Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, October 9, 2014

Bila Ada Puak2 PAS Sanggup Jadi Machai Kepada Propaganda UMNO

1-Samada ada pesta arak atau tidak tiada halangan untuk orang Islam menyertai atau bersama2 meminum arak.
Ini kerana lesen2 arak yang dikeluarkan oleh UMNO kepada pekedai2 arak mengikut Akta Eksais 1976 TIDAK MENGHARAMKAN PENJUALAN ARAK kepada orang Islam. 
Kedangkalan Nasrudin Hassan At Tantawi Ust Mohd Khairuddin At-Takiri, Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani, Nik Mohamad Abduh dan geng2 UG yang lain adalah mereka tidak faham sistem penjualan dan pembelian arak di Malaysia. 
Mereka cuma jadi pak turut kepada propaganda UMNO+ISMA+PERKASA kerana mereka ini sudah pun berfikrah seperti UMNO. 
Hakikatnya, dalang terbesar dalam penjualan dan pembelian arak adalah UMNO kerana lesen arak dikeluarkan UMNO serta Akta Eksais juga adalah dari UMNO.
Tapi, takkan geng2 UG dalam PAS hendak menghentam UMNO? Bukankah UMNO itu sudah menjadi rakan sehati sejiwa mereka? 
Betapa bodohnya mereka menghantar protes kepada MBPJ sedangkan pada waktu yang sama lesen sudah diberi oleh UMNO supaya arak dapat dijual kepada orang Islam juga.

                 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2- DEBAT TULANG BESI DGN MACHAI UG BERKENAAN ISU OKTOBERFEST:
Ini adalah sedutan perdebatan Tulang BEsi dengan seorang machai UG yang dikatakan bekas Al Azhar bernama Hakimi Al-jamuani (HAJ): 
HAJ: Antara fatwa Darul Ifta Mesir oleh Mufti Mesir Syeikh Abdul Majid Salim bertarikh 12 April 1939/1358H ialah tidak boleh bukan Islam menjual arak secara terbuka kerana menjualnya secara terbuka adalah satu maksiat dan kefasikan yang perlu ditegah. Mereka boleh menjual sesama mereka secara tidak terbuka. 
TULANG BESI: Mengikut Akta Eksais 1976 arak hanya boleh dijual di premis yang diberikan lesen oleh kerajaan yang mana lesen tersebut mengandungi alamat presmis berkenaan (antara lainya). 
Hasilnya, arak tidak boleh dijual merata-rata seperti menjual cendol. Ia hanya boleh dijual di premis yang diberikan lesen oleh kerajaan.
Malahan, sekiranya premis tersebut mahu menjual arak secara "ta pau" ia terpaksa mengambil lesen yang lagi satu yang dipanggil "retail license'. 
KESIMPULAN: Ni masalah ustaz2 Azhar. Mereka hanya belajar kitab dan fatwa yang ditulis berzaman2 lamanya. 
Mereka langsung tiada pengetahuan berkenaan realiti masa kini serta keadaan semasa.
Segala apa solusi kepada apa2 masalaah mereka hanya mampu merujuk kepada buku2 yang ditulis beratus2 tahun dulu, 
Lepas tu mereka ada hati mengaku diri ulama. Kebanyakan mereka tiada beza dgn kita yakni sama2 muqallid
Orang2 mcm ni ke nak dijadikan pemimpin negara? Patutlah beri tiga negeri pun boleh bungkus dan negeri Kelantan sedang menanti.
Mcm tikus membaiki labu akhirnya puak2 ni jadinya. 
Itulah agaknya gambaran sebenar kepimpinan ulama. Betul tak Tuan Haji Subky Abdul Latif 
Pemerintahan Kepimpinan ulama dlm PAS = Tikus membaiki labu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

