Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, June 12, 2013

UMNO Bohong!!! Honda Jazz dan Volkswagen Tidak Turun Harga

Terima kasih kepada mereka2 yang telah membuat kajian. UMNO terkantoi berbohong lagi (seperti biasa la. Media2 UMNO menyatakan beberapa jenis kereta telah pun turun harga mereka. Ini adalah respon kepada kenyataan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapha Mohamed yang menyatakan penurunan harga kereta tidak akan turun dalam masa yang terdekat. 

Malahan, ianya hanya akan turun dalam masa 5 tahun lagi. 

Kenyataan Mustapha itu mendapat tamparan yang tersangat negatif dari rakyat. Rakyat telah dijanjikan dengan akujanji bahawa harga kereta akan turun. Tapi, last2 bila menang TIADA PENURUNAN langsung. Mustapha Muhammad pula datang kata penurunan hanya dalam 5 tahun. Janji Dicapati

Media UMNO cuba membuat silap mata bagi menutup "penipuan" UMNO ini. Mereka menyenaraikan 10 jenis kereta yang mereka dakwa telah turun harga:


Namun, rupanya usaha menutup penipuan UMNO itu pun rupanya tipu. Dua dari kereta yang disenaraikan media UMNO itu tidak ada pun penurunan harga. Honda Jazz dan Volkswagen tidak pernah mengalami penurunan harga di Malaysia. Rujuk di bawah:


Tulang Besi memang dah tau UMNO akan menipu dalam isu penurunan harga kereta. Mustapha Muhammad berkata penurunan yg dijanjikan UMNO ini tanpa penurunan Duti Eksais. Harga kereta yang tinggi di Malaysia adalah disebabkan oleh Duti Eksais. Kalau Duti Eksais tidak dipotong, bagaimana harga kereta hendak turun?

Penurunan harga kereta ini adalah contoh pertama Akujanji BN yang dicapati.

Lepas ni kita tunggu 500000 rumah mampu milik yang dijanjikan oleh Najib untuk dibina.

TULANG BESI
www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog ini

9 comments:

Anonymous said...

Ini baru issue. Baru betul TB. Sebelum ni hang cerita Harun Taib. Itu tak guna . Dia sebagai ulamak berhak cakap apa apa selagi tidak melawan al Quran dgn Sunnah.

Unless Ada Nas nak pakai sebab bantai ulamak. Hang boleh shut up

Anonymous said...

Cerita Harun Taib ni macam sejarah Saidina Ali dgn Muawiyah. Dua pihak tak salah walaupun yg paling betul Saidina Ali. 2 orang ni sahabat rasulullah. Dua dua
Berjuang supaya dasar kerajaan terbentuk dalam keadaan kita meghambakan diri kepada Allah sebagi Al Malik, al hakam dan al akbar
Jadi fokus cerita penting macam harga kereta

. Benda2 intrepetation jangan gaduh contohnya dlm hal Ustaz Harun Taib. Selagi dia tidak melanggar al quran dan sunnah lantaq pi la. Hang nak ikut or tak mau ikut suggestion ikut hang la.

For ummah sake can you please concentrate on other issue rather than fault finding. The problem is that you look at half cup empty perspective




Perseliha

Anonymous said...

Apa Muaz takut jawab brader kat atas ni. Hujah dia ok ada basis

saudara said...

Ulamak bukan maksum...takkan tak bole ditegur langsung??

Anonymous said...

Boleh tegur ulamak tapi secara yang baik. Ibu ayah, guru pun bukan maksum... Semua teguran kena berhemah.

Biarkan pemimpin yg tegur Harun Taib. Tugas ahli cuma panjangkan isu dekat pemimpin. Tak payah Panjangkan lagi. Banyak benda penting kena fikir.

Masalah dekat sini Stgh pemimpin lancar sangat bagi statement. Banyak pemimpin PAS Tak ikut himpunan 505 sebab depa dah start dakwah dan kerja kebajikan kat kampung. Aku pun rasa baik jumpak Pak Ngah Yem yg lumpuh anak 8. Cuma pemimpin kampung tak keluar statement.

Gang PR yg suka Bagi statement tanpa tapis Karpal, Harun Taib, Zuraidah PKR

Anonymous said...

Woyyoo Malaysian Insider kata Ku Li in talks with PAS, DAP dgn Disgruntled BN MP. Baikk hang komen.

Kalau jadi mau Unity Government naik. Komen komen

Anonymous said...

Betul, saya sokong komen diatas. Kita dibawah Jamaah Dawaah Islamiyah. Kena banyak Istiqamah dan jauhkan diri dari unsur2 fitnah dan Gharar.

Setiap teguran mestilah menggunakan kaedah kaedah tertentu. Islam mengajar kita menggunakan bahasa yg baik, consultation dan baru membuat keputusan.

Ingatlah PAS bukan sahaja parti politik tapi badan dawaah. Cara percajapan dan penulisan adalah salah satu cara dawaah. Rasulullah hanya bercakap dgn bahasa yg baik2

Anonymous said...

La topik kereta tapi ramai pulak gang gang Datsun kat sini. Macam keluar tabligh tu

privatecprfor said...

Hey, How are going on?
Everybody like to get new something. Your described information about… are so likable to all. As I have Our members receive free unique penny stock alerts, Best penny stocks & picks delivered right to their e-mails that provide hundreds to thousands of percents in benefits.
Thanks for this.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.