Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Friday, August 15, 2014

Majlis Syura Ulama Sokong Khalid Ibrahim Yang Suka Tinggal Solat

Ini sedutan dari kenyataan akhbar terbaru YB Hasnol Morib berkenaan sokongan beliau kepada Wan Azizah:

Tski juga seorang yang suka meninggalkan solat. Majlis syura ulamak tahu tak maklumat ini?

Exco yang duduk berjam2 dengan tski boleh mengesahkan perkara ini. Kenapa nak pertahankan tski sampai setengah mati?


Tulang Besi sendiri pernah dijemput dlm satu perjumpaan antara blogger2 dgn MB Selangor.

Waktu itu Tulang Besi bekerja di Indonesia maka Tulang Besi telah mewakilkan kepada adik Tulang Besi untuk hadir.

Adik TUlang Besi menyaksikan sendiri walaupun program tersebut habis dekat2 jam 8 malam tapi Khalid Ibrahim terus je pergi makan tak solat. Waktu itu dlam meja yang sama sewaktu orang lain pergi solat, Khalid Ibrahim makan bersama blogger ROcky Bru dan Patrick Teoh

Selari dengan pendedahan YB Hasnul rupanya.

MUSTAHIL HAJI HADI TAK TAU KHALID IBRAHIM SUKA TINGGAL SOLAT!!!!!

Ini kerana waktu Hasan Ali sebuk berkonspirasi mahu menjatuhkan Khalid Ibrahim utk ganti dgn beliau, semua orang dia cerita yang Khalid suka tinggal solat.

Mustahil Hasan Ali tak cerita benda ni pada Presiden PAS.

Namun, demi menantu Presiden PAS tetap mendokong Khalid Ibrahim

Jahat nya Harun Din,Majlis Syura Ulama, Presiden PAS. Dewan Ulama PAS dan semua ulama2 muda PAS mcm Din Ayam, Tantawi Vellfire, Takiri, Mokhtar Senik Al Maunah.

Mereka sanggup menyokong Khalid Ibrahim yang suka meninggalkan solat demi kepentingan dunia dan tamak haloba mereka.

Mana pergi agama kamu?

Hinanya Presiden PAS. Hinanya Harun Din. Hinanya Mat Yaakob. Hinanya Din Ayam. Hinanya Tantawi Vellfire. Hinanya Mokhar Senik Al Maunah. Hinanya Ust Mohd Khairuddin At-Takiri Hinanya Solihin Mukhyi. Hinanya Mohd Khairuddin Othman Hinanya Idris Ahmad, Hinanya Ridzuan Mat Not. Hinanya PAS Wilayah. Hinanya Majlis Syura Ulama PAS. Hinanya Dewan Ulama PAS Pusat. Hinanya ulama2 dalam PAS.

Sanggup guna agama guna wala guna cakap2 agama semata-mata mahu mendokong MB Khalid Ibrahim yang suka meninggalkan solat lima waktu.

Mereka diatas meletakkan kepentingan dunia lebih dari agama.

Demi wang ringgit dan pangkat mereka sanggup dokong calon yang suka meninggalkan solat

Misteri sungguh apabila Majlis Syura Ulama PAS menyokong Tan Sri Khalid sbg MB sedangkan beliau adalah seorang yg suka meninggalkan solat.

Adakah Majlis Syura hendak menunggu pengesahan dari mahkamah atau SPRM baru hendak menarik sokongan dari Tan Sri Khalid.

Masaalahnya di Malaysia meninggalakan solat bukan menjadi kesalahan dari segi undang undang.

Tapi mustahil Presiden dan Syura tidak tahu perkara ini. Namun mereka terus menyokong Khalid yg suka meninggalkan solat.

TULANG BESI

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

19 comments:

Hati Muda said...

Gua ingat gua ganas , rupanya lu lagi ganas bro... wakaka

Qaddah said...

Yg lebih salah adalah org yg menghina para alim ulama... Soal solat mnkin mb dya bwat solat jamak... Kita xtahu kn... Yg kita canang dlm media sosial smpi 1 dunia tau... Sedangkan kesahihan belum trbukti... Adakah si penulis blog ni ikut stp pergerakan mb sepanjang beliau mnjadi mb???? Adakah penulis penuh solat 5 waktu??? Adakah penulis tahu apa hukumnya bila menghina ulama2 muktabar yg ulama2 dunia mengagumi mrk???? Adakah penulis tahu menghina ulama yg benar boleh menjejaskan akidah bcos ulama pewaris para nabi???? So klo xbersetuju stu kptisan pihak lain jgn smpi mengeluarkan kata2 kesat kpd ulama2... Kita yg memulis ni pon bila tya makna surah al fatihah pon xtau.... Ni kn pula nk hina para alim ulama..... Sedar la kita ni sapa????

Anonymous said...

Sekiranya kita belajar fiqh Daulah, Fiqh Auliyyat dan Fiqh Sirah kelewatan pimpinan PAS melewatkan mesyuarat dan masih menyokong TSKI telah melanggari syarak. Moga Allah membuka hati pemimpin PAS kembali bersama rakyat untuk terus menyokong PR.

Malaysiabaru said...

