Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, July 8, 2015

Presiden PAS Mahukan 2 Saksi Untuk Kes 1MDB??

Ajaran mana yang Presiden PAS ikut ni agaknya?

Dlm video di bawah, terang-terang Haji Hadi mahukan wujudnya dua saksi untuk pembuktian kebersalahan Najib dalam kes 1MDB.

Kes korupsi dlm Islam terletak di bawah kategori "takzeer".

Sesiapa yang mengaji takzeer akan berkata pembuktian tidak tertakluk dengan wujud saksi semata-mata.

Terdapat berbagai2 sumber untuk pembuktikan di bawah takzeer.

Misal yang paling jelas adalah mengikut undang2 syariah Pakistan dalam kes rogol.

Mahkamah Syariah Pakistan tidak mensyaratkan wujud saksi untuk pembuktian. Cukup dengan bukti mangsa rogol melawaan, air mani serta perogol dibuktikan tidak mati pucuk.

Dalam kes rogol pun tak perlu saksi inikan pula kes makan rasuah atau CBT.

Agaknya Haji Hadi ni tak habis mengaji kot?


video

TULANG BESI

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog ini

For Tazir punishment for rape, the Pakistan law requires evidence that the woman resisted, that there is semen present on the woman, and that the man is potent; if the evidence confirms all these three requirements then the Tazir punishment under the Pakistan law is a fine, thirty lashes and/or imprisonment for up to 10 years for the convicted.[Mehdi, Rubya (2015). Islamization of the law in Pakistan. Routledge. pp. 122–126. ISBN 978-1-138-91272-4.].

7 comments:

Anonymous said...

kita kena bersangka baik dgn hadi. dia terlupa kot. sbb dia pun terlupa bila dia kata nak pecat ahli yg sertai parti politik lain walhal dlm perlembagaan pas ternyata gugur keahlian secara otomatik.

Anonymous said...

Hadi ni sebenarnya cuba nak tunjuk macamlah dia itu pandai padahal sebenarnya bengong, nampak tak?

lagu tu laa said...

bagi tahu pak tua hadi tu 2 saksi tak ada tapi anak dara seksi ada la.aku harap 2 ula mama pas yang maksom tu jangan jadi maharaja lawak mega.suh depa jaga bahtera pas yang dah nak 'karam' tu baik2!

Malaysiabaru said...

Ayoh hadi ping marang

pakar ajaran sesat endorsed by Jak7m. Ousat islam

Anonymous said...

Dua saksi itu ialah tuang presideng gi jepung dan jin buster haruang jin.

Anonymous said...

Bila sebut nama hadi teringat perbuatan dan pecakapan yang tidak baik.Jangan pula suatu hari nanti nama hadi ini macam nama hassan malek dan mat maslan yang sinonim dengan kebodohan.Suatu hari nanti akan ada orang berkata

1. "janganlah awak hadikan orang" maksudnya seseorang kawan menegur kawannya supaya jangan mengumpat/fitnah/tipu/label orang lain.

2. Ponteng - Seorang guru bertanya kepada muridnya "kenapa awak hadi kelas kelmarin.

Anonymous said...

Hadi ni manusia cepat bongkak dan besar kepala....dia dok jaja jawatan naib presiden ulamak dunia...dia dilantik pun secara rawak dan bukan atas kebolehan dia pun..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.