Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Dipersilakan untuk Like Facebook Page T. Besi

Search Malaysiawaves

Thursday, July 7, 2016

Rekod Haji Hadi Semenjak 1982 Gunakan Hudud Utk Menangkan UMNO

Selepas tahun 1982, Haji Hadi guna hudud utk kafirkan UMNO.

Last2 UMNO menang besar 1986.

Dulu Haji Hadi bulldoze hudud di Terengganu sbb nak pecahkan Barisan Alternatif.

Last2 Haji Hadi sendiri tangguh perlaksanaan padahal Ku Mizan dah perkenan.

UMNO menang besar tahun 2004.

Sehingga UMNO boleh tubuh kerajaan sendiri tanpa BN di Parlimen.

PAS hilang Terengganu dan tergolek sama sekali.

Skrg Haji Hadi guna hudud lagi untuk pecahkan Pakatan Rakyat.

Haji Hadi lepas tu tangguh perbahasan.

Padahal Haji Hadi waktu berkuasa di Terengganu sendiri tangguh hudud walaupun tak perlu tangguh.

Pendek kata Haji Hadi akan guna hudud utk pastikan UMNO terus berkuasa.

Hudud bukan perjuangan Haji Hadi tapi memenangakan UMNO itulah perjuangan Haji Hadi Awang.

Lepas ni UMNO rampas kembali Selangor, Penang dan 2/3.

Hudud akan terpelanting dan terbuang.

Semoga Haji Hadi dan Mustafa Ali diturunkan bala dan penyiksaan oleh Allah SWT kerana jasa beliau memenangkan musuh Allah SWT.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Kalau Haji Hadi berkeras laksana hudud di Terengganu waktu dia MB dulu, tak perlu nak pinda Akta 355.

Walaupun dikatakan negeri tak boleh laksana hukuman mengikut Jadual Kesembilan Perlembagaan Persekutuan namun Artikel121(A) Perlembagaan yg sama meletakkan kuasa Mahkamah Syariah tidak boleh diganggu oleh Mahkamah Sivil.

Ertinya, kalau MAhkamah Syariah Terengganu sudah menjatuhkan hukuman sebat 100 kali, tiada siapa boleh mencabar kes tersebut di Mahkamah Sivil walaupun kelihatan ianya berlawanan dengan Jadual Kesembilan.

Tindakan Haji Hadi nak pinda Akta 355 sebenarnya akan menjauhkan lagi usaha utk melaksana hudud. Haji Hadi tak sedar kot ada Artikel 121 (A) dlm Perlembagaan Persekutuan.

MAsalah Haji Hadi adalah penasihat undang2 pada PAS masa tu adalah Anak Mustafa Ali.

Benda senang mcm ni pun tak tau tapi dpt kontrak beribu2 dari kerajaan negeri.

PAdahal semua benggong.

Lepas dah lulus dlm Dewan Negeri, Harun Taib pulak keluar statement kita nak kaji dulu perlaksanaan hudud di negara2 lain.

Apasal ko tak kaji dulu sebelum ko bawak ke dewan?

Harun Taib dgn Sisters in Islam pun boleh kalah berdebat.

Begitulah bodohnya ulama2 PAS ni.

Mustafa Ali pulak agen UMNO. Jadi sudah tentulah dia nak sabotaj perlaksanaan hudud di Terengganu.

TULANG BESI


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.

14 comments:

Anonymous said...

aku lebih percaya ke TG Hadi Awang dari penulis impiana ni

setakat tuduh takde bukti ni orang kafir je boleh buat

Anonymous said...

Membaca artikel yang berunsur fitnah dan bersifat penglipur lara seperti ini, jauh sekali untuk menjatuhkan kredibiliti TG Abdul Hadi Awang.Semua tuduhan yang tidak berasas ini dibuat tanpa menghitung aspek dosa dan pahala.

Anonymous said...

kan apa yg dikatakan itu betul. tiap kali hadi guna hudud, yg menang bn.

mahkamah pun dah sahkan hadi mengeluarkan kata2 berunsur fitnah. tak nak percaya lg. video semua ada...

barua, broker, anjing babi dlm bukit, pil kuda tu kan hadi yg sebut.

Anonymous said...

rasa rasa tulang besi ko ni tahan api neraka ke? memfitnah je kerja engkau siang malam.taubat la rahman. nama engkau maknanya hamba tuhan yg maha penyayang. aku risau kau ni dapat kemurkaan tuhan ja..

An Anonymous said...

Aku tak sangka serendah ini kefahaman blogger ni tentang hudud.. sampai tak lalu nak komen pjg2..

Kalau nak laksana hudud di Terengganu atau di mana2 negeri mestilah mendapat kelulusan parlimen juga dan bukan setakat DUN shj.. kerana agensi perlaksanaan persekutuan spt polis juga diperlukan.. ishhh rasa mcm buang masa plk jawab, kerana setahu aku Blogger ni dah lama dlm kancah politik pembangkang tapi masih bangkang lagi.. ehh silap.. tapi masih bangang lagi rupa2nya..

Nobody said...

Salam En. Anonymous,

Saya memang tak percayakan Haji Hadi. Kuat berbohong!!! Kuat memfitnah!!! Mensyirikkan Allah dengan mengatakan kalau tak taat kepada PAS hilang akidah!!!

Yang kuat tuduh tanpa fitnah yang saya tengok bukan orang kafir, Haji Hadi!!!

Anonymous said...

Salam semua,

Yang betul-betul bangang ialah penyokong Haji Hadi. Masa Haji Hadi kata menentang UMNO sebab agama suku, sekular suku sokong!!!

Bila Haji Hadi kata menentang UMNO sebab mengekalkan perlembagaan Penjajah, sokong juga!!!

Bila Haji Hadi u-turn kata taknak menentang UMNO nak jadi penasihat pula walhal perlembagaan penjajah tulah yang masih kekal, sokong lagi!!!

UMNO, MCA, PBS, PBB, MIC, PPP, Gerakan dan geng baru IKATAN menentang hudud yang kena DAP, korang sokong lagi!!!

Bangang ke tak bangang macam tu???

Kepada Tulang Besi, rasa-rasa ko ni tahan api neraka ke? Taubat la Rahman, nama engkau maknanya hamba tuhan yang maha penyayang. Aku risau kau ni dapat kemurkaan tuhan ja...

Tak cukup kau dedah tu, dedah lagi!!!!

Mangkuk-mangkuk tu memang tak boleh dengar kebenaran atau amanah!!! Lepas tu nak libatkan kemurkaan tuhan!!! Walhal kerja kau kerja mulia!!!Kau mendedahkan fakta!!!

Tahniah tapi tak cukup, kau mesti bekerja keras mendedahkan kerja-kerja mungkar lagi!!!

Anonymous said...

Kalini najib dah beli hadi utk split undi

mansor said...

Kikiki..

mansor said...

Kikikiki

mansor said...

Kikikiki

mansor said...

Kikikikiki

Anonymous said...


Anonymous july 7
Sbb mu bodo

Anonymous said...

Ada ulamak jahat dan ulamak baik, ulamak baik sikit aje, ulamak jahat dan mengaku ulamak byk skg ni, pengikut dan pentaksub tegar tentang byk skg susah orang biasa nak faham pasal diorang berpakai ulamak tapi berfikiran keduniaan dan taksub dgn ilmu mereka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.