Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, March 28, 2013

Sanusi Junid, Bapa Babi Negara?

Maklumat berpusat dari FAOSTAT menunjukkan bahawa Malaysia mula mengeksport daging babi sejak tahun 1988. Pada waktu itu, Menteri Pertanian kita adalah Tan Sri Sanusi Junid.

Orang yang sama juga memain peranan menuduh Anwar cuba menggoda isteri Hamzah Zainuddin dengan memainkan rakaman telefon yang tidak jelas. 

Beliau adalah pengikut setia Dr Mahathir Muhammad sehingga sanggup keluar UMNO bersama Mahathir di zaman Pak Lah. Maka, tidak hairanlah beliau sanggup bersama-sama Mahathir memfitnah Anwar Ibrahim.

Oh jangan lupa juga kemenangan Mahathir sewaktu menentang Tengku Razaleigh dalam jawatan Presiden UMNO. Di Mahkamah Sanusi Junid telah dinyatakan sebagai pihak yang bertanggungjawab menipu sehingga membawa kepada pengharaman UMNO.

Beliau juga aktif menganjur forum menghebahkan teori konspirasi kononnya ada agen2 asing dalam Malaysia yang mahu menguasai Malaysia. Beliau juga ada sebuah blog

Maka, kesetiaan Sanusi Junid pada Mahathir ini menjelaskan mengapa UMNO sanggup mengeksport daging babi yang haram itu kerana Dr Mahathir tidak pernah hirau halal haram.

Sememangnya selayaknya beliau mendapat jolokan "Bapa Babi Negara"

SUMBER STATISTIK DARI BANGSA-BANGSA BERSATU

Tulang Besi mendapat sumber graf di bawah dari laman web FAOSTAT, sebuah agensi di bawah Bangsa Bangsa Bersatu yang berkaitan dengan pertanian dan sumber makanan sedunia. Graf ini boleh didapati secara terus di sini.


Dari graf di atas, kita dapat belajar:
1.0 Eksport babi meningkat secara DRASTIK pada zaman Tan Sri Sanusi Junid menjadi Menteri Pertanian
2.0 Eksport babi meningkat secara drastik pada zaman Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri
3.0 Sebelum Sanusi Junid, babi cuma dipelihara untuk kegunaan tempatan semata-mata
4.0 Apabila menjadi bahan eksport, ini bererti bilangan babi di Malaysia adalah dalam jutaan ekor
5.0 Dr Mahathir juga menjalankan program mengecilkan sektor pertanian, contohnya tukar tanah2 sawah kepada kilang dan perumahan dsbnya
6.0 Proses mengecilkan sektor pertanian bermula tahun 1982 menyebabkan tiada eksport daging2 lain yang halal. Mcmana nak eksport daging kambing kalau semua tanah dah ditukar jadi kilang dan rumah
7.0 Sememangnya perangai Mahathir tidak pernah menghiraukan hukum halal haram.
MENTERI PERTANIAN TAK PERNAH TIDAK ISLAM

Yang lebih menghairankan semenjak Merdeka, tidak pernah walau sekalipun Menteri Pertanian dari mereka yang bukan beragama Islam. 


Sila lihat gambarajah di bawah:



PENUTUP

Inilah Islam yang dibangga2kan UMNO. Berjuang kalimah Allah tapi rupanya jadi pengeksport daging babi.

Tulang Besi minta jugalah UMNO menafikan geraf yang Tulang Besi ambil dari laman FAOSTAT itu. Manalah tau Bangsa-Bangsa Bersatu tersilap lapor

Sanusi Junid pula sejak akhir-akhir ini sebuk mengadakan program2 kononnya ada kuasa asing mahu menguasai Malaysia. Dia juga antara yang menuduh Anwar Ibrahim cuba menggoda isteri orang. Ingat lagi tak?

Orang yang sama juga bertanggungjawab menjadikan Malaysia negara pengeksport babi

Lepas ni kalau ada anak babi tersesat masuk rumah kita, harus diingat anak babi itu lebih berharga kepada UMNO berbanding kita

TULANG BESI

Read more!(Selanjutnya)

Wednesday, March 27, 2013

Gambar Dari Video Sex Nurul Izzah

Di bawah ini adalah salah satu gambar "still" yang diambil dari video seks Nurul Izzah. Mengikut sumber, video itu telah pun siap pembikinannya.

Antara maklumat2 yang Tulang Besi tidak dapat sahkan kebenarannya adalah:
1.0 Salinan asal video tersebut ada pada seorang bernama Shanor. Siapa Shanor ni saya tak pasti tapi ada kena mengena dengan orang2 besar
2.0 Team yang buat video ni berpusat di Putrajaya dan mendapat sokongan yang cukup kuat
3.0 Ketua team ni khabarnya bekerja sebagai pensyarah di salah sebuah universiti di Kuala Lumpur
4.0 Wang yang dikeluarkan bagi menghasilkan video ini adalah teramat banyak. Maka, dikatakan kualiti video ini amat tinggi.
5.0 Video mengandungi adegan sex di antara seorang lelaki dengan seorang perempuan. Namun, hanya beberapa saat sahaja pelakon perempuan itu menunjukkan mukanya kepada kamera.
6.0 Di dalam beberapa saat itulah muka Nurul Izzah di "superimposed" ke atas muka pelakon porno tersebut
7.0 Khabarnya kedua-dua pelakon lelaki dan perempuan adalah dari bangsa Filipina maka sukar untuk dicari dan dikenal pasti
8.0 Video adalah dalam warna warni

Inilah gambar still tersebut:


TULANG BESI
Read more!(Selanjutnya)

Jasa UMNO Pada Industri Babi Malaysia

Sekitar tahun 2007, berlaku kebangkitan kecil di Melaka terutamanya di kawasan sekitar Kuala Sungai Baru. Kemarahan penduduk di situ berpunca dari penternakan babi yang telah hilang kawalan sama sekali.

Maka, untuk mengendurkan kemarahan orang kampung yang rata2 Melayu Islam, sekumpulan penembak telah dihantar untuk menembak babi2 yg dikatakan dibela secara haram.

Namun, beberapa jam sebelum upacara menembak bermula, tiba2 datang arahan baru membatalkan arahan awal. Penembak2 tersebut pulang tanpa melepaskan walau satu das tembakan.

