Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, August 3, 2014

Alasan Nama Husam Musa Ditolak Istana Sebagai Exco Alasan Palsu

Hujjah berlaku konspirasi mengenyah Husam Musa dari Exco dan kepimpinan negeri Kelantan.

Puak2 PAS Kelantan mewar warkan kononnya Husam Musa tidak menjadi Exco kerana namanya ditolak Sultan.

TAPI......

1) Keseluruhan barisan exco telah mengangkat sumpah kurang 24 jam setelah keputusan PRU13 diumumkan. Tidak pernah berlaku perkara sedemikian dalam sejarah Kelantan mahupun sejarah Tulang Besi Malaysiawaves

2) Husam yang juga ahli Badan Perhubungan Ngeri tidak tahu menahu akan upacara angkat sumpah tersebut. Malahan. penolakan Sultan yang dikatakan berlaku itu hanya diberitahu kepada Husam setelah majlis angkat sumpah.

3) Kalau pun berlaku penolakan Sultan, mengapa tidak boleh tunggu seminggu dua sebelum Exco angkat sumpah bagi usaha memujuk Sultan. Biasanya Sultan akan mengikut kehendak parti yang memerintah terutama sekali kalau tiada sebab yang besar seperti kes jenayah dsbnya

4) Penolakan Duli Yang Maha Mulia Sultan Kelantan juga tidak jelas. Adakah ianya benar2 penolakan total atapun hanya cadangan dari Tuanku sahaja. Apa pun mengapa tidak dihantar Husam Musa ke Istana untuk mengadap Tuanku bagi menjernihkan keadaan?

5) Presiden PAS juga dilihat terlibat dalam konspirasi ini kerana mana mungkin Exco mengangkat sumpah tanpa surat sokongan dari Presiden PAS? Ertinya surat sokongan telah dibuat sebelum keputusan pilihanraya keluar.

Maka, Tulang Besi berani kata berlaku konspirasi jahat membuang Husam Musa dari Exco yang telah berlaku.

Maka, sudah tiba masanya kita menaikkan Husam Musa sebagai TMB Kelantan dan meminta Nik Amar bersara dgn hormat.

Semua ini mungkin berlaku sekiranya projek menukar Khalid Ibrahim dgn Kak Wan berjaya.


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

3 comments:

dino.yp@gmail.com said...

kau ni memang serabut .aku cadang kau masuk PKR. menyusahkan perjuangan islam.

bat8 said...

Tak payah ambil pot la TB. Nik Amar dah siap bungkus PAS Kelantan untuk diserahkan kepada UMNO dalam PRU 14 nanti. Riak-riak pun dah kedengaran dikalangan rakyat bahawa PAS akan dibungkuskan dalam PRU 14. Nik Amar dan PAS Kelantan seperti UMNO tak belajar dari sejarah kejatuhan kerajaan PAS dan UMNO sebelum ini.

SIfirnya senang je. Bila kedua-dua kerajaan tersebut dah besou kepala dok berbalah dan tikam belakang sesama sendiri, dah tak peduli kepentingan rakyat, time tu le rakyat kelantan bungkuskan kerajaan PAS dalam tahun 1978 dan kerajaan UMNO tahun 1990.

Kedudukan antara PAS dan UMNO di Kelantan ialah seri, masing-masing kena tendang sekali sorang! Dalam PRU 14, PAS berada didalam kedudukan feveret untuk ditendang untuk membolehkan PAS mendahulu UMNO 2-1 dalam bab kena tendang dari menjadi kerajaan negeri Kelantan.

Tapi kali ini, harapan PAS untuk merebut kembali kerajaan negeri kelantan dari tangan UMNO dalam PRU 15 dan seterusnya agak tipis kerana sebaik sahaja UMNO menubuhkan kerajaan negeri kelantan, kerajaan persekutuan akan mengembalikan royalti minyak kelantan.

Selamat bermimpi dino.....

ucin sasuke said...

Memang agak sukar untuk PAS mengekalkan Kelantan selepas ketiadaan TGNA. Sama-sama lah kita tggu PRU14 nanti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.