mustafa Ali ada peha yang transparent leh nampak meja kat belakang dia....ha ha ha gambar pakai seluar katok tu sebenarnya To'Pa tengah menebar roti canai....pandai depe buat dosa besaq...lesen masuk keneraka weh......tobatlah woi UMNO..lucah woiii

cucu mamak kutty said...

alamak woi...tulang besi kali ni kau kantoi,aku ni selalu nya sokong kau,dulu masa kau kat blog topeng perak,aku memang ikuti blog tu...aku selalu sokong kau tapi kali ni,nampak2nya kau dah silap besar,aku rasa baik kau diam aje kes cikgu pa ni,biar nak jadi apa dgn cikgu pa,biar pas yg buat keputusan,yg kau perlu buat tutup mulut kau,tengok dan lihat aje...org dah tak percaya lagi dgn video lucah2 ni dah...umno dah terkantoi.....daripada kau bebel pasal cikgu pa ni,lagi baik kau belasah aje pemuda pas kawasan bera pahang yg buat sidang media yg keluar kat buletin tv3 mlm tadi tu,ni tanda2 perjuangan rakyak nak ubah kerajaan zalim akan melingkup dgn sikap pemuda yg banggang yg pakai ketayap mcm org alim tapi perangai mcm pecacai umno juga,sifat tamak yg akan merugikan rakyat.....perjuagan ni adalah perjuangan rakyat.....perjuangan untuk kebebasan akan melingkup di sebabkan pemimpin pemimpin atasan P.R. yg bodoh yg membiarkan pemimpin yg masih mentah dan bodoh politik ni akan menghancurkan persefahaman PAKATAN RAKYAT

Anonymous said...

Saya tengok puak-puak PR ni, ayat dia sama aje. Kalau ada video seks fitnah pemimpin ....

Asal video seks pemimpin PR aje fitnah. Kalau kat pemimpin UMNO, tak de video pun kira benar.

Hello... adil la sikit dalam nak menghukum orang.

Anonymous said...

Memang benar, tak perlu letak jawatan, biarkan siluncai terjun dengan labu-labunya, kalau setiap orang dihidangkan dengan video lucah maka setiap orang akan terpaksa meletak jawatan, maka itupoah yang BN mahukan... Namun mesti diingat kalau kita kletak jawatan sudah pasti mer3ka akn mengatakn ya benar sebab iut mereka letak jawatan ..maka beringatlah , sematkan didalam kepala, jangan mudah terpedaya. Cuba fikirkan takkanlah semua peminpin pembangkang macam tu... dan perlu diingat, kalau nak dilakukan kepada pihak BN dimainkan video-video lucah macam inji mahu ker mereka menerimanya... yang pasti pihak pembangkang bukan kepala macam BN itu yang pasti... kaqlau tidak sudah lama Najib, Muhidin, dan lain-lain mpembesar sudah dihidangkasn dengan video-video semacam ini... tapi pembangkang bukan kepala macam itu, mereka bertarung secara gentlement itu yang penting. Jangan mudah tertipu, jangan mudah gelabah, itu semua mainan politik murahan, diperingatkan, kalulah mereka-merewka yang dituduh ini meletakkan jawatan masing-masing siapa lagi yang tinggal?....siap yang akn bertanding nanti....TSo berhati-hatilah dalam merangka srategi dalam menghadapi BN ini, jangan mudah terpedaya..... jangan dipedulikan.. tumpukan kepada pilihan raya... tutup mulut ikat mata dan tangan... tumpukan kepada pilihanraya ... pastikan Pakatan rakyat menag dengan majoriti yang banyak..lenyakkan UMNO dan BN.... lepas tu baru kita bawa mereka-mereka ini kemuka pengadilan......

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Ana malu sungguh...hari tu Ana dan kawan kawan beria ia menghijaukan kampung Ana dengan bendera PAS..Bila singgah kat kedai kopi Kiah Janda, dari jauh lagi Moin orang kuat UMNO menegur Ana,"Mail..ini macam PAS pasang bendera, gerenti kalah UMNO..lepas ni kami nak pasang bendera putih pulak, tapi pakai spenda putih ganti bendera"..Terbahak bahak geng UMNO kat kedai kopi tu..yang tak sedap tu..Kiah janda anak satu terkikeh kikih kat belakang, sambil menjeling kat ana.

Tak faham, ana buat dek aje..Ana ingat ini psywar Moin dan kawan kawan dia.Ana panggil Jais, geng PAS dan cerita kan orang UMNO nak menyerah kalah perang bendera dengan menaikkan bendera putih tapi pakai spenda putih. "Itulah Mail..kau ni lurus bendul...kata Jais..lain kali ko baca jugak blog pro UMNO..dah heboh pasal pemimpin besar PAS beraksi dengan pelacor"..Tersedak pulak bila dengar ulasan Jais. Tak habis minum kopi kat kedai tersebut ana pergi rumah Jais, niat ana nak tengok vidio tersebut dengan Jais.

"Astaga..astaga..., malunya ana, satu satu frame ana perhatikan..muka pelakon, susuk tubuh dan juga suara si pelakon...ana rasa sahlah dia..tak mungkin pelanduk dua serupa kerana tak pernah pulak ana jumpa orang yang lain tapi muka, suara dan susuk tubuh ysng sama.