Ramai yang marah, tapi amarah mereka cuma setakat dlm hati. Datang PRU 2008, DUN Kuala Sungai Baru tetap kekal di tangan Barisan Nasional.

Kalau ditakdirkan pengusaha2 babi itu meletakkan daging-daging babi dalam rumah orang Islam di Kuala Sungai Baru itu, mereka tetap akan mengundi Barisan Nasional

BABI LEBIH PENTING DARI ORANG MELAYU?

Tahukah anda mengapa Kerajaan BN lebih mengutamakan babi dari orang2 Islam di Melaka itu?

Satunya, kerajaan BN tak perlu takut dengan orang Melayu Melaka. Kalau dihantar babi2 masuk rumah mereka pun, tetap orang2 Melayu Melaka ini akan terus mengundi BN.

Keduanya, tanpa pengetahuan ramai orang, daging babi itu adalah salah satu bahan ekspot Malaysia. Semenjak tahun 1988 lagi Malaysia telah menjadi pengeksport daging babi.

Yang menghairankan ramai, Malaysia tidak mampu menjadi pengekspot daging yang halal seperti daging kambing, lembu, biri-biri, arnab, rusa dan sebagainya.

Tetapi, di bawah UMNO yang mengaku parti Islam dan memperjuangkan Islam, mereka telah mengimarah industri babi di Malaysia.

SUMBER STATISTIK DARI BANGSA-BANGSA BERSATU

Tulang Besi mendapat sumber graf di bawah dari laman web FAOSTAT, sebuah agensi di bawah Bangsa Bangsa Bersatu yang berkaitan dengan pertanian dan sumber makanan sedunia. Graf ini boleh didapati secara terus di sini.


Dari graf di atas, kita dapat belajar:
1.0 Eksport babi meningkat secara DRASTIK pada zaman Tan Sri Sanusi Junid menjadi Menteri Pertanian
2.0 Eksport babi meningkat secara drastik pada zaman Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri
3.0 Sebelum Sanusi Junid, babi cuma dipelihara untuk kegunaan tempatan semata-mata
4.0 Apabila menjadi bahan eksport, ini bererti bilangan babi di Malaysia adalah dalam jutaan ekor
5.0 Dr Mahathir juga menjalankan program mengecilkan sektor pertanian, contohnya tukar tanah2 sawah kepada kilang dan perumahan dsbnya
6.0 Proses mengecilkan sektor pertanian bermula tahun 1982 menyebabkan tiada eksport daging2 lain yang halal. Mcmana nak eksport daging kambing kalau semua tanah dah ditukar jadi kilang dan rumah
MENTERI PERTANIAN TAK PERNAH TIDAK ISLAM



Yang lebih menghairankan semenjak Merdeka, tidak pernah walau sekalipun Menteri Pertanian dari mereka yang bukan beragama Islam. Mungkinlah Effendi Nawawi tu bukan bangsa Melayu tapi dia tetap mengaku Islam. Kita tau sebab masa dia kahwin dng Tiara Jacquline upacara pernikahan tu dalam tatacara agama Islam.




Sila lihat gambarajah di bawah:






PENUTUP

Inilah Islam yang dibangga2kan UMNO. Berjuang kalimah Allah tapi rupanya jadi pengeksport daging babi.

Tulang Besi minta jugalah UMNO menafikan geraf yang TUlang Besi ambil dari laman FAOSTAT itu. Manalah tau Bangsa-Bangsa Bersatu tersilap lapor

Sanusi Junid pula sejak akhir-akhir ini sebuk mengadakan program2 kononnya ada kuasa asing mahu menguasai Malaysia. Dia juga antara yang menuduh Anwar Ibrahim cuba menggoda isteri orang. Ingat lagi tak?

Orang yang sama juga bertanggungjawab menjadikan Malaysia negara pengeksport babi

Lepas ni kalau ada anak babi tersesat masuk rumah kita, harus diingat anak babi itu lebih berharga kepada UMNO berbanding kita

TULANG BESI

Read more!(Selanjutnya)

Tuesday, March 26, 2013

Video Sex Nurul Izzah Bakal Disebarkan!!!

Di dalam Sidang Akhbar mingguan terbaru pagi tadi, YB Saifuddin Nasution mendedahkan beberapa orang agen dari pihak "sana" telah bertemu dengan beliau dan beberapa orang pimpinan PKR yang lain.

Tujuan mereka bertemu adalah untuk membuat beberapa desakan terhadap pimpinan PKR.

Desakan tersebut adalah berasaskan kepada beberapa video seks yang bakal dikeluarkan kepada umum yang mungkin sedang dalam proses pembikinan.

Terdapat 4 orang pemimpin yang telah dikaitkan dan dinamakan oleh agen2 tersebut. Namun, YB Saifuddin cuma menamakan dua orang sahaja : Dato Seri Anwar Ibrahim serta YB Nurul Izzah Anwar.

Benar, sebuah video seks yang dikatakan melibatkan putri Reformasi, Nurul Izzah Anwar, sedang dalam pembikinan dan bakal dikeluarkan apabila hampir pilihanraya kelak.

Namun pengeluaran video tersebut akan dihentikan sekiranya pihak PKR mengikut beberapa tuntutan pihak mereka.

Mengikut YB Saifuddin tadi, pihak PKR tidak akan tunduk pada tuntutan2 dari pihak UMNO. YB Saifuddin menyifatkan agen2 yang berjumpa beliau itu adalah agen UMNO.

Mengikut YB Saifuddin video2 tersebut telah pun di pra tonton kepada beliau. Namun, dia tidak takut kerana video2 tersebut tidaklah meyakinkan sama sekali terutamanya dari segi kualiti.

Sama-sama lah kita memerangi anasir video seks palsu ini.

Semoga ALlah SWT melaknat puak-puak ini. AMIN!!!!

TULANG BESI
Read more!(Selanjutnya)

Monday, March 25, 2013

Temuramah Tulang Besi Dgn Tamrin Ghaffar Baba (Anakanda Ghaffar Baba)

Minta maaf sangat-sangat kerana bunyi latar belakang agak kuat kerana temuramah berlaku di luar bukan di dalam kawasan yang tertutup.

Temuramah berlaku selepas ceramah di Dataran Pasar Tani Kampung Melayu Subang.

