Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, May 30, 2013

Ke Mana Hala Tuju UMNO Selepas Ini?

Kita semua maklum Melayu di bandar telah menolak UMNO. Kaum CIna menolak UMNO sama sekali sampai ke Kelantan dan Terengganu. Hasil dari penolakan total kaum Cina, PAS berjaya menambah 3 kerusi DUN di Terengganu i.e. Bandar, Chukai, Sura, Paka.

UMNO cuma bergantung kepada undi dari FELDA serta penipuan2 yang ditaja oleh SPR di kawasan2 kampung. Oleh kerana orang2 kampung berpendapatan rendah serta kaum2 ibu di kampung kurang pendedahan maklumat kerana sumber maklumat mereka hanyalah dari TV3suku dan Utusan MEloya maka UMNO mampu kekal menang di kawasan2 kampung.

Tapi sampai bilakah UMNO mampu bertahan di kawasan2 ini?

Ramai pengundi2 UMNO di kawasan2 kampung ini adalah dari Saluran satu. Ramai dari kalangan mereka akan meninggalkan dunia yang fana' ini sebelum PRU yang akan datang.

Ditambah dengan kenaikan pendaftaran pengundi2 baru yang selepas ini akan semakin marak, maka tidak ada jaminan UMNO akan kekal memerintah.

KAlau perpecahan dalam UMNO berlaku selepas pemilihan nanti, maka sah UMNO akan meninggal dunia.

Bersiap sedialah Pakatan Rakyat untuk mengambil tampuk pemerintahan. SAmpai bila UMNO boleh bergantung kepada penipuan2 SPR untuk terus menang? Sampai bila pembelian undi dalam bentuk BRIM boleh kekal berjaya?

PAS cuma perlu membuang geng2 UG dan inshaalah PAS akan gemilang

TULANG BESI


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog ini

18 comments:

Anonymous said...

PAS PKR must go all out and register young Malay youths Every year many reach age of voting Don't let UMNO beat you to it. Recently there was a news article where National Service youth are registered for IM4U program. This is Najib's program.

Anonymous said...

TB,

Kunci untuk memahami kedudukan UMNO yang ada hari ini adalah dengan memahami sejarah bagaimana UMNO yang diasaskan tahun 1946 diharamkan, mengapa TDM tidak menghidupkan kembali dengan kuasa yang ada sebagai menteri Dalam Negeri dan mengapa UMNO Baru ( UMNO yang ada hari ini) ditubuhkan serta akhir sekali kedudukan UMNO Baru hari ini sebagai parti bumiputra ( bukan parti melayu seperti UMNO 1946).

Dengan memahami sejarah diatas, tidak dapat tidak kita akan sampai kepada hakikat bahawa UMNO 1946 dan UMNO Baru adalah 2 entiti yang berbeza, tiada kaitan antara satu sama lain baik dari segi perundangan maupun entiti.

Kita juga akan sampai kepada hakikat bahawa adalah satu wadah peribadi TDM bagi mengekalkan kuasanya semata-mata. Jika kita faham hakikat ini kita faham mengapa sehingga hari ini begitu kuat pengaruhnya dalam UMNO Baru dan tidak mahu melepaskan gengamannya keatas UMNO Baru.

UMNO Baru adalah satu skema yang digunakan untuk menipu melayu oleh segelintir pemimpin melayu untuk menekalkan kuasa agar dapat merompak khazanah negara itu sahaja. Perhatilah sejarah UMNO Baru, perhatikan pelbagai cara diguna untuk menipu melayu aagar berdiri dibelakangnya, lihatlah bagaimana penipuan dilakukan secara besar-besaran dan berinstitusi di dalam PRU 13 lalu. Adakah penipuan itu dibuat semata-mata atas dasar perjuangan bangsa? Percayalah ia usaha untuk mengekalkan kuasa segelintir pemimpin UMNO Baru semat-mata.