Terduduk ana kejap tak sangka pulak pemimpin PAS dan ulamak pulak boleh buat macam tu..Kalau dinegara orang putih, kalau dah kantoi,dia orang letak jawatan, kat Jepun dia orang hara kiri, pemimpin PAS parti Islam macam mana pulak standard hukuman yang perlu diberikan. Ana setuju dengan pendapat Tulang Besi..Mustapha bukan saja perlu letak jawatan, perlu bertaubat, perlu berkahwin dengan perempuan tu, perlu mintak maaf pada semua orang Islam, dan juga perlu bersedia untuk menerima hukuman hudud yang akan dijatuhkan oleh pemimpin PAS yang lainnya...kesalahannya begitu besar sekali dan beliau perlu diboikot oleh semua ahli PAS.

Bagi ana rasa dah tawar hati nak membantu PAS kali ini..Ana mintak maaf ye. Ana mintak PAS pun perlu muhasabah diri..Jangan asyik berdoa KO pada parti lain, jangan asyik mencarut,jangan buat aib pada pemimpin lain kerana ana lihat doa KO, carut mencarut dah datang balik pada PAS pulak.Lagi satu, ana mintak semua pemimpin atasan dan pertengahan perlu bersumpah yang mereka ni tidak pernah buat dosa besar, tidak rasuah sebelum mereka menerima perlantikan. macam tu barulah PAS sebagai sebuah parti ISlam mempunyai pemimpin yang berintegriti tinggi.

Biarlah kita kalah dengan kebenaran daripada kita kalah dengan kepalsuan,kalau menang biarlah menang juga dengan kebenaran juga.

Bagi ana, terpaksalah ana kurang minum kopi kat Kish Janda tu...tak tahan dah nak dengar perli orang UMNO dan tak tahan pulak dengan gelak tawa Kiah janda anak satu tu...

Anonymous said...

Bodoh jugak rupanya tulang besi ni... lu sedar x? Papagomo sedang gelakkan kau skrg!!!!

Anonymous said...

Tak payahla nak ber'ana-ana' bro, nmpk sgt lu ni macai amporno nk mnyamar sbg org PAS. Nmpk sgt kebodohan lu mcm lembu kak ijat..wakakakakaka

Anonymous said...

Oit bengong, nko habaq mai berapa bijik dh video seks amnoporno yg PR edarkn? Ada ke sesape leader amporno yg difitnah dgn video seks skrg ni? Takdekn! Sorilah, fitnah2 seks ini hanya mainan amporno aje...sbb itulah moral amporno - seks dan rasuah...moga hancurlh amporno dr mukabumi Allah ini..

anti sb jahat said...

Ayat sama dengan utusan je ni?perisik kot tulang besi ni.

cucu mamak kutty said...

puithhhhh...ber..ana ana konon,dgn kiah janda,dgn jais ....dgn ana ente,,,,pirrrrah,kau tu pecacai umno ....jgn le nak nyamar

Anonymous said...

Rahman, lantak la kau nak tulis apa pun. Setakat picisan dan syok sendiri tak ada impak langsung. Aku nak tegur satu perkara je. TOLONGLAH JANGAN SIBUK2 HADIRI SIDANG MEDIA. SIDANG MEDIA HANYALAH UNTUK MEDIA. AZMIN PUN PERNAH SOUND KAU SEBAB KAU SIBUK TANYA SOALAN DURING PRESS CONFERENCE. KAU TAK ADA HAK. KAU SEKADAR BLOGGER. TAK ADA TAULIAH PENGAMAL MEDIA. JADI TOLONGLAH HORMAT MEDIA YG ADA KELULUSAN DAN TAULIAH SEPERTI KAMI INI. SOALAN YANG KAU TANYA TAK RELEVANT DAN SEKADAR MEMANJANGKAN MASA SIDANGEDIA TERSEBUT. TOLONGLAH JANGAN MENYIBUK.

Tulang Besi said...

TOLONGLAH JANGAN SIBUK2 HADIRI SIDANG MEDIA. SIDANG MEDIA HANYALAH UNTUK MEDIA. AZMIN PUN PERNAH SOUND KAU SEBAB KAU SIBUK TANYA SOALAN DURING PRESS CONFERENCE. KAU TAK ADA HAK. KAU SEKADAR BLOGGER. TAK ADA TAULIAH PENGAMAL MEDIA. JADI TOLONGLAH HORMAT MEDIA YG ADA KELULUSAN DAN TAULIAH SEPERTI KAMI INI. SOALAN YANG KAU TANYA TAK RELEVANT DAN SEKADAR MEMANJANGKAN MASA SIDANGEDIA TERSEBUT. TOLONGLAH JANGAN MENYIBUK.

Puhh tak sangka ada reporter cabuk tercabar dgn kehadiran Tulang Besi.

Hakikatnya, reporter mcm ko hanya menyemak mata dan telinga.

Datang PC untuk tanya soalan2 bodoh.

Bila ada orang mcm aku, korang tercabar sbb kebodohan korang terdedah kepada umum.

Azmin kenal aku sejak dulu lagi. Dia tak sedar aku dah jadi media. Tapi, PC yang aku hadiri selepas tu dia ok je jawab soalan2 aku.

Akhir sekali, kalo taraf orang cam ko jadi reporter menjelaskan kenapa kualiti penulisan akhbar bahasa Malaysia taraf sampah.

Org mcm ko lebih baik jadi pengangkat sampah sbb yg. tu lebih baik

Tulang Besi said...

Letak jawatan juga satu tindakan melatah dan secara tidak langsung ia satu tindakan 'termengaku salah'.

Sudah dijangka dlm setiap PRU Bn akan memainkan isu yg sekeji2 terhadap Pas, PKR dan DAP. Itu permainan BN kerana BN adalah terkeji dan terkutuk.


Terima kasih atas nasihat tuan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.