Selamat mendengar



TULANG BESI
Read more!(Selanjutnya)

Saturday, March 23, 2013

Terima Kasih Agendadaily, Tulang Besi Ucapkan

Semenjak Agendadaily menyiarkan rakaman sekerat insiden Tulang Besi naik suara dengan wartawan2 kangkung yang tak pernah layak jadi wartawan, bilangan pengujung blog Tulang Besi naik hampir dua kali ganda.

Rupanya ramai pembaca yang merestui tindakan Tulang Besi itu. Mereka menyukai tindakan Tulang Besi memarahi serta menista wartawan2 kangkung yang diiupah UMNO untuk mengacau majlis.

Mulanya, Tulang Besi ingat tindakan Tulang Besi itu membawa bala pada Tulang Besi. Rupanya ia membawa rahmat dan berkat. Terima kasihlah kepad Agendadaily kerana susah payah naikkan populariti blog Tulang Besi



Tulang Besi
Read more!(Selanjutnya)

Boleh Percaya ke Papagomo Kena Pukul?

Dari gambar-gambar yang saya lihat, lebih banyak gambar tisu dari gambar luka. Juga, kalau pun betul Papagomo diserang, apakah motif serangan tersebut.

Perkara biasa bagi bekas2 banduan diserang, bukankah begitu? Mungkin yang serang tu orang2 yang bengang sebab terpaksa carik duit RM1000 nak bayar rasuah? Mungkin yang serang tu orang2 dari puak satu lagi dalam tentera siber UMNO?   Mungkin jugak yang serang tu ada kaitan keluarga dengan bekas. Kita pun tak tau sebab apa Papgomo diserang kalau benarlah dia diserang pun.

Bagi Tulang Besi, selagi Tulang Besi tak tengok sendiri Papagomo dipukul Tulang Besi takkan percaya.

Dia telah ditangkap menipu terlampau banyak kali menjadikan dakwaan terbaru beliau ini kosong.

Seperti budak yang menjerit serigala, begitulah Papagomo (dan rakan2 dia)

Dahulu bukan main galak tuduh Anwar meliwat Saiful. Siap jumpa dan berdampingan lagi dengan Saiful.

Tiba-tiba bapa Saiful sendiri mengaku segala yang berlaku adalah konspirasi tajaan Najib Tun Razak.

Sekarang ini Papagomo terus senyap sunyi dan tak sebut pasal Saiful lagi.

Nasihat saya pada Papagomo, kalau nak berlakon pun, janganlah sampai orang tau.

TULANG BESI 

ps kali ni dia kata dia jumpa sendiri mahasiswa yang dia dakwa diliwat Anwar. Dulu pun dia jumpa Saiful Bukhari. Last2 bapak Saiful sendiri cerita tuduhan liwat ni konspirasi jahat. Setakat Papagomo jumpa takdak sapa heran.
Read more!(Selanjutnya)

Papagomo Ketua Pengarah Eksekutif KLPOS?

Terkejut baca laporan BERNAMA di sini.

Apakah benar Papagomo telah naik taraf dilantik Pengarah Eksekutif KLPOS?

Kalau betul cerita ni, Tulang Besi amat terkejut. Takkan dalam Malaysia ni tak cukup orang yang tidak disabit rasuah untuk dilantik Ketua Pengarah sebuah syarikat?

Kalau betul ini Papagomo, tidak adakah manusia2 di Malaysia ini yang lebih cerdik dan  yang jauh lebih baik dari Papagomo untuk dilantik Ketua Pengarah Eksekutif?



TULANG BESI
Read more!(Selanjutnya)

Friday, March 22, 2013

Tidak Sabar Tunggu Episod VIdeo Terbaru Papagomo

Dia ni kita tak tau sekolah habis ke tidak. Dalam polis pun pangkat korperal je. Tu pun kena tangkap makan rasuah. Ingatkan rasuah berjuta, rupanya RM1000 aje.

Tidak mungkin orang setolol Papagomo boleh mendatangkan video2 palsu yang sebegitu kompleks kaedah pembuatannya.

Semuanya adalah hasil usaha jentera2 luar yang menjadikan blog Papagomo ini sebagai alat semata-mata.

Malahan, ada wartawan memberitahu Tulang Besi bahawa mereka pernah mendengar Papagomo berkata bahawa kandungan blog beliau itu bukan dari dia. Semuanya datang dari sumber luar. Dia pun mengaku dia dibayar oleh pihak luar untuk siarkan artikel-artikel nya itu.

Kita tak perlu soal siapa pihak luar itu kerana ramai telah maklum. Mustahil pihak luar tersebut bukan dari UMNO kerana Papagomo mendapat kebenaran khas menaiki kapal selam Scorpene yang orang biasa tidak mungkin dapat masuk.

Tulang Besi nak soal. Ada lagikah sesiapa yang akan mempercayai Papagomo selepas ini?

Selama lebih 4 tahun si Gomo ni mengulang-ulang tuduhan kononnya SAiful diliwat Anwar. Selama empat tahun dia telah membohongi semua orang.

Sekarang apabila bapa Saiful keluar dan mendedahkan konspirasi tersebut, kenapa dia diam membisu pasal Saiful? Seolah-olah pembohongan empat tahun itu tidak pernah berlaku?

Masih sedar dalam ingatan Tulang Besi dia berbohong tentang minit mesyuarat Majlis Bandaraya Petaling Jaya yang kononnya wakil2 rakyat Pakatan Rakyat menghalang penutupan Gereja DUMC.

Cuma dia tersilap taip surat kerana "minit mesyuarat" tu kata Gereja DUMC terletak di Damansara Utama sedangkan Gereja itu terletak di Seksyen 16 Petaling Jaya.

Sampai dia sanggup blok Tulang Besi dari akaun Twitter dia. Punyalah kepanasan di Gomo ni dengan komen2 Tulang Besi.

Apa pun Tulang Besi tak sabar nak tengok episod video seterusnya. 

Tulang Besi tak takut video ini sama sekali.


Pertamanya, gambarnya samar-samar walaupun warna. Pelakon dlm video tersebut separuh mukanya gelap. Warna video tersebut pun pudar.

Juga suara pelakon tidak jelas dan seperti mulut pelakon bergerak lebih laju dari suara yg keluar. 

Yang lebih jelas menipu adalah tiada maklumat masa dan tarikh dalam video tersebut. PAdahal dlm video pertama dulu, itulah yang dibangga kan oleh Papagomo.

