Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, May 30, 2013

Biarkan Anak2 FELDA Menderita Ditindas UMNO

Tulang Besi membaca laporan terbaru dari MAzlan Aliman di sini (yakni di Facebook).

Dikhabarkan heboh sekarang ini warga Felda ditimpa berbagai2 musibah dari pihak pentadbir FELDA.

Antara yang dilaporkan oleh MAzlan Aliman adalah:


Tulang Besi menyeru kepada Mazlan Aliman serta ANAK supaya jangan diambil pusing berkenaan aduan2 warga FELDA itu.

Biarkan mereka menikmati hasil sokongan mereka kepada UMNO yang sebegitu banyak dan meluas itu.

Buat apa kita susah2 membela mereka padahal bila hampir pilihanraya nanti orang2 yang sama ini akan berpusing dan menikam kita balik.

Biar mereka hidup terhimpit dengan hutang piutang yang banyak.

Lantak lah apa nak jadi kepada warga FELDA. Kalau tidak dilayan sebegitu, sampai bilalah mereka ini terus hidup di dalam kebodohan dan kejahilan mereka.

Selagi mereka tidak merasa perit ditindas UMNO selagi itu mereka tidak akan mahu berubah. Biarkan tanah2 mereka tergadai, pendapatan bulanan mereka turun ke tahap lebih rendah dari kuli kontrak, warga2 FELDA terpaksa bekerja sebagai jaga dan pak guard di kota2 hanya kerana mahu menyara hidup keluarga mereka. Biarkan mereka. Biarkan.

Mereka patut bersyukur perkara2 ini berlaku terhadap mereka. Mereka yang menjemput bala ke atas diri mereka dengan memberi sokongan yang padu kepada UMNO dan Barisan Nasional. Terima lah nikmat dari sokongan mereka semua.

Adapun bagi Mazlan Aliman dan ANAK, kalau nak bantu pun, bantu mereka2 yang secara berani memberikan sokongan kepada PAS dan Pakatan Rakyat. Lantaklah penyokong UMNO di FELDA. Biar mereka hidup mewah dengan bantuan UMNO.

Ingat, selepas ini saham FGVH tu tidak akan naik tapi akan terus turun dan turun.

TULANG BESI


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog ini

15 comments:

5sal said...

Assalam TB!Ese setuju sesangat bia dorang rasa atas sokongan yg tek berbelah bagi untuk ubn, selama nie dorang pelekehkan pr,Msia akan bangrap kalau pr perintah.Padan muka puak penoroka ubn nie.

Anonymous said...

TB, dengar kata harga getah turun. Entahlah, kebiasaannya yang lepas-lepas harga pasaran minyak mentah naik, harga getah turut naik. Ni kalau harga getah turun, harga minyak naik... terlingkup ni... Alahai nasib ...

Anonymous said...

Ha..ha..haaa... terbaekkk TB..
Teruskan pesta keriangan golongan yg bergembira mengecapi nikmat habuan dari BN ini... lepas ni BRIM ada lagi..

Saudara Mazlan.. bijak pandai dulu2 ada kata.. melepaskan anjing tersepit nanti digigit balik.. beringatlah....

org bandar yg cerdik said...

hehehe aku sokong kau bro. apa nak susah-susah bela puak2 melayu felda ni.. takdemaknanya. puak2 ni memang jenis melayu kampung yg malas membaca, rasis dan jumud.

Anonymous said...

Asskm

Kawasn luar bandar macam Felda perlukan tarbiah, dakwah berterusan macam Mujahid buat. Charity untuk kumpulan Marhaen, usrah kelompok dll. Setakat jengok sekali sekala Tak jalan.

Aku syorkan PAS Kar luar bandar pi kusus dgn PAS Parit buntar.

Aku dah kata dahh cara kempen dekat bandar Tak lut kt kampung. Hangpa dum dam dum dam cakap, depa balas anak Pak Yop yg cacat hang Tak Pi pun.

Aku Dah lama cakap dahhhh jgn eksyen, hati bersih, tolong orang, personnel touch. Itu macam mau menang kat kampung. Kat Parit Buntaq orang undi Mujahid bukan undi parti

Anonymous said...

PR = pertubuhan toghut. Anti agama dan bangsa. Hari jumaat Pi lah kamu semua Ke masjid dan buat sunat taubat. Kembalilah Ke jalan yang benar. Berjuanglah di landasan yang benar. Kalau kamu allergic kat umno pun, masuklah Berjasa Isma. Kesedaran adalah dari hati yang suci bebas dari gasad dengki

Anonymous said...

