Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Monday, October 14, 2019

80 % JANJI MANIFESTO PAS DI SEMUA PRU DULU & KINI..KELANTAN & TERENGGANU TIDAK DILAKSANAKAN !!!

*SENDIRI HANCING : 80 % JANJI MANIFESTO PAS DI SEMUA PRU DULU & KINI..KELANTAN & TERENGGANU TIDAK DILAKSANAKAN !!!*

Di Antaranya...
1. Jika menang PRU14 di Terenggnu akan laksana Hukum Hudud

2. Pemberian Tanah sebanyak 2 ekar seorang kepada Persara Tentera.( Kelantan dan Terengganu).
3. Pemberian rumah mampu milik kepada rakyat miskin tegar . (Kelantan Dan Terengganu).
4. Menyediakan banyak peluang pekerjaan kepada Rakyat negeri.
5. Bantuan RM100 sebulan kepada warga emas.
6. Menghapuskan cukai pintu rakyat Kelantan.
7. Bayaran saguhati sebanyak RM10 ribu kepada keluarga yang ditimpa musibah.
8. Pendidikan percuma kepada rakyat Kelantan.
9. WiFi percuma kepada rakyat Kelantan . 
10. Penghapusan bayaran caj letak kereta di seluruh Majlis Perbandaran di Kelantan. Malah pada 25hb Julai 2019 MPKB-BRI telah laksanakan kaedah Kepit Tayar dimana projek tersebut diberikan kepada pihak swasta Syarikat Vista Summerose Sdn. Bhd. 
11. Air paip yang bersih dan terawat. (Majoriti penduduk Kelantan yang putus harapan dengan Air Kelantan telah menggunakan kaedah 'air tebuk' / telaga tiub) semenjak tahun 2000.) Isu ini juga menjadi penghalang kepada pelabur luar dan perlancongan, terutama sektor perhotelan & pelbagai Taman Tema untuk melabur di Kelantan.

Kelantan juga terpaksa mengimport bekalan air terawat daripada Terengganu untuk industri perikanan di Semerak, Bukit Yong dan Tok Bali. Isu bekalan air terawat juga menjadi faktor yang utama bagi para pelabur membuat pelaburan hartanah di Kelantan. 
12. Tambatan Banjir Kota Bharu - sehingga kini masih belum dilaksanakan.

13. Stadium negeri yang baru dan canggih. Belum ditunaikan oleh kerajaan Pas.
14. Pelabuhan Tok Bali.
15. AFTA City di Rantau Panjang.
16. Pelabuhan Pantai Seri Tujuh, Tumpat.
17. Pembinaan Terminal Bas Bersepadu di Kubang Kerian.
18. Projek Agro Tourism DiPergau Jeli.
19. Pusat Bandar Baru Pengkalan Kubor.
20. Pelabuhan Darat diKuala Krai.
21. Petrokimia City, di Bachok.
22. Eco - Tourism City di Danau Tok Uban, Pasir Mas. 
23. Jambatan ke-3 Sungai Kelantan, iaitu Palekbang - Kg.Cina yang dijanjikan dari tahun 1996 lagi. Batu asas sahaja yang terbina. 
24. Pembangunan Lembah Sireh di Kota Bharu. Dimana kerajaan Pas telah serahkan tanah seluas 1,000 hektar bersamaan dengan 2, 471 ekar kepada sebuah syarikat pada tahun 2003.


25. Masjid Baru di Kampung Sireh.

26. Jambatan Baru Di Kampung Sireh.

27. Stadium Mini Tertutup Wanita di Kota Bharu. 
28. Tembatan Banjir disepanjang Koridor Sungai Golok. 
29. Lebuh Raya Rakyat, Machang - Kuala Krai sejauh 30km yang bernilai RM550 juta yang gagal dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri Pas. Lebuh Raya Rakyat tersebut telah dibatalkan oleh kerajaan Negeri Pas pada Mac 2018 dan kutipan sumbangan rakyat Kelantan sebanyak RM3.2 juta tidak tahu kemana. 
30. Pembangunan Bandar Baru Islam di Tok Bali seluas 140 hektar diberikan kepada syarikat swasta, Aimfora Holdings Sdn Bhd. 
31. Masjid Baru di Tok Bali


32. Pusat Keewangan Islam di Tok Bali.

33. Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Bharu. Sehingga kini kerajaan Pas Kelantan gagal selesai isu pengambilan tanah penduduk tempatan. 
34. Projek Solar Park di Danau Tok Uban seluas 80 hektar yang kerajaan Pas berikan tanah kepada syarikat swasta.


35. Projek Bachok Perdana. Tanah PKINK seluas 10 hektar diberikan kepada syarikat swasta untuk dimajukan pada tahun 2013.

36. Kegagalan menangani hakisan pantai di Pantai Cinta Berahi atau Pantai Cahaya Bulan. (PCB) 
37. MPKB - BRI dan kerajaan negeri yang gagal tangani kebersihan bandar. 
38. Kegagalan Kerajaan Negeri menyediakan 5, 000 rumah mampu milik kepada rakyat Kelantan. 
39. Projek Kelantan Biotech Corporation Sdn Bhd di Lojing.