Lebih banyak episod keluar lebih jelas penipuan Papagomo dan kuncu-kuncu dibelakangnya.

Tulang Besi






Read more!(Selanjutnya)

Thursday, March 21, 2013

Paapgomo Dalam Pengkalan Data Rasuah SPRM?

Betul ke blogger Papagomo ini adalah tersenarai di bursa saham SPRM di bawah seksyen "Pengkalan Data Pesalah Rasuah". Diberitakan dari web site SPRM, dia tertangkap dalam kes rasuah.

Dipersilakan untuk baca sendiri di sana.



TULANG BESI
Read more!(Selanjutnya)

Video Ini Membatalkan Hasrat Bubar Dewan Semalam?

Di bawah adalah sebuah dokumentari terbitan Al Jazeera di bawah nama "Global Witness". Dokumentari ini memaparkan wartawan2 Global Business yang menyamar sebagai pelabur asing di Sarawak.



Antara pendedahan yang dibuat adalah:


1.0 Walaupun wartawan2 ini datang ke Sarawak dengan mengikut prosedur rasmi, namun mereka telah dihantar berjumpa dengan anak beranak Taib Mahmud sebelum apa-apa transaksi boleh dibuat

2.0 Setiap tanah2 yang mahu dibeli oleh pelabur haruslah dibayar "ufti" kepada kaum keluarga Taib Mahmud. Malahan, Taib Mahmud sendiri

3.0 Wang yang dibayar kepada mereka dibolehkan di bayar di Singapura bagi mengelakkan cukai. Ini kerana Singapura adalah pusat wang haram terbaru dunia selepas Switzerland

4.0 Bagaimana mengelak undang2 yang mengharamkan syarikat Malaysia dimilik oleh orang asing.

5.0 Bagaimana keluarga Taib Mahmud dari kakak sampai la sepupu sepipit sampai anak beranak semua buat untung atas angin dengan menggadai hak negara kepada orang asing.

6.0 Bagaimana Singapura menjadi tempat para koruptor seluruh Asia menyembunyikan wang haram mereka.

7.0 Bagaimana percen atas angin yang selama ni kita dengar sahaja rupanya benar2 berlaku 
8.0 Keluarga Najib pun terlibat juga rupanya
Selepas melihat video ini barulah Tulang Besi faham kenapa orang Melayu masih jauh terkebelakang. Pemimpin2 orang Melayu mengumpul kekayaan mereka untuk ahli dan sanak keluarga mereka sahaja. Melayu2 lain yang tiada kaitan keluarga hanya layak dapat dedak sahaja.

Selamat menonton.



TULANG BESI
Read more!(Selanjutnya)

Wednesday, March 20, 2013

Tahniah Kerana Teruskan Saman Atas Papagomo

Tulang Besi ucapkan tahniah kepada Dato Seri Anwar kerana meneruskan saman RM100juta ke atas Papagomo.

Pemohonan maaf yang diberikan oleh Papagomo tempohari adalah palsu semata-mata.

Hakikatnya Papagomo hanya akan menafikan blog Papagomo itu adalah miliknya.

Dia sendiri akan jadi bachul dan tidak akan hadzir ke mahkamah seterusnya akan memaksa peguam nya melambat-lambatkan prosiding mahkamah.

Tapi jgn takut. Mengikut peguam Husam Musa, terdapat puluhan saksi yang sanggup tampil bagi menunjukkan identiti Papagomo serta kaitan dia dgn blog nya.

Zaman nafi blog sendiri sudah berakhir.

Adapun gertak Papagomo konon ada rakaman hubungan seks songsang dengan mahasiswa adalah kosong semata-mata. Gambar2 yang baru dikeluarkan ni pun tak berani didedahkan videonya.

Kalau kita teliti betul-betul, gambar yang ada adegan jijik tu tiada muka pelakon yg dilihat. Ertinya, ada kemungkinan gambar2 itu dicampur aduk antara gambar Anwar yang benar dgn adengan2 dari pelakon upahan UMNO.

COURT EVENT

MARCH 20, 2013

FILING OF DEFAMATION SUIT AGAINST UMNO BLOGGER PAPA GOMO

Dato' Seri Anwar Ibrahim will file defamation suit against Umno blogger Papa Gomo over fake pictures.

Details are as follows:

TIME AND DATE : 1030AM, MARCH 21, 2013

VENUE: KL HIGH COURT, JALAN DUTA


N SURENDRAN
LAWYER FOR ANWAR IBRAHIM

THURS 21/3/13 10.30am KL High Ct, Jln Duta w Lawyer N Surendran
Read more!(Selanjutnya)

Tuesday, March 19, 2013

Anwar Saman PAPAGOMO Atas Fitnah Gambar Homoseks

NOTA: Kesian Papagomo. Dah lah bercerai dgn bini, kena saman dgn Husam Musa, sekarang ni kena saman dgn Anwar IBrahim pula.

Tapi takpa, kalau takda duit Papagomo boleh minta wang dari pemimpin2 UMNO yang beliau amat rapat dengan. Boleh minta wang dari Zahid Hamidi kerana rapatnya beliau dgn Zahid Hamidi sampai boleh naik Scorpene.

Kalau menang Husam Musa dan Anwar, lepas tu MBPJ boleh paksa Peguam Negara untuk mendakwa Papagomo kerana memalsukan dokumen kerajaan.

Dibawah adalah kenyataan akhbar dari peguam Dato Seri Anwar Ibrahim.

PRESS RELEASE: Anwar sues UMNO-linked blogger Papa Gomo over latest fake sex video allegations

Federal opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim has today commenced legal proceedings against one Wan Muhammad Azri b Wan Deris who is the owner/operator of the Umno-linked website known as " Papa Gomo ". On 16th March 2013, the Papa Gomo website published fake photos and vicious allegations against Datuk Seri Anwar in an attempt to implicate him in another fabricated sex video. The faking and distribution of photos and false allegations of a sexual nature against Anwar has become a trademark of the gutter politics practised by Umno and its bloggers.

The blogger Papa Gomo is notorious for his close and confidential ties with the Umno leadership, including Umno Vice President Datuk Ahmad Zahid Hamidi. In December 2011, the blogger was even allowed privileged access to KD Tun Razak, which is one of our Navy's newest and most advanced submarine, during a controversy between BN and PR on defence capabilities.