1.Syukur Allhamdulillah!!ulama-ulama dalam pas seperti dr harun din,harun taib,MB kelantan mentah-mentah menolak tindakan anuar ibrahim sekarang!!satu kemajuan kepada umat islam dimalaysia!!
2.Bila ulama-ulama termasuk yang berada didalam Pas!!menolak barua kafir latnatullah seperti anuar ibrahim!insya-Allah umat islam akan bersatu nanti!!
3.biarla macai-macai macam ko melalak itu dan ini!!golongan pak kaduk macam ko ni tak bertahan lama!!sejarah telah membuktikannya!!

Anonymous said...

baguslah macam ni....biar panjangkan derita kita asalkan tuan2 besar tu mewah hidup.tak nak cakap lagi.fed up

Anonymous said...

Assalamuaikum para sahabat,

Nokhtah hitam harakah ul Islam bermula pada tahun 2008 bila PAS sebagai pendokong gerakan Islam menjalinkan hubungan dengan gerakan sekular dan neo socialist seperti DAP dan PKR. Semenjak itu PAS mula diresapi oleh golongan sekular yg meminggirkan kepimpinan ulamak maupun perjuangan PAS untuk menegakkan negara Islam di negara ini. Tuan tuan cubalah baca blog ini contohnya, mereka yg menyebut undang2 Islam dikira pengkhianat. Ulama dicerca dan dihina.

PAS sekarang sudah terpesong dari landasan sebenar. Alhamdulillah perjuangan PAS yg asal masih terpelihara dalam Jamaah Isma dan organ politknya Berjasa

Adakah tuan tuan lupa janji. Amal makhruf nahi mungkar kekuatan kita, Al Quran perlembagaan kita, Sunnah rasulullah ikutan Kita.Sudahkah tuan tuan mengambil pengajaran dalam Surah Al -munafiqun dan al-kafirun

Saya seorang insan hina ini, menagih simpati YB2 PAS untuk meninggalkan PR dan bersama2 kami dalam jamaah Berjasa Isma.

Anonymous said...

Tuan TB dan pembaca2, berilah peluang untuk menegakkan Islam yang tulin yg tidak dipengaruhi oleh unsur secularism, liberalism, socialism dan corak pemikiran buatan Manusia. Kepada penyokong PR beragama Islam. Ingatlah semua mukmin itu bersaudara. Jgn kita taksub dlm landasan parti. Jgn kita membenci Atas landasan parti.

Berbalik kepada perjuangan PAS asal yg lahir di Madrasah Ehya al Shariff Gunung Semanggol, perjuangan ini masih terpelihara dalam Berjasa Isma

Inshaallah dgn hati terbuka, saya yakin tuan tuan menyokong wadah kami

Baik berpada-pada said...

Betol tu. Kita pun bukan banyak sumber nak layan depa hamba umno ni. Kita bagi seposen umno bagi rm10. Kalau kita tak layan, kompem umno pun takkan bagi apa2. Biar depa melarat. Kalau ada pun kita bantu peneroka yg berani sokong PR je.

Anonymous said...

Hang ni satu yg aku cukup boring, cerita Kota Damansara Azmin dah mengaku. Awat hang dokk tobiaqq salah orang ni dan orang nun. Cukup2 la rimas aku dibuatnya.

Ls ni cuba brainstorm macam mana nak menang kat felda

Anonymous said...

apa bezanya dengan anak-anak memali??? terbela ker nasib mereka????

Anonymous said...

Anonymous said...

Tuan TB dan pembaca2, berilah peluang untuk menegakkan Islam yang tulin yg tidak dipengaruhi oleh unsur secularism, liberalism, socialism dan corak pemikiran buatan Manusia. Kepada penyokong PR beragama Islam. Ingatlah semua mukmin itu bersaudara. Jgn kita taksub dlm landasan parti. Jgn kita membenci Atas landasan parti.

Berbalik kepada perjuangan PAS asal yg lahir di Madrasah Ehya al Shariff Gunung Semanggol, perjuangan ini masih terpelihara dalam Berjasa Isma

Inshaallah dgn hati terbuka, saya yakin tuan tuan menyokong wadah kami

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

apa maksud kau??? ada wadah lain selain pas yang lebih baik dan lebih islam dari pas ker???? atau pas sudah sesat??? atau pas sudah tidak atau tak cukup islam lagi???

kenapa?? perjuangan pas dulu dengan sekarang ni lain ker???

Anonymous said...

Aku dok felda, ok ja, xda apa berlaku, stakat 2,3 felda ada masalah tu adat la, ada yg tak betui dgn pengurusan felda tu sendiri bukan keseluruhan felda, yg dapat duit gaji makbapak, anak2 yg dah besaq xkan nak kongsi, cari la kerja, yang buat tak cukup tu pasai anak2 nak tumpang skaki duit gaji, orang yang malas ja xda cukup wang dn banyak komplen, rumah felda keluarga aku ada 5 bilik dah taraf banglow, hasil titik peluh pak aku la aku dpat belajar dan kerja elok, nak kacau apa lagi kat felda?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.