Masyallah... ini kah jenis menteri besar yg di milikki rakyat selangor? Di sanjungi TPM dan 12 adum umno? Jika MB lupa allah maka MB juga akan lebih jauh lupa rakyat marhean

albert magic said...

As salam mualaikum tuan Tulang Besi dan slmt hari raya,
Bagi saya orang orang yang bergelar ulama kalau mereka menganggotai parti politik dan ada memegang jawatan penting dalam parti, semua keputusan mereka akan mendahului kepentingan politik dari kepentingan agama.Agama boleh dijadikan tarikan untuk meraih simpati untuk menyokong mereka, kira kira macam tipu kaum la.

Anonymous said...

Solat ibarat kepala pada badan, taada kepala maknanya hantu,

Kerana harta dan pangkat ulamak sanggup bersekongkol dgn HANTU.

Anonymous said...

pas is lying daylight, they are counting how to get bigger offer by get out from PR. Else, who will wait for week to call meeting when the HOUSE is BURNING?

Anonymous said...

Teringin nak tanya YB Hasnol Morib...
selepas PRU, dan semasa TSKI di lantik sebagai MB, adakah YB tahu bahawa TSKI ni jenis tuang solat?

Anonymous said...

Saya yakin ini benar..tski pernah hadir program di icity seawal waktu maghrib, kami family ygdijemput menyambut beliaupun terlajak masa tu..spjg tu sy xnmpk dia minta excuse nk solat pun.dala smpai ngam2 waktu azan.program tu anjuran tawas.

Anonymous said...

Tinggal solat tak perlu la di war war kan secara terbuka mcm ni, kecuali la dia kata solat tu tak wajib

Anonymous said...

You speculate or accused with proof?

Anonymous said...

Apasal nak tahu? Nak doing kit benda yg dah berlalu ke?

Anonymous said...

Keras dakwaan saudara tu, harap bersandar dan bukan suka hentam melulu

Anonymous said...

Selain ulamak, siapa yg tak guna latar belakang diri/ keluarga dan kepandaian utk promote diri

Anonymous said...

PAS boleh bekerjasama dgn LGE, LKS yang dah tentu tak muslim dan tak solat? Kalau lah TSKI tak solat mahu dijadikan ukuran tak mau sokong dia

Anonymous said...

Kalau bersekongkol dgn org yg tak solat di panggil bersekongkol dgn HANTU, bersekongkol dgn LGE n LKS di panggil apa?

Anonymous said...

bangang punya anon951. LGE tak solat sbb dia tak Islam.

khaldi tu Islam dan solat itu rukun Islam. kalau perintah Allah swt pun dia ambil ringan, apalagi dgn manusia.


petikan dr blog;

Puak yang mempertahankan Khalid, adalah mereka yang TIDAK SUKAKAN kepada Anwar Ibrahim sebagai pemimpin PKR dan juga pemimpin yang disebut sebagai perdana menteri dalam penantian. Dalam kata mudah mereka tidak mahu Anwar memimpin PKR dan juga menjadi ketua dalam Pakatan Rakyat. Sebab musababnya ialah kerana mereka tidak boleh menerima Anwar kerana moralnya. Dalam kata terus terang, mereka mempercayai segala tuduhan yang dilemparkan kepada Anwar yang dipersembahakna oleh Umno khasnya mengenai liwat. Orang yang waruk tidak dapat menerima Anwar?

Tuduhan yang setengahnya fitnah mentah diacarakan Umno ditelan bulat-bulat oleh pemimpin Pas. Apabila pihak KDN menayangkan video sulit Anwar kepada mereka (sesetengahnya) mereka terus menelan dan mempercayai? Mungkin ramai orang tidak tahu KDN telah mengadakan tayangan perdana eksklusif filem mengenai Anwar Ibrahim dan antara penonton kelas pertamanya adalah pemimpin Pas.

Pendirian dan kebencian golongan ini dalam Pas tidak boleh dinafikan. Kerana itu mereka menyerang dan cuba menyekat agenda Anwar bukan sahaja dengan isu Khalid hendak digugurkan ini dan diganti dengan Dr Wa Azizah Wan Ismail, tetapi menerusi beberapa strategi atau tindakan politik lain sebelum ini. Cukup kalau disebutkan beberapa contoh, misalnya mengenai projek 16 September, Kajang Move dan juga pertemuan dan perbicangan sulit beberapa pemimpin Pas dengan Abdullah Badawi, kemudian dengan Muhyiddin Yassin dan Tengku Razaleigh Hamzah.

Anonymous said...

Ini lagi bangang atas bangang, kalau lge n lks tu non muslim boleh bersekongkol, muslim yg tak solat tak boleh bersekongkol ke, apala bangang di atas bangang punye anonymous ....

Anonymous said...

Mau cerita umno sekongkol ngan mca ug anti hudud pun x sedaplah, sbb umno sendiri anti hudud. Mau cerita ulama bn dan menteri agama yg sokong pemimpin kaki betina n kaki mongol lagi x sedap, sbb diaorg tu ulama yg dijulang balaci2 umno. Mau cerita apa lagi ye...jgn jadi besi berkarat sudahlah
Mau hilang karat besi bakar ngan api je...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.