Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, January 2, 2014

Bila Mufti Perak yg Tiada Ijazah Panggil Orang Lain Bughah

Jangan terkejut tindakan Harussani yang terbaru melabelkan peserta2 TURUN sebagai bughah dan halal darah dibunuh.

Sebelum ini Harussani yang sama telah menyeleweng agama Islam untuk menyokong pembunuhan beramai-ramai di Memali (baca di sini). Dia adalah manusia yang menyokong pembunuhan beramai2 Memali dengan menyeleweng agama. 

Jadi, apa nak heran Harussani yang sama menyalahguna agama Islam untuk menyokong UMNO.

Lupakah kita bagaimana Harussani memain peranan menjayakan penipuan UMNO kononnya orang Kristian sedang memurtadkan orang Islam sehingga penipuan itu turut sama dijayakan oleh Dr HAsan Ali serta Kamarulzaman Muhammad (YDP PAS Putraya)


Harussani ni makan gaji untuk menjayakan propaganda serta penipuan UMNO. Bukan untuk memperjuangkan Islam.

MUFTI PERAK TIADA IJAZAH

Ramai yang tidak tahu bahawa Mufti Harussani Zakaria ni tidak pernah masuk universiti mahupun mendapat apa2 ijazah dalam agama Islam.

Dia tak pernah belajar di Al Azhar, di Jordan mahupun di Yaman.

Beliau hanya lulus Diploma Tinggi dari Kolej Islam Kelang.

Sejurus selepas lulus KIK, Harussani terus menjadi pegawai SB dalam Kementrian Dalam Negeri.

Sila rujuk kepada keratan dari Wiki Harussani Zakaria di bawah:

Rekod Pelajaran Harussani Zakaria
Dengan kata lain, Harussani TIADA KELAYAKAN untuk mengeluarkan fatwa mahupun pendapat dalam agama.

Maka, jangan takut dengan fatwa beliau kononnya peserta TURUN adalah Bughah. 

Saya cabar Harussani untuk mengecap Saidina Muawiyyah dan Saidatina Aisyah sebagai Bughah.

Kedua2 Saidina Muawiyyah dan Aisyah adalah sahabat/iah yang dicintai dan disayangi Nabi SAW.

Mereka bukan setakat mengadakan demonstrasi, tetapi mereka telah mengangkat senjata untuk menggulingkan Khalifah Saidina Ali.

Saya cabar Harussani untuk mengecap kedua2 sahabat/iah yang dicintai Nabi SAW sebagai bughah.

Pasal Harussani tiada kelayakan sebab tu dia tak belajar pasal Saidatina Aisyah mahupun Saidina Muawiyyah kot.



Ngaji dia tak habis


Janganlah kita takut untuk menolak fatwa2 songsang dari mufti yang tiada kelayakan seperti Harussani ni.

TULANG BESI

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

6 comments:

Anonymous said...

KALAU MCAM TU INI MUFTI GILA KELUARGA SERTA KETURUNAN PUN MESTI BUNGHAHKAN.JADI HALAL LAH DARAH MUFTI GILA KELUARGA DAN KETURUNANNYA.JADI AMBIL LAH PERHATIAN PARA PESERTA TURUN,MUFTI GILA NI DAH BUAT KENYATAN BEGITU. JADI SEMUA PESERTA PERHIMPUNAN PUN MESTI ADA PENDIRIAN LAIN UNTUK MUFTI GILA NI

Anonymous said...

aslmkm, walaupun saya sendiri tak setuju dgn kenyataan mufti saya rasa tuan perlu faham sijil tertinggi KIK pada masa itu setaraf dengan ijazah. KIK dahulu bertaraf universiti tak sama dengan sekarang. Tentang macamana boleh turun taraf kena tanya BN.

Anonymous said...

Main sedap mulut je mufti ni brcakap.aku tak sanggup di bughahkan oleh mufti takde tauliah ni sbb malam tu aku pakai baju hitam pergi dataran tak bawa parang panjang or bom cuma dengan semangat nk menuntut kerajaan supaya tidak menzalimi rakyat berterusan...aku ingat baik juga kalau mufti ni bertanding jawatan ketua umno bahagian.

Anonymous said...

Nak mintak turunkan harga petrol pun boleh ke lain jadik guling kerajaan, sape la bodo sgt buat kesimpulan mangkuk2 ni, kalau turun harga petrol tu yg macai2 ni bersorak keriangan kata kerajaan prihatin, bodo tak sudah2, kerajaan minoriti 46.8% tu mmg dah disahkan haram dgn segala rasuah dan penipuan dlm pilihanraya, penghujung cerita melayu gak kene tipu, melayu gak yg majoriti bodo tak reti2 nak berpikir, seronok kene tipu gamaknya

Anonymous said...

Kena faham, kalau zaman dahulu, ada diploma sudah cukup baik apabila dibandingkan dengan lain2 yang seantaranya.Pada tahun 80an dan 90an sessesiapa ada ijazah mempunyai kelebihan. Pada zaman sekarang, kalau ada ijazah dari universiti biasa2 seperti oum, uitm pun orang dah tak pandang dah.

Anonymous said...

Inilah penjual agama terulung di Malaysia. Pada saya dia adalah maupeti...peti peti RM dan share share. Dia bukan mufti tapi hanyalah penjual etiqa untuk menggoblokkan kejayaan dunianya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.