Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Sunday, March 22, 2015

PAS Sedang Menuju Trajedi PRU 2004

Seluruh keputusan 2004 boleh dirujuk di sini

PAS Terengganu bentangkan Enakmen Hudud di Terengganu tahun 2002 dan Presiden PAS membentangkan Dokumen Negara Islam pada tahun 2003.

Akibatnya Barisan Alternatif telah berpecah kerana DAP isytihar keluar.

Pada pilihanraya 2004, PAS hilang Terengganu dan hanya tinggal 4 kerusi.

Dalam negeri Kelantan, PAS hanya mampu bertahan dgn majoriti 2 kerusi.

Itu pun kerana faktor adanya Tok Guru Nik Aziz sebagai MB Kelantan.

Selepas UMNO merampas Terengganu, sikit habuk hudud pun mereka tak laksanakan.

Sejarah nampaknya bakal berulang semula.

Kalau PAS kalah di Kelantan, hampir pasti UMNO akan menggantung perlaksanaan hudud di KElantan sekalipun ianya telah diluluskan pada tahun ini.

Kalau Raja Abdullah boleh menggantung beberapa hukuman hudud di Saudi selepas peristiwa 911, mengapa UMNO tidak boleh gantung perlaksanaan hudud sama sekali apabila mereka merampas Kelantan?

Prestasi Kerajaan Kelantan di bawah Mat Yaakob dan NIk Amar sekarang ini juga amat menyedihkan.

Sehingga sekarang majoriti mangsa banjir masih tiada rumah dibina untuk mereka.

Saya diberitahu waktu Nik Amar dilantik jadi TMB dan mempengerusikan hal ehwal tanah, dia bekukan semua permohonan tanah semenjak 1 julai 2013 atas alasan nak buat dasar baru tanah, sampai hari ni pun dasar tu tak keluar lagi, kerajaan kerugian sekitar RM100 juta setahun disegi pungutan hasil tanah akibat drp pengurusan sistem hakmilik tanah yg lemah.

Yang dia sebukkan hanyalah hudud.

Hudud adalah agenda UG untuk memecah belahkan Pakatan Rakyat

Akhir kata, trajedi 2004 berlaku disebabkan PAS Terengganu.

Hudud kali ini juga disokong dan didokong oleh PAS Terengganu juga dibelakannya.

PAS Terengganu ni kanser dlm PAS.

TULANG BESI



www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

14 comments:

Anonymous said...

Yang aku rasa ada pimpinan PAS Teganu yg ada yg suka Kelantan jatuh pada BN .Sbbnya ialah mereka tak mahubada yg lebih bijak dari mereka

IbnAbdHalim said...

Pas masuk lubang biawak dua kali....

Anonymous said...

Org pas terengganu ni bodoh sombong bongkak mcm tuang presideng pas jugak berceramah mcm burung kakak tua je...org tua2 cakap ketika berucap mcm burung kakak tua alamat org ni teramat bongkak dan sombong..

Anonymous said...

Presiden mana boleh silap dulu semasa di Terangganu jadi MB dan presiden serentak sibuk dengan tugas sekarang AJK ulama sedunia mana boleh silap itulah sebabnya dia tidak mahu dengar nasehat ahli bawahan untuk berundur,tambah lagi seorang ulam yamg bengong yang dilantik tempat yang sepatutnya teliti dahula keadaan itulah yang dilakukan oleh Almarhum Tuan guru mantan mursyidul PAS dulu ini tidak tanpa selidik dengan hanya dengar dari presiden yang bodoh mursyidul juga ikut sengal dan biul.

lagu tu laa said...

biaq pi la pas terjun ngan labu.hudud lebih penting dari rakan.biaq pi la janji ubn tepuk tangan umpan dan jerat dah mengena. hahaha labu oh labu,labi oh labi.

Anonymous said...

Pemimpin PAS rata rata Bahalol dan tidak mampu ber otak Gred 3 saja

Semua salah orang orang PAS juga yang memilih Ketua Bshalol untuk pimpin PAS

Dah Bodoh , tak boleh buat apa dah


Kopiah Serban Jubah Ulamak hanya Syok Sendiri saja

Rata rata muka pun dah bahalol

Anonymous said...

Terima sajalah..Lubang biawak ni PAS yg buat nak memerangkap BN tapi akhirnya merangkap diri PAS sendiri. Kan bodoh namanya...

Doa BN KO BN KO dah memantul balik

Anonymous said...

hudud adalah hukum Allah... tiada dakwa dakwi... yg pelik pasai apa ketua PAS tak mau terang elok2 pade DAP...

Anonymous said...

Najib masih Membisu....

azid barja said...

Hudud ibarat baling satu batu kena 2 burung. DAP kena, PASMA pun kena. Bijak jugak ulamak2 UG ni.

Anonymous said...

Pas bukan saja menuju era 2004 malah menuju era 1986 hanya ada 1 kerusi parlimen. Silap hari bulan 0 kerusi parlimen.

Anonymous said...

Waktu ni kuasa kita tidak ada...nk cakap mcmana...harap ceramah...tu org cakap dptkn putrajaya dulu..yg puak UG kata hudud lebih penting dr putrajaya....nah skrg siapa boleh bantu pas nk luluskn hudud diparlimen...buatlah..sbb tu tok guru nik aziz KIV dulu hudud ni....kn jalan ni menjadi sia2 umno kelantan pun dh buat u turn...mereka cuma nk pecahkn PR saja...ahmad yaakob dan nik amar bersekongkol dgn umno berjaya pecahkn kumpulan sendiri iaitu PR....syabas pd kedua2 pemimpin kelantan ini

Arie_73 said...

Aku gerenti..lps ni PAS akan ada 4-5 kerusi di kelantan , terengganu shj...kt tmpt lain jgn harap..terutama kt negeri aku n9..aku akan pastikan PAS hilang wang pertaruhan..PADAN MUKA..!

Anonymous said...

Apa punya bengap la... waktu berpakat dengan syaitan bernama DAP/PKR tahun 2013 pun, PAS bukannya menang kerusi di negri jajahan UMNO tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.