The hidden hand of Umno is thus clearly present behind this latest disgusting attack upon the character and reputation of the leader of Pakatan Rakyat. Umno' s heavy reliance upon this type of sleazy politics and dubious bloggers highlights their utter moral and ethical collapse. It proves Umno-BN's complete unfitness to continue to rule and administer our nation.

In the letter of demand sent today, Anwar's solicitors have demanded that the blogger Papa Gomo withdraw his malicious allegations, apologize within 48 hours from today, and pay damages in the sum of RM 100 million. The sum of damages demanded reflects the blogger's close ties with Umno amd Umno's clear backing for him.

Issued by,
N SURENDRAN
VICE PRESIDENT
KEADILAN

19 March 2013

Dihantarkan kepada anda melalui / Delivered to you by:

BIRO KOMUNIKASI
PARTI KEADILAN RAKYAT
A-1-09, Merchant Square
No. 1, Jalan Tropicana Selatan 1
47410 Petaling Jaya


Tel: +603 7885 0530
Fax: +603 7885 0531
E-mail: komunikasi@keadilanrakyat.org
Web: www.keadilanrakyat.org
www.demirakyat.my
Read more!(Selanjutnya)

Negara Islam Malaysia Mengekspot Daging Babi?

Tulang Besi mendapat maklumat berkaitan ekspot daging babi Malaysia dari link ini.. Mengikut laman ini, data di bawah ini diambil dari laman Bangsa-Bangsa Bersatu (FAOSTAT) (Sila rujuk geraf di akhir artikel ini)

Sekiranya maklumat ini benar, maka perkara ini amat dikesali sama sekali. Di kala ini UMNO ke sana ke mari mengaku memperjuangkan Islam. Mereka memperlekehkan PAS kerana sudah tidak memperjuangkan ISlam. Mereka menuduh PAS membuang agenda Negara Islam kerana berkawan dengan DAP.

Padahal PAS berhenti menggunakan slogan Negara Islam semenjak selepas PRU 1969 lagi di kala PAS menyertai Barisan Nasional. PAS menggunakan slogan Negara Berkebajikan pada tahun 2007, setahun sebelum PAS menubuhkan kerajaan bersama DAP.

Rupanya dalam UMNO mendabik dada mengatakan mereka memperjuang negara Islam, negara Islam yang sama juga menjadi negara pengekspot babi.

Bukankah lebih cocok kalau negara Islam UMNO menjadi pengekspot binatang ternakan lain yang dihalalkan Islam seperti lembu, kerbau, kambing, biri-biri, ayam, itik, angsa ataupun arnab?

 Tulang Besi boleh faham kalau ternakan babi di Malaysia sekadar memenuhi kehendak dan keperliuan masyarakat berbangsa Tionghua. Namun, kalau sudah diekspot bererti bilangan babi di dalam negara Islam UMNO ini sudah masuk ke dalam jutaan ekor banyaknya.

Patutlah satu masa dahulu arahan untuk menembak babi dibatalkan di Melaka. Apabila babi2 sudah diekspot ke luar negara bererti tokeh-tokeh babi ini mempunyai jumlah wang yang sangat banyak untuk membeli hati pemimpin-pemimpin orang Melayu.

Mungkin juga disebabkan berkembang pesatnya industri babi di Malaysia menyebabkan seorang bekas exco kerajaan negeri Selangor mencemar duli beliau untuk melawat kandang2 babi di negara Eropah. Padahal bukan takda exco MCA yang boleh melawat kandang2 babi tersebut.

Tulang Besi lupa nama bekas Exco Selangor tu tapi gambar dia mencemar duli dalam kandang babi tersebut ada di bawah ni.
Juga,kalau dilihat pada graf di bawah, ekspot babi di Malaysia betul2 naik di zaman pemerintahan Dr Mahathir Muhammad Iskandar Kutty. (Yakni selepas tahun 1988, 6 tahun selepas Dr Mahathir jadi PM dan Sanusi Junid menjadi Menteri Pertanian)

Dr Mahathir yang sama juga telah mengisytiharkan Malaysia sebagai negara Islam. Kebetulan atau betul betul? Saya pun tak tau.

Tapi, kalau judi dan arak bagi Dr Mahathir tak kesah haram halal, inikan pulak daging babi.

Akhir kata, seharusnya penyokong2 UMNO berbangga kerana di bawah pemerintahan "Islam" UMNO, kita telah berjaya menjadi negara pengekspot babi.

TULANG BESI

Read more!(Selanjutnya)

Monday, March 18, 2013

MCA Minta Buang Ekuitin 30% Bumiputra

NOTA EDITOR: Kongress Ekonomi Cina anjuran MCA pada bulan Ogos 2011berlalu tanpa isu ini dimainkan. AKhbar penjilat seperti Utusan Meloya dan Berita Hairan tidak langsung memberi komen terhadap kenyataan MCA ini.

Tapi, ke hulu ke hilir UMNO sebar cerita kononnya PR nak gadai hak melayu dan islam. Rupanya, dalam rumahtangga dah mula nak gadai hak Melayu.

Tibalah masanya orang Melayu semua tolak Barisan Nasional. Tolak UMNO. Kalau kerja setakat tanam tebu di bibir, lebih baik kita buang UMNO dan BN ke Laut Cina Selatan.

Betul tak?

Tulang Besi


(Baca laporan FreeMalaysiaToday di bawah)




KUALA LUMPUR: Kongres Ekonomi Cina anjuran MCA, dalam deklarasinya semalam, menggesa dimansuhkan syarat ekuiti 30% Bumiputera secara perlahan-lahan.

Gesaan ini dibuat ditengah-tengah desakan golongan radikal Melayu yang mahu dasar pengagihan ekonomi berasaskan kaum dikekalkan.

Kongres itu berkata, "selari dengan promosi tadbir urus yang baik dan lebih telus" dan "pemansuhan secara perlahan-lahan" kuota berasaskan kaum ini mestilah sejajar dengan amalan sistem tender terbuka supaya semua pihak mempunyai peluang yang adil dan sama rata.

Kuota ekuiti Bumiputera menjadi dilema utama di tengah-tengah sistem ekonomi negara.

Di samping ada pihak yang percaya hak Bumiputera sebagai "kontrak sosial" telah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, golongan lain berpendapat dasar ini menjadi penghalang kepada pertumbuhan ekonomi dan menggalakkan rasuah.

