Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, January 20, 2014

Denmark Jauh Lebih Maju Dari Malaysia Dalam Pertanian Walaupun Malaysia Lebih Subur

Negara Denmark bukanlah negara yang subur seperti Malaysia.

Mereka tiada minyak dan mereka hanya boleh bertani 6 bulan sahaja dalam setahun.

Kos untuk menternak pun tinggi kerana terpaksa dibuat dalam kawasan tertutup memandangkan cuaca musim sejuk yang sangat rakus.

Namun, Denmark adalah antara jelapang makanan di Eropah. 20% eksport DEnmark adalah bahan makanan terutamanya daging dan susu.

Negara kecil seperti Denmark itu mengeksport makanan ke China sehingga kerajaan China secara terbuka mengisytiharkan Denmark sebagai contoh industri pertanian terbaik di dunia.

Rakyat Denmark hanya sekitar 6 juta orang berbanding Malaysia yang hampir 23 juta jiwa.

Soalnya dgn cuaca yang baik serta tanah yang subur, bahan makanan yang Malaysia mampu eksport hanyalah daging babi. Segala makanan dalam dunia kita import termasuklah bahan asas seperti beras dan gula

Duit minyak beribu2 juta dah habis tapi hapah pun tarak. Negara industri pun gagal, jelapang makanan pun hampeh.

Mungkin lepas ni Malaysia boleh mengeksport kangkung pulak sebagai tambahan kepada daging babi yang menjadi eksport ruji Malaysia.

Lagi nak puji UMNO pandai memerintah ka? Ini bukti UMNO bodoh tak reti memerintah.

UMNO tukar bendang2 padi jadi kilang. Bila ekonomi terlungkup kilang2 tutup sampai sekarang. Anak2 muda terpaksa jadi kuli di pekan2 sbb tanah bendang dah hilang. Tak percaya pergilah ke Sungai Petani tu.

Jelas, UMNO tak reti mentadbir negara. Dr Mahathir tak reti mentadbir Malaysia. Dr Mahathir hanya tahu melawak dan bersandiwara.

Dia tau orang Cina tak suka kat dia pada tahun 1990, dia buat Wawasan 2020 Bangsa Malaysia. Lepas tu selamba je dia mungkir.

Dia tutup semua sektor pertanian konon nak negara maju. Last2 sektor industri dia hancur. kilang banyak tutup dan rakyat kebuluran

Buat Industri Proton last2 menyusahkan jutaan rakyat Malaysia kerana terpaksa membeli kereta dgn harga yang antara termahal di dunia.


Begitulah kebodohan orang Melayu yang taksub kepada UMNO sehingga menggadai dan merosakkan nasib dan masa depan orang Melayu sendiri.

Terpaksa merempat dan kebulur di bumi sendiri

Bangsa Melayu adalah bangsa yang suka kena tipu.

Kalau cerita kebenaran dan fakta mereka akan membenci pada kita.

Kalau kita goreng dan menipu barulah Bangsa Melayu nak dengar cakap kita

HIDUP MELAYU!!!!! HIDUP MELAYU!!!!!!!  HIDUP MELAYU!!!!!!



TULANG BESI


.www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog ini

1 comment:

Anonymous said...

Masalahnya menteri2 kangkung dan macai2 kangkung di Malaysia ni bodoh yang teramat sangat, bila kita buat perbandingan dengan negara yang maju dan efisyen, dorang jadik bangang dengan cara menghalau kita pergi ke negara tersebut, kepala otak keras kejung x boleh fikir, bila kita bandingkan dgn negara lain sepatutnya kita ambil idea tersebut dan praktikkan dalam negara kita, ni tak habis2 nak halau orang, kata bodoh kang tau pulak marah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.