Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Tuesday, September 16, 2014

Menantu Presiden PAS Dapat ESOS hampir 500 ribu Unit (PATUTLAH.........)

Tulang Besi check harga saham Kumpulan Perangsang ni RM1.80 seunit.

ESOS ni harga RM1 seunit.

Ertinya Din Ayam boleh buat untung atas angin 500k x 0.80 = RM400,000

Ni baru setahun. Tahun2 lain???

Patutlah bapak mertua pertahan Khalid Ibrahim habisan tak nak bagi lepas.

Sampai sanggup buat kerajaan dgn UMNO hanya kerana hendak mempertahankan Khalid Ibrahim


TULANG BESI


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

12 comments:

Anonymous said...

itu belum kira gaji setiap bulan. brp agaknya jadi ketua jabatan diperangsang? sila beri pencerahan...

Anonymous said...

Sesal dahulu pendapatan
sesal kemudian tak berguna
sebenarnya
gua dah menyesal dahulu dan kemudian
sebab
pangkah PAS pun serupa sokong UMNO

BARANG NAIK memang resam BN
cover menantu resam pas rupanya


Baik gua sokong penjahat terang terang dari kena tikam member dari belakang.

Anonymous said...

Tu pasal takut sgt WAWI jd MB slangor. Tu pasal mau pantau sama khalid..
TGHH..lu kasi wayang rumah serupa reban...mau jd nelayan...
lu kasi tipu sama lu punya ahli Pas...pangil wala tapi tak cukup kuat mau selalu tipu...lu kasi malu sama islam juga...

Anonymous said...

dah 2 org majlis syura terima rassoooahhhh...

harong ding dpt rumah free..? refer at-takanan
ding ayam dpt untung atas anging free..? ESOS
s/u politik dpt untung atas anging free..? ESOS

bahkan Imam al Ghazail mengeluarkan larangan menerima pemberian dari penguasa yang zalim.

"Jangan menerima apa-apa pemberian dari golongan pembesar, meski kamu tahu pemberian itu berpunca dari yang halal. Sebab, sikap tamak mereka akan merosakkan agama. Pemberian itu akan menimbulkan rasa simpati (jika diterima). Lalu kamu akan mula menjaga kepentingannya mereka dan berdiam diri atas kezaliman yang mereka lakukan. Dan itu semua telah merosakkan agama."

Anonymous said...

Syaikul Islam Imam al Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim.

"Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Dan sekiranya kamu terpaksa bertemu, jangan memuji-muji mereka, kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah didurhakai di muka bumi."

Malaysiabaru said...

Salam. Tahniah tb. Inilah yg cuba diterangkan kami sejak 2012 ketika program anti Khalid bermula. Khalid nak ajar tok wayang main rasuah... Mula dgn menantu... Sudahnya darah rasuah mengalir dlm tok muding .. Susah hadi nk sucikan diri ... Palitan dosa tidak mudah di suci...

Tan Malaka said...

Seorang guru pernah memberitahu saya,kalau mahu tahu agamawan penipu akhir zaman, teliti dengan cermat ceramahnya.

Apakah inti ceramahnya itu beliau mengutamakan membaca & menghuraikan ayat2 Quran? Apakah agamawan itu memfokus pada membesarkan Allah SWT ataupun agamawan itu hanya meraban tak tentu hala?

Kata2 guru saya ini mengingatkan saya kepada Haron Din.

Perhatikan & teliti video2 kisah mimpi Haron Din bertemu Rasullullah yg banyak tersebar di internet.

Apakah Haron Din membesarkan Allah, menguraikan ayat2 Al Quran dalam ceramah kisah mimpinya itu?

Dari mula ceramahnya sampailah kesudah, bukan Allah yg diagungkannya, tetapi dirinya sendiri.

Haron Din sanggup membuang masa jemaah yg hadir, yg rata2 dahagakan ilmu pengetahuan Islam dengan bercerita secara berjela2 dan bertele2 pengalamannya "bermimpi" bertemu Rasullullah.