Kongres juga menyalahkan orang-orang Melayu kerana gagal bersaing dalam perniagaan dan perdagangan.

Terdahulu, Presiden MCA Dr Chua Soi Lek, menggesa supaya diperkenal dasar yang lebih inklusif berhubung penyertaan bukan Bumiputera dalam syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

Ini juga merupakan satu lagi isu yang sensitif di mana golongan radikal Melayu dalam arus perdana politik di mana ramai memikirkan bahawa GLC adalah hak eksklusif Bumiputera, dengan penyertaan yang kecil dari bukan Bumiputera.

Tetapi Chua, yang membaca deklarasi 12 perkara itu, berkata pendekatan yang radikal ini adalah penting untuk merealisasikan seruan Perdana Menteri Najib Tun Razak tentang konsep 1Malaysia.

"Kongres mendesak kerajaan mengamalkan dasar-dasar yang inklusif dengan meliberalisasi GLC supaya mengambil ahli lembaga pengarah dari berbilang kaum dan tenaga kerja dalam sistem-eko GLC.

"Ini termasuk memberi kontrak kepada syarikat-syarikat tempatan yang layak tanpa mengira komposisi ekuiti," kata bekas menteri kesihatan itu.

Titik perseimbangan

Tuntutan-tuntutan ini meletak Najib dalam keadaan serba salah dalam menghadapi proses membuat keputusan.

Beliau perlu mencari titik perseimbangan di antara mengekalkan sokongan orang-orang Melayu yang radikal atau menghadapi risiko hilang undi Cina. Masyarakat Cina merupakan golongan kedua terbesar para pengundi.

Chua, dalam ucapan penutupnya, secara berseloroh berkata, pertemuannya dengan Najib di kongres pagi semalam membuat Najib keluh, di mana perdana menteri berharap rumusan forum tidak membawa "lebih banyak masalah kepadanya."

"Saya telah bertemu beliau dan memberitahu beliau tentang tuntutan itu dan beliau menasihati supaya saya perlu faham bahawa dengan ekonomi, terdapat isu-isu yang rumit yang perlu kepada titik perseimbangan," kata Chua.

Bagaimanapun, kongres telah berikrar sokongan penuh dan taat setia terhadap pentadbiran Najib dan program-program reformasinya.

Banyak perkara yang ditimbulkan mempunyai persamaan dari segi kelemahan yang dikenalpasti oleh kerajaan, yang memerlukan perhatian segera seperti dasar gaji minima yang komprehensif dan pemotongan subsidi bagi mengurangkan defisit belanjawan yang sangat luas.

Kongres menggesa kerajaan menambah bantuan tunai kepada enterprais kecil dan sederhana (SME), yang disifatkan oleh kongres sebagai kritikal untuk mencapai status negara maju dalam tempuh 10 tahun sepertimana digariskan di bawah Model Baru Ekonomi.

Satu lagi perkara yang ditimbulkan ialah keperluan kepada langkah pro-aktif oleh pentadbiran Najib untuk mengukuhkan usahasama perniagaan Bumiputera-Cina yang tulen dengan mengambil peluang dari kekuatan dan pelbagaian etnik.
Read more!(Selanjutnya)

Sunday, March 17, 2013

ISMA Bertanding Pilihanraya Untuk Kalah?

Tulang Besi memang mengeleng2 kepala apabila membaca misi ISMA ini. Mereka berkata mereka mahu menyelematkan undi orang Islam. Tumpuan mereka adalah kawasan2 Parlimen dan DUN yang calon2 adalah bukan Islam dari parti yang lain dari PAS dan UMNO.

Juga, mereka berkata yang mereka akan meletakkan calon yang berwibawa.

Bagi Tulang Besi, misi ISMA itu sangat pelik dan menghairankan.

BUAT APA BERTANDING UNTUK KALAH

Pertamanya, kalau sudah pasti kalah, buat apa bertanding pilihanraya? Bertanding pilihanraya ini memakan masa, tenaga, waktu dan juga kederat. Wang yang diperlukan juga bukan sedikit.

Wang diperlukan untuk pencalonan dan deposit RM25000 setiap Parlimen dan RM15000 untuk DUN (kalau tak silap Tulang Besi). Wang diperlukan untuk mencetak poster, banner, bunting dan bahan kempen yang lain. Wang juga diperlukan untuk menjalankan kempen seperti dialog dan ceramah. Wang diperlukan untuk membuka bilik2 gerakan seluruh kawasan Parlimen. Wang diperlukan untuk belanja petugas2 parti untuk makan dan minyak mereka. Pendek kata wang diperlukan sepanjang masa. Dan ini hanya untuk satu Parlimen sahaja.

Diberitakan mereka akan meletakkan calon di 20 Parlimen atau lebih. Tu belum lagi kerusi2 DUN.

Semua ini adalah bertujuan untuk kalah dan kemungkinan besar hilang deposit yang sebegitu banyak.

MAHU MENYELAMATKAN AKIDAH UMAT ISLAM DALAM KAWASAN YG CALON2NYA BUKAN ISLAM?

Lagi satu, mereka juga berkata mereka mahu menyelamatkan akidah umat Islam dengan tidak memilih mana-mana calon bukan Islam. Soalnya sekarang, akidah umat Islam tidak terhakis mahupun rosak kalau memilih antara kedua-dua calon bukan Islam itu. Mereka hanya wakil rakyat dan bukannya akan menjadi Perdana Menteri.

Kalau MCA menang, kerusi mereka membantu Najib Razak jadi Perdana Menteri. KAlau DAP menang, kerusi mereka membantu Anwar Ibrahim jadi Perdana Menteri. Ertinya tiada salah dan silapnya bagi umat Islam mengundi salah satu dari calon bukan Islam tersebut.

Dari segi syarak pun tidak menjadi masaalah memilih salah satu dari calon yg bukan Islam kerana yang dipilih adalah wakil rakyat dan bukannya kepimpinan negara. Kepimpinan negara adalah antara Anwar Ibrahim ataupun Najib Tun Razak yang kedua2 nya adalah Melayu dan Islam.

PECAHAN UNDI TAJAAN ISMA MENGUNTUNGKAN UMNO DAN BN DAN MERUGIKAN PAKATAN RAKYAT

Maka, motivasi agama dan menang bukan sebab ISMA bertanding pilihanraya kerana tiada hujjah dan asas Islam bagi tujuan mereka itu.