TB,

Perjuangan UMNO Baru adalah perjuangan perut segelintir pemimpinnya. Ideologinya hanyalah untuk kekal berkuasa agar dapat terus merompak khazanah negara.

Lebih malang puak-puak kerajaang perpaduang dalam PAS begitu terpesona dengan idea untuk bekerjasama dengan UMNO Baru. Adakah untuk bersama-sama dengan golongan pengkhianat melayu dan Islam yang bertopengkan UMNO Baru merompak khazanah negara dan hidup mewah dengan hasil menipu orang melayu Islam dan merompak hak mereka?

Tak tahu lagi bagaimana aku nak jelaskan kepada puak-puak dan penyokong Kerajaang Perpaduang dalam PAS ni. Aku adalah dari puak UMNO juga, aku tahu luar dalam pasai UMNO 1946 dan UMNO Baru.

jadi, aku nak tanya satu soalan je kat depa ni. Tolong jelaskan dan beri alasan-alasan kukuh mengapa geng kerajaang perpaduang di dalam PAS ini begitu tergila-gila hendak bekerjasama dengan perompak-perompak bertopengkan UMNO Baru ni?

Muhaz

Anonymous said...

1.Ramalan PRU 14!!pertembungan secara total anatara melayu dan cina!!melayu melalui umno dan cina melalui pkr(cina) + dap!
2.pada pru 13 puak-puak cina hampir 100% turun mengundi terutama melalui dap!!rupanya setakat 38 kerusi je yang dapat!!lalu melalak dan menyalak sakan dengan pertolongan macai-macai melayu mereka iaitu Pkr!!
3.Terdapat 3-4 juta anak melayu yang layak mengundi dalam pru 13 tapi tak turun mengundi!!mereka akan turun pada pru 14 nanti untuk menajar puak-puak cina!!
4.Pas telah mula dikuasai oleh pejuang-pejuang pas tulen diketuai oleh dewan ulama yang diketuai harun taib dan dr.harun din!!
5.Puak-puak liberal dalam pas macam mat sabu,hussam dll tinggal masa je dihalau dari Pas!!malah nik aziz yang merupakan orang kuat anuar pun dah dibuang taringnya oleh Pas kelantan!!
6.puak macam ko!!hanya layak jadi macai kafir latnatullah selamanya!!

Anonymous said...

Tak habis-habis Anon 5:09 dengan pandangan sempit yang tidak berpijak kepada realiti dan perubahan yang berlaku pasca PRU 13.

masih terperangkap dengan roterik/jampi serapah UMNO Baru yang begitu mujarab untuk memerangkap minda orang melayu agar sentiasa tunduk kepada kemahuan UMNO Baru. Jampi serapah inilah senjata yang paling ampuh yang diguna oleh Mahathir dan UMNO Baru sejak 30 tahun lalu.

Mereka buta bahawakedudukan mereka dinegara ini amatlah tenat jika dibandingkan dengan kaum cina dan India. Petunjuk-petunjuk kerajaan sendiri mereka tidak tahu.

40% rakyat malaysia berpendapatan kurang dari RM 1500 sebulan. Dari jumlah ini, 75% atau 8.5 juta adalah orang melayu. *.5 Juta ini adalah hampir separuh dari jumlah orang melayu dinegara ini.

Ini bermakna, dari 10 orang rakyat yang berpendapatan RM 1, 500 sebulan, 7.5 ADALAH ORANG MELAYU! Inilah hasil kerja UMNO Baru yang Anon 5:09 dok bangga diatas tu!

2.5 orang lagi terdiri dari orang cina, india, siam, orang asli dan penduduk Sabah & Sarawak. Anon 5:09 lupa, jika dibandingkan dengan rakyat Sabah & Sarawak yang miskin, orang melayu kita lagi ramai yang miskin di tanah tumpah orang melayu sendiri!

hampir 90% penerima BR1M 1.0 dan BR1M 2.0 adalah orang melayu!. Anon 5:09 begitu berbangga tentunya kerana hampir kesemua penerima BR1M itu orang melayu. Ptuii....DIA LUPA APAKAH MAKNANYA ANGKA INI! ANGKA INI MENUNJUKKAN KAUM MELAYULAH YANG PALING RAMAI MISKIN!!!!!