3- SAMBUNGAN ISU OKTOBERFEST vs MACHAI UG

Tadi Tulang Besi telah menerangkan bahawa arak tidak boleh dijual di tempat umum mengikut Akta Eksais 1976.
Hanya di premis yang dinyatakan dlm lesen.
Namun, lesen yang dikeluarkan mengikut Akta Eksais itu TIDAK MENGHARAMKAN penjualan arak kepada orang Islam.
Ertinya kalau kedai2 arak yang mendapat lesen dari UMNO ini menjual arak kepada orang Islam, mereka tidak boleh didakwa dan lesen mereka tidak boleh ditarik balik. 
Kalau Nasrudin Hassan At Tantawi dan Ust Mohd Khairuddin At-Takiri serta gerombolan mereka yang terdiri dari ISMA dan PERKASA tidak bersetuju dgn hal ini maka tindakan masih boleh diambil. 
Bezanya adlaah protes harus dituju kepada UMNO selaku pengeluar lesen. Bukan dituju pada MBPJ atau mana2 PBT dlm Malaysia.
Ada brani ISMA, PERKOSA dan geng2 UG mcm Tantawi Vellfire nak protes UMNO??????? 
Segala masaalah arak dan judi di kalangan orang Melayu dan Islam dalangnya adalah UMNO. 
Tapi UMNO itulah yang menjadi pujaan hati Haji Hadi Awang, Harun Din serta kuncu2 mereka seperti Din Vellfire.
www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

6 comments:

aznan eusoff said...

memang bodoh mereka yang mengaku ulama pemimpin PAS rakyat tolak KAMUUUUU....

Anonymous said...

j

Rambo said...

tahniah malaysiawaves.

apa yg tuan tulis adalah sama dgn sy dan begitu juga penyokong PR yg lain.

memang puak macai ni berckp dh bertaraf berahim ali dan zul kulim.

hari tu Nik Beduh kt agen internasional nk jatuhkan PAS. itu kata2 tuduhan bersifat menyebar fitnah sebiji mcm cara umno. ada org, ada org... siapa orgnya tak didedahkan.

kenapa? sebab bila didedah, tuduhan akan didakwa di mahkamah dan dah tentu Nik Beduh blh bankrup kena bayar saman.

kalau berani ckplah dgn nama Allah bahawa Anwar adalah agen internasional.

Puak umno berkupiah ni takkan berani punya sebb memang niat hanya menyebar fitnah.

sejak bila sebar fitnah ini menjadi halal dalam islam? Nik Beduh belajar kt arab atau israel?

golongan inilah yg mencemar ulamak dan PAS. jgn salahkan org lain dr PR, salahkan kedangkalan fikiran sendiri.

PAS bukan diresapi agen internasional TAPI TELAH DIRESAPI NAFSU DUNIAWI YG BERKELOCAK DALAM DIRI LULUSAN AGAMA MUDA yang mengaku ulamak.

sebb mereka fikir cukup berjuang dlm parti ceramah sana sini sedangkan kurang berjuang melawan hawa nafsu dan meningkat kesucian rohani.

Anonymous said...

Well said tulang besi....kita tgklah puak2 ni nak survive lps ni..

Anonymous said...

Didalam PAS ada ramai ulamak2 yg pandai2 TAPI sayang...tidak ada ulamak yg bijaksana. Bijaksana = bijak disana (akhirat). Agama tidak boleh dimasokan dunia TAPI dunia itu perlu diagamakan! Didalam PAS jadi ustaz sudah diketegorikan sebagai ulamak. Pada hal mereka tak layak digelar ulamak. Rosak agama kerana ulamak2 baghal ini lah...ulamak yg suka keluarkan fatwa untok orang lain bukan untok diri sendiri

Anonymous said...

Bodoh betul ko...Pakatan Rakyat dah perintah Selangor dah dua penggal. Masa kempen cakap nak tutup kilang Carlsberg..dah dapat ..sonyap aje dan kemudian salahkan UMNO bila tak terbuat. Ko tak tanye pada emakkau bila lahirkan ko jadi bodoh macam lembu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.