Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, February 25, 2014

Isu Saman RM2 Juta Presiden PAS- Kenapa Tak Selesai Luar Mahkamah?

Mengikut amalan biasa undang2 di Malaysia mahupun mana2 negara di dunia, kes saman menyaman ini biasanya akan diselesaikan di luar mahkamah.

Kalau dalam 10 kes, mungkin 2 kes sahaja yang akan ditentukan oleh hakim. Yang lain ditentukan di luar mahkamah.


Soalnya apa yang orang keliling Presiden ni buat?


Jgn guna alasan surat tak sampai sebab semua dokumen mahkamah akan dipastikan penerimaannya.


Kalau tak terima, kes takkan berjalan dan akan ditangguh.


Patutnya orang keliling Presiden ni dah buat pertemuan mata ke mata dgn penyaman dan buat penyelesaian luar mahkamah


orang keliling Presiden PAS ni makan gaji buta.


Orang keliling Presiden ni jugak yang tolong buat hal dalam PAS juga.


Mereka juga yang menjadi dalang UG.


Mereka ni memang taraf onar dan duri dan parasit dalam PAS


Dah lah makan gaji buta. Lepas tu nak suruh ahli2 buat solat hajat.


Ada ka patut.


Patutlah PJ Wilayah tu kekal jadi PJ. Kuat membodek rupanya


TEORI ALTERNATIF

Peristiwa Presiden PAS disaman dan menfapat penghakiman engkar adalah disengajakan oleh orang2 keliling beliau.

Ini adalah kerana mereka mahu mengeruhkan lagi hubungan Presiden - Anwar Ibrahim serta PAS -PKR memandangkan yang menyaman itu adalah dari PKR.

Takkanlah orang keliling Haji HAdi tu bodoh sangat tak nampak yang Haji HAdi sedang disaman?

Yang penting Pakatan Rakyat pecah dan hubungan Anwar Ibrahim dgn Presiden keruh dan hancur.

Presiden pun sudah tidak langsung menghadiri mesyuarat Pakatan Rakyat semenjak PRU 13 yang lepas.

TULANG BESI

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

4 comments:

bat8 said...

TB,

Logik juga teori yang dikemukakan. Kalau nak fikir alasan macam-macam sudut boleh diulas. Aku pun nak ulas dari salah satu sudut.

Perkara saman ni bukan perkara kecik. TGHH bukan tak pernah hadapi saman dan menyaman ni. Saman ni pun takde beza dengan saman menyaman yang lain selama ini.

Disini timbul persoalan keupayaan TGHH. Mungkin juga orang keliling TGHH yang punya angkara kerana mempunyai ag3nda tert3ntu. Tetapi bagaimana dengan 3mpunya diri? Tak ambik kisah bebeno nampaknya. Percaya 200% kat orang je ke?

Terlupa ke empunya diri yang dia adalah Presiden PAS, bukan awak-awak pi kelaut. Tuntutan jawatan kan ada....tanggungjawab memelihara jawatan kan ada? Takkan ikut stail Najib, subkontrak 100% kat orang.

Jadi pada aku apa yang berlaku dalam kes saman pil kuda ni, aku nampak keupayaan TGHH menjadi Presiden PAS itu sendiri m3njadi persoalan. Tu b3lum cerita lagi tuntutan jawatan dalam pelbagai perkara yang menjadi isu hangat hari ni.

Kalau macam tu lantik jelah SU Dewan Ulamak tu jadi Presid3n.....baru le hamcur l3bur PAS. Lagi2 selepas dapat anugerah Dato dari Sultan Pahang t3mpohari.

Anonymous said...

Ini gerenti salah UMNO ni...tak habis habis kerja dia orang...Tulang Besi..buat demo lah gerenti jutaan penyokong pakatan rakyat akan turun

Anonymous said...

Terlajak perahu boleh under
Terlajak cakap pakat solar hajat
Ada ka patut

Anonymous said...

pelik juga puak2 faqeh yg tau selok belok hukum hakam Islam buat kerja cam ni. dgn umno yg dah terbukti munafiq pun dia nak ber ug.
bila depa buat cam ni, org bukan Islam akan lihat seolah2 itulah Islam. Dlm kes smn, kafir akan lihat Islam membolehkan fitnah, menuduh tanpa bukti, boleh mungkir janji dsb.
Bila diakhirat sikafir ditanya oleh Allah swt knp tak peluk Islam? dia kata penganut Islam buat sama mcm sy, boleh rasuah, boleh tipu, boleh arak, boleh judi, sy ingat semua agama samalah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.