Cumanya yang akan untung dari ISMA adalah parti2 komponen BN yang bukan UMNO. Ini kerana ISMA akan cuba menarik sokongan2 Melayu ISlam yang atas pagar jauh dari DAP atau PKR.

Pengundi2 yang mahu kekal mengundi BN akan tetap mengundi BN kerana melayu2 yg pro BN ini biasanya tidak kesah dan tidak hirau pasal agama.

Hanya pengundi2 PR yang kesah dan hiraukan agama. Maka, mereka ini akan cuba ditarik dan dibawa pergi mengundi DAP mahupun PKR sekaligus memenangkan calon MCA, MIC, GERAKAN mahupun PPP.

Kita kena ingat, bahawa terdapat banyak pengundi hantu dan pengundi warga asing yang telah masuk dalam daftar pemilih. Maka, tidak mustahil ia mampu mengecilkan majoriti kemenangan calon2 PR. Kemungkinan PR cuma mampu mengekalkan kerusi2 mereka dengan majoriti ratusan undi sahaja.

Maka apabila ISMA membawa ratusan undi yang sepatutnya pergi ke PR itu kepada mereka, hasilnya yang akan menang adalah calon2 Barisan Nasional.

CALON ISMA CALON BERWIBAWA?

Berkaitan calon berwibawa pula, adalah MUSTAHIL ISMA mampu membawa calon berwibawa kerana ISMA adalah parti baru. Orang2 nya belum diuji atau teruji dan tidak berapa dikenali pun.

Mungkin perkara yang sama boleh dikatakan kepada PAS, PKR dan DAP tapi orang ramai mengenali kepimpinan parti2 ini yang bertanggungjawab memilih calon.

Adapun kepimpinan ISMA tidak dikenali ramai dan sekaligus menjadikan calon ISMA itu juga sebagai "unknown". Secara otomatik calon2 ISMA tidak boleh dilihat sebagai berwibawa kerana mereka tidak dikenali.

Kalau setakat ISMA sahaja yang mendakwa calon mereka berwibawa itu namanya masuk bakul angkat sendiri.

CALON DITENTUKAN OLEH PARTI DAN CALON TERIKAT DENGAN DASAR PARTI

Mana yang lebih baik? Calon UMNO yang menghalalkan judi bola ataupun calon DAP yang bukan Islam tetapi mengharamkan judi bola? Dalam sistem demokrasi Malaysia (dipanggil Westminster) calon-calon pilihanraya ditentukan oleh parti, bukan oleh rakyat jelata. Tidak ada rakyat jelata yang mengundi untuk menentukan siapa calon pilihanraya. Parti2 yang akan bermesyuarat dan mengeluarkan senarai calon.

Adapun SPR sendiri pun tidak akan mendaftar seseorang calon itu tanpa surat dari parti yang diwakilinya mesti dilampirkan dalam borang pencalonan.

Secara otomatik menjadikan setiap calon pilihanraya TERIKAT dengan dasar parti.

Misalnya, UMNO telah membuat dasar untuk menghalalkan judi semenjak tahun 1951. Maka, kalaupun UMNO calonkan Saidina Umar RA sebagai calon pun, Saidina Umar akan terikat dengan dasar UMNO untuk menghalalkan judi tersebut.

Dengan kata lain, tidak kira berapa baik calon, kalau parti tu jahat dia terpaksa ikut kejahatan parti.

Boleh jugak seseorang bertanding sebagai bebas, namun dalam sejarah Malaysia, boleh bilang dengan jari berapa kali calon bebas menang pilihanraya.

ISMA ni tersilap sistem. Dia ingat sistem di Malaysia ni mengutamakan calon. Dia ingat rakyat Malaysia mementingkan faktor calon dalam memilih wakil rakyat.

Hakikatnya faktor calon ni cuma 5% dari jumlah keseluruhan faktor kemenangan. Majoriti memilih parti dan bukan calon.

SAPA DALANG DI SEBALIK ISMA?

Orang yg rasional tidak akan membuang masa, tenaga, wang ringgit, pemikiran untuk melakukan perkara yang tidak mendatangkan hasil.

Hasilnya, orang2 yang berfikir akan terus syak dan ragu dengan ISMA.

Atas sebab itulah ramai yang mempunyai perasaan bahawa wujudnya dalang di belakang ISMA bagi menjayakan projek yang tidak berfedah dan membazir ini.

PENUTUP

Projek ISMA ini adalah projek sia-sia, membazir, tiada asas dalam Islam dan juga seperti syok sendiri. Lebih baik ISMA berjumpa dgn kedua2 calon atau parti dan melobi agenda ISlam yang spesifik untuk sesuatu kawasan Parlimen itu.

Apabila mendapat respon, maka ISMA akan buat "report card" yang akan dibentangkan kepada semua pengundi Islam/Melayu bagi mereka menilai calon mana yang akan menguntungkan Islam.

Kaedah ini lebih praktikal, murah, logik dan disukai ramai.

TULANG BESI



Read more!(Selanjutnya)

Judi Haram di Hawaii tapi Halal di Malaysia

NOTA EDITOR: Artikel ini telah diemailkan kepada Tulang Besi. Kandungan yang sangat2 menarik bagaimana Hawaii boleh mengharamkan semua bentuk judi termasuk judi yang bersifat kebajikan masyarakat. Ertinya seluruh pulau Hawai, tiada sebuah pun kedai judi. Tapi, kalau pergi pekan Rembau, pekan Kuala Pilah, bersepah kedai judi. Tapi, di Malaysia ni ngaku Islam sebagai agama rasmi sedangkan Hawaii ni negeri bukan Islam.

Saya suka cara Hawaii mengawal aktiviti judi dalam suasana negeri tersebut bukan negeri Islam. Mereka hanya mengizinkan judi yang bersifat sosial, yakni tiada siapa yang diizinkan membuat keuntungan dari aktiviti judi sama sekali. Mengapa konsep yang sama tidak boleh dipraktikan di Malaysia?

Ke hulu ke hilir UMNO mengaku memperjuangkan Islam tapi negeri Hawaii yang kafir lebih mulia dari segi aktiviti judi berbanding UMNO.

Terdedah lagilah kemunafikan UMNO. 


