Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Friday, April 17, 2020

KEMPEN #Buy Muslim First ADALAH KEMPEN MENJUAL ISLAM DGN HARGA MURAH

*KEMPEN #Buy Muslim First ADALAH KEMPEN LIDAH BERCABANG*

Tak sampai dua bulan kerajaan PH ditumbangkan dgn kerajaan Pintu Belakang, maka tiba tiba kita dikejutkan dengan aksi ADUN Semanggol memborong barangan dapur secara terbuka dari pembekal yg bukan dari orang beragama Islam.


Bukan sekadar itu, rata-rata sudah tidak kedengaran lagi pemuka-pemuka kempen ini berkempen meminta orang Islam memboikot perniagaan orang bukan Islam lagi.

Kempen ini pun berasal dari kempen boikot Cina yang diasaskan oleh cybertrooper PAS&UMNO kerana maarahkan orang Cina menyokong Pakatan Rakyat. Ia ditukar nama menjadi #BMF atas dasar takut didakwa di Mahkamah 



Namun, tindakan ADUN Semanggol ini membuktikan bahawa kempen ini adalah sandiwara dan bersifat lidah bercabang semata-mata. Tujuan utama kempen ini adalah untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan semata--mata. Bukan tujuan kempen ini untuk membantu orang Melayu dan orang Islam langsung.



Kasihan orang2 kecil mcm saudara kita di bawah ini yang ikhlas berjuang kempen #BMF dengan tujuan untuk membantu Islam. Tapi dia tak sedar, orang2 yg melancarkan kempen ni pada mulanya bukan bertujuan untuk membantu Islam pun.

Orang-orang mcm Dr Maza, Dr Rozaimie, pemimpin2 ISMA dan ramai lagi dah tak sebut #BMF lagi dah. Tinggallah orang-orang seperti Izzat Johari ini mengeluh seorang diri seperti ditinggalkan kabilah yang telah mendapat habuan mereka.

Izzat mengeluh:


Saya mengharapkan setidak-tidaknya, pemimpin Islam yang lantang memperjuangkan BMF di Perak ini akan istiqomah tetapi sangkaan saya meleset,” katanya di laman Facebooknya."


Ini akhir zaman maka amalan memperdagangkan agama itu menjadi-jadi. Kempen #BMF ni salah satu contoh petanda akhir zaman sebelum datangnya Dajjal. 

Manusia menjual agama demi mendapat kuasa dan kepentingan dunia. Pemimpin2 yg dibeelakang kempen #BMF ini menjual nama Islam supaya mereka dapat merampas kuasa dari kerajaan yang sah.  Mereka-mereka ini terdiri dari orang-orang yang berlatar belakang agama dan kononnya mengaku memperjuangkan agama.

Selain dari itu, mereka juga mahu supaya berlaku benci membenci sesama kaum di Malaysia dan boleh membawa kepada rusuhan dan pertenlingkahan kaum yang serius di Malaysia. Semuanya supaya mereka dapat merampas kuasa dengan cara yang amat jijik.

 Yang kasihan adalah orang seperti Izzat Johari yang ikhlas memperjuangkan Islam tapi baru tersedar mereka selama ini diperalatkan oleh puak-puak penjual agama.

*TULANG BESI*



www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.
Share on whatsapp

20 comments:

  1. Benar pemimpin mereka banyak yang kaki belit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kaki kencing jer...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Aku sokong buy muslim first ikut saranan Dr Maza,kau sibuk pasal politik kau punya pasal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi bodoh! buy muslim first tu lah kempen politik, yang kau bahlol sangat apahal?

      Delete
    2. Biase la bro. Sejak Tukar kerajaan ni banyak benda baru aku belajar. Yg terbaru Aku Dengar Pasal ade buluh kapir Yg haram Dan boleh dihina. Dulu buluh tu Haram, sekarang ni Dia Dah Jadi halal plak. Jgn Tanya Pasal kilang arak plak.

      Delete
    3. Aku tetap sokong minum minyak sawit..

      Delete
  3. Politik atau tak politik aku tetap utamakan #bmf

    Bila lagi nak lihat bangsa sendiri hebat dlm ekonomi...