Tapi itulah hakikatnya tahap pemikiran penyokong-penyokong tegar UMNO Baru yang sengaja dibentuk supaya menjadi begitu beku dan jumud. Pemikiran mereka dijauhkan dari fakta dan realiti sebenar yang menimpa orang melayu.

bagi mengalih pandangan ahli-ahli melayu mereka dari realiti sebenar, dipasak, ditanam dan disemai benih-benih kebencian kepada yang selain dari puak UMNO Baru( tak kira melayu PAS/PKR, cina atau indian). Pemimpin-pemimpin UMNO Baru akan mengapi-apikan perasaan kebencian kepada melayu bukan UMNO, cina dll bagi menutup kepincangan yang sedang menimpa orang melayu.

Aku pasti Anon 5:09 tidak tahu bahawa UMNO Baru adalah parti bumiputra, bukan parti melayu Islam seperti dulu.Aku pasti tidak timbul perasaan syak dan pelik diminda Anon 5:09, apabila di semenanjong pemimpin UMNO bercakap pasal mempertahankan melayu dan Islam. Tetapi bila berhadapan dengan ahli-ahli UMNO di sabah, dihadapan ahli melayu dan bumiputra bukan melayu dan bukan islam, lain pula mereka bercakap. tak ada lagi soal mempertahan melayu dan islam dicakap.

cukup le setakat ini.

Muhaz

Anonymous said...

Alaaaa gang biru mata lebam dgn pertubuhan panadol hijau tinggal kat flat. Parti cap mercun thunderclap duduk dlm rumah banglo. Sudahla kao semua kena bohong!!!! Tak percaya pi. Tengok kat Kota damsara cap mercun duduk kat tropicana. Biru muda dgn cap panadol duduk flat. Itupun yg buat flat tu zaman pertubuhan melayu berkuasa.

Harapkan PR, depa2 ni mampu hidup bawah Jembatan saja. Dah lah miskin, bodoh dan tak kenang budi. Jangan mintak tolong kat kami dah. Mintak tolong kat Karpal

Anonymous said...

Mujur persatuan melayu menang kat Kota Damansara. Masjid disitu akan unggul dgn perpaduan melayu.

Harap PR= sekular. Sebut hudud pun pun TB tak berani. Almaklumlah takut mahaguru thunderclap marah

Eiii kici Apa cakap hudud ini PR la sekular tao. Kena sound mau TB pengsan

Anonymous said...

BN kalah melayu akan merempat macam red indian di Texas. Jangan memperjudikan nasib anda dgn PR= sekular ini. Kami orang persatuan melayu baca Yassin sebelum election. Ada orang cakap ada kelompok PR baca Le Tolstoy sebelum election. Orang cakap la!! Betul Ke tak mintak TB confirm. Kami menyeru kepada orang PAS untuk meninggalkan perjuangan sia sia. Kalau Tak mau masuk parti kebangsaan , boleh masuk berjasa Isma. Cukuplah melayu menderita di selangor

Anonymous said...

Wakakakakaka Anon 12:59 ..

"BN kalah melayu akan merempat macam red indian di Texas."

----------------

8.5 Juta orang melayu berpendapatan RM 1,500 atau kurang = hampir 1/2 orang melayu di negara ini.

Ini realiti yang ada hari ini.

PR memerintah 4 negeri selama 5 tahun. Kalau la betul kata Anon 12:59, sudah tentu kesemua orang melayu di keempat-empat negeri ini sudah berada di tepi jalan kerana mereka merempat. Telah wujud koloni-koloni orang yang merempat di merata-rata tempat. Kekacauan berlaku dimana-mana kerana orang-orang melayu semua merusuh mencari makanan dan tempat tinggal. Dah tentu keempat-empat negeri tersebut telah di isytihar darurat.

