Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Saturday, July 25, 2015

Presiden PAS Ulangi Sejarah Buruk Semangat 46

Dulu Tengku Razaleigh buat.

Sekarang Haji Hadi ikut.

Tahun 1996 Tengku Razaleigh isytihar Semangat 46 putus hubungan dengan PAS. Namun, Tengku Razaleigh tidak izinkan Timbalan Menteri Besar II dan 3 exco Kelantan wakil S46 letak jawatan dari kerajaan Kelantan.

Hari ni Haji Hadi isytihar PAS putus hubungan dengan DAP. Tapi, Haji Hadi dan ulama2 PAS tidak mahu keluar arahan kepada ahli2 PAS lantikan politik letak jawatan dari kerajaan Penang dengan Selangor.

Alasan yang Haji Hadi guna sama dengan alasan yang Tengku Razaleigh guna:

Tengku Razaleigh ==> S46 dipilih atas mandat APU bukan mandat PAS

Haji Hadi ==> Kerajaan Penang dan Selangor dipilih atas mandat Pakatan Rakyat dan bukan atas mandat DAP atau PAS

Patutlah Tengku Razaleigh jadi calon Perdana Menteri pilihan Haji Hadi Awang dan ulama2 PAS.

Sama Haji Hadi dengan Tengku Razaleigh rupanya.

Betul tak Hj Subky Abdul Latif?

Tak sangka sejarah berulang kembali. Cuma aktor nya sahaja yang berbeza

TULANG BESI

NOTA: Nama2 exco Kelantan yg diwakili Semangat 46 adalah:
Rozali Isohak - TMB,

Nik Mustafa Nik Loding, Daud Jaafar dan Mohd Nor Ahmad - Exco

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

11 comments:

Anonymous said...

Bagus pencerahan! Hadi tolol!

Anonymous said...

SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
6. ahli mengeboo pemimpin2 pro & nak berpolitik tapi siap ada Baiah-apa jenis parti isle gini ?
7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan dan ahli pas jawab la semua tuduhan diatas tu. Betul ke salah - Cara islam ke tidak
...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA (TENGANGA MULUT AKU)

Anonymous said...

Dulu sy bersekolah sekolah campur. Pelbagai bangsa. Normally ketika sesi pemilihan ajk rmh sukan, persatuan dan badan beruniform. Saya sentiasa perhatikan tiada bangsa cina yg angkat tgn untuk melantik kita. Sedangkan melayu.. nmpk Hensem terus angkat tangan. Orang cina Penuh dgn racism yg menebal pada kita..secara fitrah. Even di peringkat sekolah lgi.

Anonymous said...

Politik kepartian boleh menjadi begitu hodoh jika cagaran untuk kemenangan sesebuah kumpulan itu adalah rumahtangga.
Mufti Perlis, Datuk Seri Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata, berpolitik sepatutnya dibangunkan untuk membina masyarakat dan negara yang lebih baik.Itu kata Mufti

TAPI KATA AKU apa ke jadah parti yg mengaku Islam tapi kaedah ini diamalkan, kaedah Cai digunakan............PAS memalukan agama Islam sama dgn pemimpin cai mereka yg suka membarua, tololkan dan jebonkan Jemaah. MACAM NI KA PAS YG DIKATA PARTI ISLAM. Jujur kata ini parti memalukan agama bertopeng agama. Yg di Penang bila nak letak jawatan. Kata dah putus tapi masih kemaruk elaun dlm kerajaan DAP. Semua ini kerana nak bayar bil letrik, bil kereta dan bil HP kan....Mana maruah dan mana telur.

Duvid2

Anonymous said...

Bila sebut nama hadi teringat perbuatan dan pecakapan yang tidak baik.Jangan pula suatu hari nanti nama hadi ini macam nama hassan malek dan mat maslan yang sinonim dengan kebodohan.Suatu hari nanti akan ada orang berkata

1. "janganlah awak hadikan orang" maksudnya seseorang kawan menegur kawannya supaya jangan mengumpat/fitnah/tipu/label orang lain.

2. Ponteng - Seorang guru bertanya kepada muridnya "kenapa awak hadi kelas kelmarin.

asri adnan said...

Kesalahan besar yang PAS lakukan setakat ini yang ada dalam kepala otak aku yang akan menyebabkan aku dan adik beradik aku tidak menyokong PAS lagi adalah, bertanding sesama sendiri dalam PRU 13 dengan mengelar geng2 PKR komunis, jual pil kuda. Yang kedua perlantikan MB Selangor di mana PAS mahu kekalkan TS Khalid Ibrahim dari PKR manakala PKR mahu gantikan dengan DS Wan Azizah sehingga menimbul konflik dalam Pakatan di Selangor, yang ketiga mengelar rakan seperjuangan dengan gelaran yang jelek seperti barua, jebon dan berdoa laksat sesama jamaah. Bagi aku akhlak jenis apa yang sedang dipertontonkan kepada kita. Mungkin inilah juga bala yan di turunkan oleh Allah kerana sering berdoa laknak kepada Umno sepertimana kata DFK dulu.

Anonymous said...

Ko sekolah kat mana dol?

Malaysiabaru said...

Sekolaah ko tu sekolah Marang..memang la ramai penyokong ayoh hadi ping

Anonymous said...

ha..ha...ha...sungguh lawak puak-puak ni.

Anonymous said...

Bukan masalah hadi ataupun najib ke nik aziz. Fitrah melayu di mata cina. Kalau bekerja sektor swasta sama juga..finance manager.sales manager..ataupun apa shj manager.. semua nama ching.. chong.. oi.. kong ke apa ke. Utk level atas atas. Semua tu reality..

Anonymous said...

Pas sekarang dipenuhi puak2 munafik baik presiden sehingga ahli2 kampung..semua terkena mainan pas yg bertopeng islam utk raih keuntungan dan sokongan.. presiden berjubah labuh mcm pemimpin syiah iran...kehulu kehilir perdaya ahli2 kononnya pejuang islam..hakikat mereka hanyalah perjuang perut diri sendiri dan anak menantu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.