Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Wednesday, January 6, 2016

Penggabungan PAS-UMNO Tidak Berlaku Dengan Terus Tapi Berperingkat

Bukannya PAS terus menerus bergabung dgn UMNO pun masa tahun 70an dulu.

Ada melalui tiga fasa:


1) Fasa perbincangan dan kerjasama (1970 ke 1971)
2) Fasa penubuhan kerajaan campuran (1972 ke 1974)
3) Fasa penggabungan dgn UMNO dlm Barisan Nasional.(1974  ke 1977)

Memang betullah dakwan pimpinam2 PAS bahawa mereka tidak mahu bergabung dgn UMNO.

Ia kerana fasa penggabungan tu masih belum tiba.

Skrg baru fasa kerjasama.

Lepas PRU 14 nanti baru masuk fasa kerajaan campuran.


Esok PRU 15 baru ada penggabungan rasmi.

Harap kita rakyat Malaysia jangan tertipu dengan permainan sandiwara ulama2 PAS yang sudah kemaruk untuk bekerjasama dengan UMNO.

Sejarah tidak akan menipu kita. 

Apa yang telah berlaku pada PAS tahun 70an akan berulang semula.

Yang kita kasihan adalah ahli2 PAS yang keluar wang dan keringat untuk parti tapi akhirnya menjadi alat kepada UMNO.

TULANG BESI

9 comments:

Anonymous said...

umno + pas = umpas (sebut hampas)

Anonymous said...

dlm pru yg akan dtg, undi pas sama dgn beri undi kpd umno...fikir2kan

tanya sama itu hud hud said...

Lanun + walaun = ta'awun

Anonymous said...

bagus jugak kita singkirkan pas ni. kami cukup takut bila pas nak laksanakan hudud. mujur penang di bawah DAP, kalau tidak arak haram beb. syukurlah arak masih boleh dibelu di sini

Anonymous said...

Bagus apa? Yg tak bagusnya DAP + AMANAH = PANAH (sebut PUNAH)

Anonymous said...

Tulang Besi, benarkah tindakan bersiri DAP mengahakis athnik politik Melayu sudah bermula? Mangsa pertama golongan profesional Melayu dlm PAS. Golongan ini telah digula2kan supaya kuasa politik Melayu akan ranap sedikit demi sedikit. Kini Selangor pula yg diketuai MB Melayu diacah-acah dgn perlbagai isu supaya PKR pula jadi bergoncang. Benarkah begitu kalau mengikut akal lojik wahai Tulang Besi?

tanya sama itu hud hud said...

Kelantan xde jual arak dan no ekor ke?
Bodo tahap gaban.
Yg luluskan permit adalah kerajaan negeri,tak kira pas atau dap

Anonymous said...

Pelacur tepi jln pun ada di kb

Anonymous said...

Sundal bolong pun ada d kb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.