Sebaliknya di negeri-negeri yang diperintah oleh BN amnya dan UMNO khususnya - orang melayu semua kaya-kaya. Rumah-rumah orang melayu semuanya bagai istana, paling koman, 4 tingkat.

Orang melayu di negeri-negeri ini semua bawa kereta ferari, posche,lamborghini, Meserati, veyron macam Mohzani. Setiap keluarga semuanya ada paling kurang satu jet peribadi untuk pergi makan angin dan shopping kat Paris, New York dan Milan.

Toyota Camry, BMW 3 series, Mercedes c class hanya dipandu oleh mat-mat bangla, mymmar, Indon yang bekerja menoreh getah atau yang jadi kuli kedai runcit je. Proton memang tak lakulah kat negeri-negeri yang di perintah oleh UMNO terutamanya.



Inilah candu-candu yang dipasak masuk ke kepala puak-puak UMNO !

HIDUPPPPPPP UMNO!!!.....

Anonymous said...

PR sekular... Tergadai melayu. Sebelum 2008 yg mentadbir selangor melayu. La ni pentadbir melayu tu cuma proksi 2 Lim ( Lim tua gayut dgn Lim Muda).

Lu suka la TB, orang melayu takde kuasa dgn harta

Anonymous said...

Woyyo sini ramai Perkasa.

Anonymous said...

Isi isi macam Komen diatas yg buat PAS dan PKR Kalah teruk kat Perak. Kita kena tukar strategy ikut style Mujahid dgn Nizar kat kampung. Satu lagi TB asyik2 Kota Damansara, Azmin PKR dah kata dahhh isu bertindih calon dia responsible. Move on with life please. Hang dok hingaq tapi Semenyih hang tak hingaq pun, jangan double standard

Anonymous said...

1.alahai muhaz,ko tahu perjanjian anuar dengan dap sekiranya PR berjaya perintah malaysia!!
2.kalau ko tak tahu!!ko pergi tanya dia!!takut kalau PR perintah malaysia nanti,dengan kepandaian yang ko ada ko layak jadi tukang cuci cina jee!!
3.KO tak tenguk ke realiti sekarang!!ulama-ulama dalam Pas terang-terang tolak anuar!!apa sebab!!mereka tahu siapa anuar!!mereka juga ariff kesan yang akan berlaku jika PR perintah malaysia!!

Anonymous said...

Melayu pembangkang hidup merempat. Negeri selangor digadaikan. Go to hell with you morons. Negeri Selangor dikuasai oleh proxie anak beranak Lim. Bulan dgn golongan Anuwahhh cuma rubberstamp. Malay reserve tidak Selamat. Bodoh punya PR sekular.

Aku cukup Takut risiko pertubuhan mercun thunder clap hasut melayu2 Ygkena braiNNwash sampai Tanah masjid dan tanah perkuburan berisiko untuk dijual kp jutswan jutswan hong kong.

Anonymous said...

Tinggalkanlah PR sekular

Anonymous said...

Selagi PAS dgn PKR tak buat kerja macam mujahid sorrylah nak menang kat kampung. Tak menang kat kampung tak dapatlah Putrajaya.

Sorry TB I think you made a judgemental error

Anonymous said...

Yg gemilang PSM - parti cap penumbuk. Sebab apa? Dia nak tukar logo parti cap pelempang.

Anonymous said...

Alooo kici ada butulka lu tara hormat ulama tapi manyyaaak takut sama mahaguru Gelugor mareiii!!! Itu mahaguru ushaa sama lu, lu tangkap gigil

Anonymous said...

Melayu terlampau miskin kat selangor. Itu baru PR memerintah 5 tahun. Kalu 10 tahun mau tinggal gusi saja. Yg lain PR nak gadai kat hongkies. Tak setuju pertubuhan cap penumbuk free. Kasi lebam macam mata de facto.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.