Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, May 15, 2013

Tulang Besi Jamin Tidak Akan Berlaku Persempadanan Semula

Untuk menjalankan proses persempadanan ia memerlukan sokongan 2/3 dari Parliamen dan Dewan Undangan Negeri.

UMNO akan memastikan SPR memecah kawasan mengikut kehendak serta nafsu serakah mereka.

Manakala pihak Pakatan sudah tentu tidak akan bersetuju dengan pemecahan tajaan UMNO/SPR itu.

Selepas itu UMNO akan berkeras dan dengan bongkak mereka tidak akan berunding dengan Pakatan Rakyat.

Penghabisan sekali, tidak akan berlaku apa2 persempadanan semula.

Segalanya akan kembali ke status quo sama seperti PRU 2008 dan 2013.

UMNO akan hancur, inshaalah.

Sampai bila mereka hendak menunggang fitnah kononnya orang Cina akan mengambil alih pemerintahan Malaysia?

Orang2 tua di kampung yang percaya cerita karut UMNO ni akan ramai yang meninggal dunia tidak sempat untuk melihat PRU 14.

Di kala itu, dimanakah UMNO hendak mendapat orang Melayu yang mahu mempercayai penipuan mereka?

Di Negeri Sembilan, UMNO cuma memerintah dengan kelebihan undi 5000 sahaja.

UMNO bernasib baik kerana PKR dan PAS Negeri Sembilan telah menghabiskan banyak sumber untuk perkara2 yang kurang penting dan tidak menumpukan kepada usaha2 yang lebih penting seperti mendaftar pemilih baru dan membantah nama2 yang syak dan ragu2.

Kalau PKR dan PAS Negeri Sembilan pro aktif sudah tentu UMNO telah hancur di sana sekarang ini.

Tak payahlah nak buang masa mengharap pada proses persempadanan semula. Buang masa sahaja.

Kita semua tahu SPR adalah barua UMNO. Lagi nak berharap ke?

TULANG BESI

9 comments:

Anonymous said...

Berharap salah satu ikhtiar disamping berdoa Allah ubah segalanya. Pandai cakap kena buat kerja jumpa pengundi dan sebagainya. Hang buat apa. Pi tolong diaorang la. Setakat cakap siapa pun boleh.

Anonymous said...

Issue strategy rural urban tu kenalah touch jugak. Kuala Selangor, sungai besar, sabak bernam and hulu selangor kena la rajin2 buat kerja kat rural. Azmin Ali TGHA dah nampak dahhhh. Mau menang kampung mau champion

Anonymous said...

doakan kehancuran musuh Allah dan moga Allah jadikan pejuang yang ikhlas menentang kedzoliman dikalangan hambanya yang taat.

Popov said...

Bodohlah kalau pecah sempadan kali ini, sebab dulu orang kampung banyak mengundi sekarang pecah macam manapun pendundi muda dari kampung Melayu.Cina India ( kecuali Sabah tak payah kerana masih tak ada letrik, air jadi mereka kena undi BN untuk dapat keperluanini) .akan mengundi di PRU 14. Mereka lebih cerdik, dan kena ikut kemahuan mereka, turun harga minyak, pendidikan percuma dll.

Mawardi said...

Eh, persempadanan semula hanya memerlukan simple majoriti, nak tambah kerusi parlimen barulah memerlukan majoriti 2/3.

Anonymous said...

nak buat sempadan pru pandai nak buat sempadan untuk cegah maksiat lembab pula puak puak ni

Anonymous said...

Fokuskan sumber kpd potensi area je. Kawasan rural tu biar umno jaga. Lama-kelamaan bila rasa selamat umno pun tak peduli dah. Rural area akan jadi kawasan merempat. Kita hargai kwsan kubu kita dan tumpu kwsan berpotensi.

pemudainsaf said...

Dlm bnyk2 cawangan pas,pas kota damansara lah cawangan paling bahlol sekali dlm malaysia...kalau nak tahu,tngk shj bagaimana calon pkr kalah dgn mudah di tangan be end..

Anonymous said...

Hello brader

Kota Damansara PAS vs PSM vs BN
Kota damansara itu PSM lawan PAS lawan BN so BN menang. PSM pakai tiket PKR. Orang PAS kata PR tu agreement by PAS, PKR and DAP only. PSM out of picture. Adakah ini salah, Tak Salah sebab takdak agreement.

Semenyih PKR vs PSM vs BN
BN menang. PKR kata Semenyih depa punya. PSM kata dulu 2008 itu tempat dia punya.

Sg Acheh PAS vs PKR vs BN
BN menang. PAS kata sebelum 2004 depa punya. PKR kata lepas 2008 depa punya. PAS Pusat suruh calon depa angkat tangan. Main campaign machinery kempen merajuk kat. UPU. Grassroots kat kampung2 Tak paham depa terus campaign untuk Pas. Silapnya campaign manager merajuk tutup operations. Kat grassroots Tak Paham apa terus kempen untuk bulan.

Alooo Tulang besi yg genuine kat Sg Acheh saja..itupun sebab communication issue dgn grassroot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.