Di Hawaii tiada kasino, tapi di Malaysia ?



Tahukah kita bahawa kegiatan perjudian adalah diharamkan sama sekali di sebuah negeri di Amerika Syarikat ? Di Hawaii tiada satu pun kasino. Malahan kasino atas kapal pun dilarang masuk ke perairan Hawaii. Maju saja Hawaii tanpa judi. Siap ada siri TV Popular Hawaii Five O lagi. Tahu tak apa makna Five O itu ?


Five O ialah FIFTY atau Limapuluh, iaitu negeri yang ke 50 menyertai Amerika Syarikat.


Bandingkan Hawaii dengan Malaysia, tak malu ke ? Hawaii yang terkenal satu dunia tak ada kasino, Malaysia ada Genting. Hawaii tak ada kedai judi berlesen, tapi pekan kecil Kuala Pilah, pekan kecil Rembau pun ada kedai judi.

Bukan sahaja kasino tak dibenarkan di Hawaii, loteri pun tak boleh. Silap haribulan cabutan bertuah Sijil Simpanan Premium pun dianggap judi di Hawaii

TAK PERCAYA ? Buatlah search sendiri, buatlah penyelidikan sendiri.


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Close your eyes and think Hawaii – endless beaches of pristine white sand, lush tropical trees, luxurious hotels, exciting evenings, world class casinos…. STOP. You’ll have to backtrack a bit because the casino bit doesn’t fit into the classic Hawaiian fantasy. Did you know that there are only two states in the US that frown on any form of gambling… and Hawaii is one of them?!

The State of Hawaii doesn’t allow any form of games for rewards or money – and that includes bingo! And if you think the police turn a blind eye, think again. According to the state’s authorities, anybody contravening these laws are up against stiff punishment. Even cruise ships with casinos on board are barred from entering Hawaii’s waters.

But that’s not to say that Hawaiians are living in a little gambling-free bubble. It is a known fact that hundreds of thousands of residents from the Aloha State visit Vegas casinos each year, meaning that even though they can’t play on home turf, top-notch gambling entertainment is only a plane-ride away. Of course, online gambling is also an option, despite the grey area in the legality of doing so from Hawaii.

So how do Hawaiins get their gambling fix in a state that doesn’t even have a lottery in place? Thankfully, what is know as social gambling is allowed in the state, as long as everyone is on level terms and the house doesn’t get a cut. This gives enough leeway for impromptu social gambling games to be set up in private homes, and there are even services offered that set up a mini-Vegas in a location of your choice – as long as it in within the limits of the law.

Another thing to note is that Hawaii’s flower industry is literally flourishing thanks to demand from an interesting source – Las Vegas casinos and casino cruise ships. This means that even though casinos and gambling are outlawed in Hawaii, the state is still managing to make a killing from this very industry thanks to the demand for its exotic flowers.

Posted in Casino, Gambling.

By reneek November 2, 2010

Read more!(Selanjutnya)

ARUS BARU (ISMA) Tajaan JASA (UMNO)???

(*NOTA: Baru sekejap tadi wakil ISMA ini telah membalas permintaan sumpah Tulang Besi ini dengan lafas seperti di bawah:

"Wallahi Wabillahi Wattallahi dana kami dari poket ahli kami"


Sama-samalah kita lihat akan kesannya nanti)

Tulang Besi dapat maklumat secara lisan dari beberapa orang. Bahawa ISMA yang bercadang untuk meletak calon di beberapa kawasan di bawah panji BERJASA adalah tajaan JASA.

JASA adalah sebuah jawatankuasa yang terletak di bawah Jabatan Perdana Menteri yang sekarang ini dipimpin oleh FUad Dato HAsan bekas ADUN Hulu Kelang. 

Fuad Dato Hasan adalah Ketua Pengarah JASA, yakni Bahagian Hal Ehwal Khas Kementerian Penerangan. 



Kalau berita ini benar, maka ia bererti ISMA adalah alat UMNO kerana Kementrian Penerangan adalah di bawah kawalan dan penguasaan UMNO.

Maka, di TWITTER, TUlang Besi telah bertanya kepada salah seorang ahli ISMA. Secara ringkasnya dia menafikan khabar ini. 



Tetapi yang menghairankan adalah apabila Tulang Besi meminta dia bersumpah "Wallahi, Wabillahi, Watallahi" sebagai jalan pintas untuk menyelesaikan isu ini, terus sahaja wakil ISMA ini senyap sunyi.

Di bawah adalah rakaman gambar "conversation" antara wakil ISMA dgn Tulang Besi. Para pembaca boleh lihat sendiri dan membuat penilaian.



Dalam politik Malaysia, biasanya khabar angin itu betul. Sudah banyak cerita kita dengar dan lihat terutamanya selepas Anwar Ibrahim dipecat dan dimalulkan oleh Dr Mahathir.

Tulang Besi tidak terkejut ISMA adalah tajaan UMNO.

Kalau dilihat dari strategi yang ISMA war war kan, mereka bercadang bertanding di kawasan2 yang pertandingannya antara calon bukan Islam sahaja. Sebagai contohnya Parlimen Subang di mana Sivarasa Rasiah dari PKR akan bertanding lawan seorang calon MIC.

Strategi rahsia yang Tulang Besi dengar adalah ISMA bercadang untuk menarik undi orang2 Islam untuk menghalang mereka dari mengundi parti2 pembangkang. Kalaupun ISMA boleh tarik 1 hingga 3% sudah cukup untuk memberi kemenangan kepada Barisan Nasional kalauy pertandingan itu amat rapat keputusannya.

Diberitakan ISMA akan bertanding lebih 20 kerusi Parlimen bagi tujuan memecah undi seterusnya memenangkan Barisan Nasional. 

Tapi ini semua khabar yang tidak dapat Tulang Besi bawa bukti.

Tidak masuk akal sebuah kumpulan akan membelanjakan ratusan ribu malahan mungkin jutaan ringgit hanya untuk kalah. Tidak masuk akal sama sekali kecuali lah puak2 ISMA ini juga sudah tidak masuk akal.

Ketidakmahuan wakil ISMA di Twitter di bawah menyambut cadangan Tulang Besi untuk bersumpah memberi kredibiliti kepada khabar angin yang Tulang Besi dengar ini.




TULANG BESI

Read more!(Selanjutnya)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.