Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, November 18, 2015

Terbukti Hari Ini di Parlimen, Hudud Hanya Mainan Ulama PAS Sahaja!!!!!

Pada 28hb April 2014, Jamil Khir berkata Kerajaan Pusat tidak akan menghalang perlaksanaan hudud di Kelantan.

Hari ini, setelah didesak oleh Mahfuz Omar, Jamil Khir yang sama mengaku tidak berhasrat dan berusaha untuk membawa Ruu Syariah ini.

Dari tarikh 28 April 2014 sehingga hari ini telah berlaku beberapa peristiwa besar akibat hudud ini:

1) Pecahnya Pakatan Rakyat

2) Pecahnya PAS

Ulama2 dlm PAS sanggup melihat hancur lebur Pakatan Rakyat serta PAS hanya kerana pembohongan UMNO dan Najib.

Yang penting jawatang mereka dlm parti terjaga dan org2 yg mereka benci dihalau dari parti melalui Chai mereka

Islam dah jadi alat untuk mengejar dunia dalam PAS sekarang ni.

XXXXXXXXXXXXXXXX

Mahfuz telah dihalau keluar dewan kerana bertikam lidah mempersoalkan janji Jawatankuasa teknikal Umno untuk membawa Ruu syariah Hudud Kelantan dlm persidangan dewan. Jamil Khir mengaku tidak berhasrat dan berusaha untuk membawa Ruu Syariah ini.

Pengakuan ini menyebabkan Mahfuz naik angin.


xxxxxxx

(dari FB Zulimran Nasution Abdullah Omar)

Akhirnya Pokok Sena berjaya membongkar tembelang Umno buat kali ketiga hingga terpaksa dihalau keluar dewan rakyat.
Jamil Khir Baharom mengaku Umno tidak berhasrat langsung mahu menyokong jauh sekali membawa bill meminda Akta 355 walaupun itulah yang dikehendaki Marang sampai Pakatan Rakyat hancur.
Mana Pasir Mas? Ke mana Kuala Nerus? Kenapa Temerloh senyap? Dan adakah Marang hilang lagi?

XXXXXXXX

Teringat waktu hudud mula2 dibuat oleh Nik Amar.

Keluar kenyataan seperti di bawah:


Akhirnya hari ini Jamil Khir yg sama menipu atas darat.

Islam dlm PAS hanya alat untuk mengejar dunia dan jawatan.

PAS bukan lagi parti Islam.

TULANG BESI

ps Video Jamil Khir janji tak halang laksana hudud di Kelantan


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

8 comments:

la taqyin said...

Pas bukan sekadar masuk lubang biawak dua kali..
Tapi dah betukar jadi biawak sekali

Zukhi Md Noor said...

BetuiiƬ

Saadun Sulaiman said...

Setelah Mokhtar Sneak berjaya memporak peranda kan PAS dengan mencadangkan PAS memutuskan perhubungan dengan DAP dan gara gara kaedah "CHAI" yang di guna semasa pemilihan maka berlaku lah apa yang sedang berlaku. Tambahan bila puak puak yang tak di sukai oleh "HADDY" berjaya menubuhkan AMANAH. AMANAH ni pula semakin hari semakin "SEGAR". Dek kerana itu PAS kelihatan semakin meroyan saperti orang gila talak. Kecamukan itu bukan sahaja berlaku di PAS pusat tetapi di kesemua kawasan. Di tempat saya kaedaan nya kelihatan tenang, sebenar nya tidak begitu. Ada yang bertindak dengan di suruh pancung aja mereka yang di katakan derhaka itu. Ada kah dengan meninggalkan PAS yang di lihat perjuangan nya bukan lagi berpandukan Al-Qur'an, ijmak dan kias di anggap "DERHAKA"!!! Siapa sebenar nya yang menderhaka?

Untuk menghilang kan kaedaan "MEROYAN" elok lah PAS segera berkerjasama dengan UMNO agar puak puak yang masuh bersama dengan PAS sedar diri.

nick said...

Macamana puak2 ni mengaku sebagai alim ulamak bila nasihat Rasulullah pun diorang tak nak pakai? Nabi dah cakap bahawa orang Islam tidak akan dipatuk dua kali dilubang yang sama! Ni dah banyak kali dah dipatuk bahkan dah diliwat dek UMNO puluh2 kali, masih gak tadah terima sebab bersangka baik? Budak tadika pun tau kalau dak kena patuk dek ular sekali, tak dak kerja la nak pi hulur tangan kat ular tu lagi sebab "bertawakal" kat allah. Tu bukan tawakal, tu kerja bodoh dan Ulamak serta orang2 yang bijak tak buat kerja bodoh!

Tu lah, bila budget 2016 hari tu korang semua khianat kat rakyat dan sekarang Allah pulangkan balik khianat kamu tu kat muka korang "direct"! Selempap seketul tahi lembu jatuh menimpa muka Tuang Direkter #$%^& (baca gaya P.Ramlee dalam cita Seniman bujang lapuk. Haa...tu lah tandanya Tuang Direkter @#$%^^& dah nak &^%$$#, sampuk pulak Si Sudin si Tuan penasihat Tok Nujum Marang Perapu marang sekeper)! Mana2 ahli PAS yang masih lagi "blur" dan otak keras tu, masih tak nampak lagi balasan Allah kat diaorang ni? Masih lagi taat kat puak2 kurang IQ ni? Bila mau sedar? Bila mau stop sekejap dan buangkan walak buta tuli yang ada dalam kepala hotak kamu dan start "berfikir" secara waras menggunakan ilmu2 Islam dan ilmu2 dunia yang kamu ada! Jangan duk menganga aje masa kuliah atau perhimpunan dan terima bulat2 apa yang diaorang kasi kat kamu. Ingatlah bahawa diaorang ni bukan nabi dan belum tentu lagi pewaris nabi. So ilmu yang diorang bagi tu perlu diselidik dan di uji dengan iman dan akal!

Nick.
Cape Tiger.

Anonymous said...

hudud bukan saja penipuan besar umnu kpd pas

tapi juga adalah konspirasi hadi awe dan ulamakcai pas dgn umnu

sebb tnpa kerjasama dpd pemimpin cai pas, umnu tidak semudah itu permainkan
pas dgn hudud.

zaman TGNA pas disegani dan tidak mudah diperbodohkan kerana adanya ramai
org cerdik dlm pas.

kini org cerdik dalam pas sudah dihalau, yg tinggal org yg dungu dgn golongan munafik

Amanah bukan pgnkhianat atau munafik kerana mereka keluar parti dn berterus terang pendirian mereka.

yg munafik dan pgnkhianat ialah pemimpin pas yg sgt menyokong hj hadi tapi ia membawa rebah.

yg munafik ialah mereka yg masih berkupiah serban dan jubah dlm pas yg sgt sokong kemungkaran atas seribu alasan dungu.

tanykan mokhtar senik dan dr zuhid apakah itu munafik... merekan kan ulamak pas

Anonymous said...

Pas adalah parti lidah biawak...presiden parti lidah biawak dipegang oleh hadi seorang munafik.

Anonymous said...

Pas adalah parti lidah biawak...presiden parti lidah biawak dipegang oleh hadi seorang munafik.

Anonymous said...

Entah2 mereka2 ni puak puak syiah ajaran sesat..pas sudah jadi parti org2 esat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.