Apa yg cuba ditonjolkan oleh Haron Din melalui kisah2 mimpinya itu itu jelas riak. Penyakit riak ini boleh menjangkit kepada setiap manusia, tak kira samada mereka ini memakai serban ulama ataupun tidak.

Sudahlah merosakkan majlis ilmu dengan kisah mimpi tidurnya yg diceritakan secara berjela2,cerita Haron Din ini lebih mirip berupa dogeng.

Contohnya, dalam satu video ceramahnya beliau bercerita bermimpi bertemu Rasullullah & keesokan harinya beliau dijemput pergi kesebuah negara utk mengesahkan keaslian rambut nabi yg baru sahaja dibeli oleh pemimpin utama negara tersebut dengan harga jutaan Dollar.

Kisah ini lebih banyak menimbulkan kekeliruan daripada pencerahan. Kalau nak bercerita sangat, ceritalah dengan terus terang, negara mana, siapa yg menjemput beliau, pemimpin utama negara tersebut itu siapa?

Sembang deras tapi setengah2. Nak bercerita tapi takut2. Apa punya agamawan macam ni. Lagi baik jangan cerita daripada awal.

Lepas tu dakwa dia diberi izin oleh tuan punya rambut Nabi itu untuk mencelupkan rambut itu kedalam botol yg berisi air. Menurut Harun Din botol air itu masih ada disimpan olehnya dirumah.

Cerita Harun Din ini sebenarnya menimbulkan lebih banyak persoalan. Semenjak bila mencelup rambut Nabi kedalam air ini jadi tradisi perubatan dalam Islam? Hadis mana yg Harun Din pakai?

kesimpulan dari kisahnya itu kalau diteliti betul2 bukannya mahu membesarkan Allah ataupun memuliakan Nabi Muhammad tetapi mahu meletakkan dirinya ditengah2 khalayak umat Melayu Malaysia sebagai manusia suci yg dekat dengan Nabi Muhammad.

Cuba fikir betul2.

Di alam nusantara kita ini Alhamdullilah cukup ramai alim ulamak yg warak, zuhud & berimu pengetahuan tinggi yg pernah dilahirkan.

Dari zaman Abdur-Rauf as-Singkili mula menulis Tarjuman al-Mustafid, kitab tafsir Quran yg pertama dalam bahasa Melayu, hinggalah ke zaman Syeikh Yusof Al Makassari, kemudian zaman Syeikh Ahmad Fathani, Syeikh Ahmad Khatib Al Minangkabawi hinggalah kezaman Tok Kenali, Tokku Paloh, Tuan Guru Haji Sulong Fathani, Kiyai Haji Ahmad Dahlan hinggalah ke zaman Hamka, tidak ada seorang Ulama pun yg menjaja kisah pengalaman bermimpi bertemu Rasullullah kesana-sini sebagaimana yg dilakukan oleh Haron Din.

Kalau ada pun sebelumnya ialah Abuya Ashaari Muhammad.. Apakah Haron Din manusia Melayu yang paling mulia & hebat yg pernah dilahirkan di nusantara?

Apakah Haron Din ini sebenarnya seorang wali Kutub yg diturunkan khusus kepada umat Islam Nusantara bagi menyempurnakan misi suci dari Lauh Mahfudz untuk menyatukan PAS dengan UMNO?

Ataupun mudah sahaja.

Apakah Haron Din ini sebenarnya hanya seorang manusia penipu yg memakai jubah ulama?

Anonymous said...

Duit esos bukan duit rasuah..halal dimakan untuk anak bini.Apa masalahnya? NEXT.

Anonymous said...

Mak hang halal....dpt jawatan melalui pengaruh pok metua...tu kira coi..subhah..org alim tinggalkan suhbah yg dekat haram

Anonymous said...

Ente ade bukti menantu TGHH dapat jawatan sebab lobi TGHH. Menantu TGHH tak layakke sebab dia kelulusan SRP saje?

Anonymous said...

Ha haaaaaaaaaaa. Sembang kencang jg yg ni pong

Anonymous said...

Ha haaaaaaaaaaa. Tabur lah fitnah banyak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.