    Nak harap #daddykasi?!!
    Atau jadi khadam abadi?!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai PKP, hangpa p pasaraya cina jgk beli barang. Kedai Melayu ambik supply/borong kt mn? Hang ingat menteri n anak menteri shopping kt pasar mlm Melayu ka? Beli keta pon ambik kt kedai cina, boh minyak pon kt kedai tauke cina yg pny. Melayu takat sembang ekonomi mmg hebat. Tny la kt contractor Melayu. Supply wire simen bata depa ambik mn. Cakap bumbambumbam. X habih2 nk rasis. Islam tu indah. Akhlak kena mulia.melayu yg kaya2 klu rasis depa x kaya la. Sapa nk bg lubang duit klu bkn cina. Face the facts and reality.jgn benci kt bangsa lain klu nk maju.usaha n bijak bersaing tnp dengki, InshaAllah.. Klu pon x kaya tp hati tenang dan damai. Klu hangpa dr bgn pg smpi ke mlm xdak berurusan khidmat atau jual beli dgn bangsa lain, mmg aku tabek bangga. Kata dikota. Ada ka hangpa cmni?

      Delete
    2. Hang ni x paham bahasa ka,bmf ni maksudnya apa.emosi sgt ni knapa ha.bukannya nak boikotpun.eh aku nak tanya sikit lslam ni org melayu punya ka

      Delete
    3. Dlm kedai cina tu belilah produk #bmf. Tak susah pon.

      Di mydin pon ada bnyk produk bukan #bmf tapi usahakan beli produk #bmf.

      Di kedai runcit kpg pon bnyk produk bukan #bmf tapi kita usaha membeli produk #bmf.
      Tak kan kita nak sabotaj terus kedai runcit tu.

      Klu dh tak ada...cari tahap halal yg tidak diragui.

      Mudah...buka minda dan jangan taksub sangat

      Delete
  4. oi nobody,kau tu yang bodoh.definisi muslim bagi kau tu apa,kena ikut parti politik juga ke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia hanya beli brg buatan kapir jer krn dia nak angkat ekonomi kapir setinggi2nya.

      Delete
    2. Seluaq dalam n bj dalam bini hang pon kapir yg buat.nk sembang BMF apa jadah. Cakap laju mcm motobot tp pikiaq mcm pelaq. Hahaha

      Delete
    3. Kau tu la sebenarnya pikiaq mcm pelaq,makna BMFpun x paham otak seluaq dalam hahaha

      Delete
  5. Penyokong tegar PH dan PN walaupun saling kutuk mengutuk,tapi ada persamaan mereka,tak boleh ditegur atau berlainan pendapat.Contohnya Dr Maza dituduh jual agama dan Dap dengan Dapignya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong.sekarang ni yang dizalimi pun zalim.tak terkejut kalau satu hari nanti yg kena samunpun suka menyamun

      Delete
  6. Assalamualaikum...........

    Rayuan drp saya sebagai peniaga biskut raya yg tidak dpt dijual....
    ---------------------
    Minta pertolongan kpd pemborong biskut, peniaga2 kecil, pembeli persendirian atau ngo2. jika nak buat bantuan biskut raya kpd fakir miskin./ frontliner/ rumah kebajikan/ kkm dan dll blh hubungi sy.

    Sy ada 1000 kotak ( 1 kotak ada 24 balang) siap utk dipasar kan..kami telah siapkan utk pemborong2 utk dijual di bazar dan expo ramadhan di seluruh negara. Oleh kerana negara malaysia dilanda convid 19 semua pemborong telah batalkan tempahan &pembelian di saat akhir..sy sebagai pengusaha biskut sedang menghadapi masaalah lambakan biskut raya yg bernilai hampir rm500k.
    sedangkan gaji pekerja2 dan supplier bahan mentah perlu dibayar dn sy tlh mrngeluarkan modal yg banyak.

    NORHAYATI COOKIES
    lokasi kilang .di no.kk 64, kg tg medan, parit 18 sg panjang, 45400 Sg Besar, selangor.
    No. Tel: 0133660429

    Harap jika sesiapa yg nak memborong lambakan biskut kami ..pihak kami akan menjual dgn harga modal shj .
    sekotak ada 24 balang x rm15 = rm360 sahaja. (1 balang RM15 SAHAJA /harga pasaran rm20- rm25)

    Jika ambil lebih dari 5 kotak...kami tolak dengan harga modal.. satu kotak ada 24 balang ( 5×24=120 balang × rm10 = RM1,200).

    semua urus niaga call/ whatsapp 0133660429
    Pn Norhayati. minta bantu share kpd kwn2 dan group whatsapp.

    Kami akan membuat penghantaran ke tempat tuan/puan.

    Terima kasih atas sokongan semua yang membantu.

    Sila berikan butir lengkap untuk kami membuat penghantaran.

    Nama :
    Alamat :
    Jenis biskut dn kuantiti :
    No tel :

    ReplyDelete


ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.