Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Monday, August 31, 2015

Kalau PAS Bersama BERSIH4 Pun, Melayu Tetap Tidak Ramai

Kalau PAS tak boikot Bersih4 pun tetap org Melayu tak ramai.

Rupanya org2 Melayu tak ramai sertai Bersih4 kerana termakan dakyah UMNO.

Dakyah kononnya kalau berjaya Bersih4 nanti kerajaan UMNO akan jatuh dan digantikan kerajaan pro DAP.

Hasilnya segala hak Melayu akan dihapuskan.

Orang Melayu bukan perkauman.

Cumanya, bila sudah hilang keistimewaan Melayu maka mereka nampak hidup mereka akan lebih melara.

Dlm keadaan ada hak keistimewaan pun hidup mereka sudah cukup tersiksa inikan pula tanpa hak tersebut.

Isunya bukan kaum tapi isunya adalah ekonomi.

UMNO sedar perkara ini dan sengaja membiarkan orang Melayu miskin dan tergantung.

Selagi orang Melayu tidak mampu berdikari dari sudut ekonomi, mereka akan sentiasa bergantung kepada sedekah dari UMNO.

Dan UMNO akan terus berkuasa.

Yg dikayakan UMNO hanya kroni2 dan pemimpin2 UMNO serta kaum keluarga mereka sahaja.

Tidak lebih dari itu.

             XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Faktor cuti panjang hujung minggu juga menjadi faktor.

BERSIH 4.0 adalah kerana program ini bertembung dgn cuti panjang hujung minggu.

Ramai orang2 Melayu pulang ke kampung sejak hari Khamis ataupun Jumaat lagi.

Timing BERSIH 4.0 agak tidak sesuai dgn orang2 Melayu memandangkan perangai orang Melayu yg suka pulang ke kampung melawat ibu dan ayah mereka.

Sebelum2 ini BERSIH dianjurkan bukan pada hujung minggu yg bersambung cuti panjang. Maka, kedatangan orang Melayu tinggi.

Ramai yg memberitahu Tulang Besi mereka menyokong dan mahu bersama dlm BERSIH 4.0 tapi terpaksa pulang ke kampung.

             XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Apa pun kelemahan jentera GHB, kita semua kena pakat tabaik GHB ni berkali2.

Dlm keadaan tak sampai 3 bulan diorang terpaksa menganjurkan program di peringkat raksaksa.

Program mcm ni, kalau UMNO yg dah lama hidup pun boleh jadi canggung inikan pula GHB yang baru lahir.

Namun, dlm keadaan serba kekurangan GHB telah berjaya menambat JUTAAN hati rakyat Malaysia.

Kekosongan yang ditinggalkan oleh Tok Guru Nik Aziz sekarang diisi oleh Ustaz Ahmad Awang, Abg Mat Sabu, Salahuddin Ayub, Dr Dzul, Dr Hatta dan sebagainya.

Itu yg bertali arus orang bukan Islam hendak bergambar dgn Abg Mat dan pimpinan2 GHB.

Mereka seperti terubat rindu mereka kepada Tok Guru Nik Aziz.

TULANG BESI



www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

12 comments:

otak besi said...

kah kah kah
Bersih 4.0 sudah berakhir, namun suatu yang menarik untuk dianalisa dari himpunan bersih 4.0 adalah masa depan politik PAS dan sepihannya GHB.
Sesuatu yang menarik kali ini, PAS telak menolak untuk menyertai Bersih 4.0 setelah bergaya memimpin Bersih 1,2 & 3. Namun Mat Sabu dan 85% bekas pimpinan PAS tetap istiqamah menyertai perhimpunan ini.
Bersih 4.0 telah menjadi tali pengukur kepada Mat Sabu, sama ada GHB akan menjadi penganti kepada PAS atau sebaliknya. Bahkan DAP dan PKR melihat perkembangan ini dengan teliti.
PAS sepatutnya merasa gentar dengan peranan GHB mengantikan PAS untuk menjadi juara rakyat. Jelas sekali bahawa 60% penyokong PAS yang dahulunya menyertai Bersih 1,2 & 3, turut sama menyertai dan memberi sokongan kepada Bersih 4.0. Ini bermakna sebahagian PAS penyokong dan aktivis PAS mengikuti Mat Sabu menyertai Bersih 4.0 dan menolak kehendak presiden parti.
Namun kita tidak tahu tindak balas 95% ahli dan penyokong yang tidak pernah menyertai bersih sejak diadakan. Namun riak dan pegerakkan penyokong PAS yang menyertai Bersih 4.0, boleh membuat pimpinan baru PAS tempang dan saki, seperti orang terkena sakit gout.

Anonymous said...

sy balik kampung, kenduri sedara

Anonymous said...

Tambahan, salah satu sebab kekurangan melayu, PKR tidak meMObilisekan peringkat cabang dan ranting di seluruh negara.Biasanya ketua-ketua cabang akan mengadakan bas-bas membawa ahli-ahli luar KL ka KL.kali ini tiada initiative, mungkin faktor utama ekonomi.Majority yg ramai dari KL/Selangor dan Penang.

Anonymous said...

betui ka 60% penyokong pas sertai bersih4...contohnya aku tak join pun kali ni

Anonymous said...

salah atu lagi sebab PKR tidak mengerakkan partinya ka akar umbi secara menyeluruh ketua-ketua cabang/ranting seluruh malaysia tak ada initiative nak buat seperti tahun-tahun sebelomnya.kecuali selangor/penang sahaja. Dengar cerita kekurangan peruntukkan keewangan.

Anonymous said...

salah atu lagi sebab PKR tidak mengerakkan partinya ka akar umbi secara menyeluruh ketua-ketua cabang/ranting seluruh malaysia tak ada initiative nak buat seperti tahun-tahun sebelomnya.kecuali selangor/penang sahaja. Dengar cerita kekurangan peruntukkan keewangan.

Anonymous said...

Gi mampos wal-jahanam dengan pas! Walaupun pas tak ada himpunan BERSIH 4.0 tetap berjaya dan berjalan lancar. Bravo BERSIH dan GHB!!!!

Malaysiabaru said...

Ramai akar umbi pas marah dgn sikap pemimpin atasan pas yg tidak mahu sponsor mereka dgn tiket bas ke bersib

Akar umbi pas adalah golongan melayu pariah paling miskin di kg kg... Tidak termampu bela oleh umno... Peratusan yg tercicir dari wang ringgit umno lah mereka ini masuk pas

...marah ahli pas kpd nik abudoh tantawi Din ayamg.

Kami rindukan bersih kata ahli pas...

Anonymous said...

Yang melayu ramai buat maksiat dan kene tangkap khalwat... :(

Anonymous said...

bersih juga perlu fikir ttg tarikh demo pd masa akan datang. org melayu guna cuti panjang utk ziarah ibu, bapa dan keluarga. lagi satu rasanya tak perlu adakan sampai dua hari. pandangan aku

Anonymous said...

Alasan kau boleh diterima, tak semua idea pemimpin Bersih boleh diikut, ada jugak bodohnya. Maknanya bodoh jugaklah.

Jenis berak lap dgn tisu pun masih ramai Melayu islam ikut. Konon cerdik sgtlah tu.

Anonymous said...

Orang melayu sibuk jemaah masjid.. matahari nk keluar dri barat. Hal anwar nk jdi pm.. Tak penting.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.