40. Kegagalan kerajaan Negeri mengekalkan pelbagai kilang asing supaya kekal di Kelantan. Akibat kekurangan pelbagai kemajuan infrastruktur serta insentif menarik daripada kerajaan Negeri dan dasar tidak mesra pelabur parti Pas. Dalam tempoh 28 tahun sebanyak 250 kilang menutup operasi serta berpindah ke pelbagai negeri lain. 20,000 pekerjaan kepada rakyat Kelantan hilang akibat kesan penutupan kilang tersebut. 
41. Projek Pembangunan Jalan Gajah Mati.


42. Projek pembangunan Lundang.

43. Projek Pembangunan wakaf Mek Zainab. 
44. Projek Bandar Baru Tunjong. Tanah milik kerajaan negeri seluas 2,000 ekar. Gagal dilaksanakan kerajaan negeri. Kini kes saman oleh pihak Bank menanti. 
45. Projek Batutta Ville diatas tanah milik MPKB - BRI dijalan Telipot ( kawasan Elitis Kota Bharu). Pada tahun 2010. MOU disaksikan oleh Exco Yb Takiyuddin. 
46. Projek Bandar Satelit Islam Pasir Tumboh. Projek MPKB - BRI bersama syarikat swasta. Pembangunan sebanyak 5 Fasa. Fasa 4 & 5 terbengkalai. 
47. Projek Madinatur Raudhah diatas tanah milik kerajaan negeri sebelah di Jalan Sultan Ibrahim di Kota Bharu. Tanah secara Kontra basis.


48. Projek MPKB - BRI Highrise Tower diatas tapak pasar lama Arked MPKB di Kota Bharu.

49. Projek Bazaar Tok Guru - Kota Bharu. Tapak asal IPD Kota Bharu. Gagal dimajukan serta gagal juga menjadi tempat yang popular diKota Bharu berbanding di tempat lama Arked MPKB. Tingkat 1 sahaja dipenuhi peniaga. Tingkat 2 dan 3 kosong. Peniaga banyak yang rugi dan bungkuss. Pelan layout pun hancusss..Aduhaii 
50. Projek Airport City di Pengkalan Chepa milik MPKB - BRI. Seluas 200 ekar. Kegagalan kerajaan Pas Kelantan. 
51. Projek Kandis Eco Tourism Bachok seluas 7 ekar. Gagal dilaksanakan oleh kerajaan Pas Kelantan..

Lebai Oh Lebai...
Tak Nampak Janji Manifesto Sendiri Berserabai..

CQ#U⚡⚡B
13/10/19

Sumber<< Ex-PAS Members & Pas Pusat Insiders 

NOTA EDITOR: Terima kasih kepada Ex-PAS Members and PAS Pusat Insiders
TULANG BESI


www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.
Share on whatsapp

4 comments:

  1. Ape Susah, Nanti Dia kata la subsidi Minyak takde. Padahal masa buat Janji pun takde subsidi, Takdenye najib nak bagi pun. Buat Janji utk sedap telinga walaun . Walaun la Yg terkebil kebil tunggu bulan jatuh Kat riba... Lebai makin kaya, walaun makin papa. Tu pun mcm lupa diri gagau poket utk dicampak kedlm tin Milo.... Bisnes paling Untung, tokey lendir, tokan dadah, jual agama. Moga Allah laknat manusia mcm ni...

    ReplyDelete
  2. Kuman di seberang laut nampak, gajah didepan mata tak nampak. Apa nak jd dgn melayu isle haprak ni. Ikut cakap ketua lebai sampai tak boleh pikir sendiri. Tapi tengok senarai janji manifesto tu, ada ka sesiapa yg yakin setakat LEBAI mampu melaksanakan nya? U must be outta ur mind.......

    ReplyDelete
  3. Maknanya cemuhan lebai2 lemau kepada PH adalah pembohongan, kononnya PH adalah kaki hancing, kuat tipu. Faktanya PH baru je tak sampai sepenggal jadi kerajaan dan masih lagi belum masuk pada categori jenis "janji dicapati" dan kaki kencing! Habis sepenggal, jika PH masih lagi tak tunai janji baru lah boleh di categorikan sebagai kaki tipu yang hancing. Tapi, berbanding dengan PAS serta sekutunya BN, kedua2 parti kulapuk ni memang sah dah berada dalam kategori kaki kencing lagi hancing!

    Sudah banyak penggal dah, PAS jadi kerajaan negeri Kelantan, malah masa jadi kerajaan di Terengganu dan Kedah pun, PAS banyak tak tunai janji malah dok sibuk tabur janji yang akhirnya jadi capati yang disimbah kencing hancing perit. kalau nak cerita pasal UMNO BN tu hanya buang masa je. UMNOBN ni dah sinonim dengan janji dicapati dan kaki kencing hanyir. Tak layak serta memalukan kedua2 parti kulapuk ni dok mencemuh kononnya PH kerajaan hancing sedangkan UMNOBN dan PAS adalah kerajaan Bacin yang suka kencing merata2 pastu dok tuduh orang lain yang hancing. UMNO dan PAS sama2 hancing dan sebab tulah mereka tak kisah duduk semeja dan tidur sekatil. Dua2 memang hancing, so nothing to smell here! hanya rakyat yang berbau harum je yang tak nak dekat dengan mat2 hancing bacin ni! Orang2 yang dah memang suka dan ketagih dengan bau kencing hancing je yang minat benar dengan PAS dan UMNOBN ni

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.