Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Monday, May 18, 2020

BIlangan Ahli Parlimen Sokong Muhyiddin 112 bukan 114. Ini Buktinya:

Hanya perlu seorang berpaling tadah maka jatuhlah kerajaan Perikatan Nasional. 

Di dalam media diberitakan 114 Ahli Parlimen duduk di barisan kerajaan sewaktu Majlis Persamian Parliament sebentar tadi.

Namun ada beberapa persoalan yang timbul:


1) TIMBALAN SPEAKER DUDUK DI BARISAN KERAJAAN: Nga Kor Ming adalah salah seorang Timbalan Speaker dan menjadi kebiasaannya Timbalan Speaker akan duduk di barisan kerajaan sewaktu perasmian. Hanya sewaktu perbahasan baru beliau berpindah kerusi ke Barisan Pembangkang

114 termasuk Timbalan Speaker Nga Kor Ming kan...
Tempat duduk Timbalan Speaker semasa perasmian dlm Blok Kerajaan, tapi masa perbahasan dlm Blok Pembangkang...


2) KEDUDUKAN MP SRI AMAN: Dari awal lagi MP Sri Aman dari parti PSB menyokong Dr Mahathir Muhammad. Juga, beliau tidak pernah beralih kedudukan sokongan beliau.



Di bawah adalah kenyataan rasmi bagi beliau yang menyatakan beliau adalah pembangkang dan tidak sepatutnya didudukan di Barisan Kerajaan. 


PRESS STATEMENT FOR IMMEDIATE RELEASE

From YB Dato Masir Kujat, MP Sri Aman 
I refer to the sitting of the Dewan Rakyat today 18 May 2020. When I arrived at the Dewan Rakyat, a seat had been fixed for me together with the Perikatan Nasional (PN) backbenchers in the Dewan Rakyat. 
As the seat had already been fixed, I had no choice but to sit at my assigned place.
I wish to clarify that I am a member of the Presidential Council of Parti Sarawak Bersatu (PSB) and PSB is an opposition party at both Federal and State levels. 
I should not have been arranged by the Speaker to be seated with PN backbenchers as PSB does not support PN.
Ini kenyataan jelas bahawa parti PSB menyokong kepimpinan Dr Mahathir Muhammad dan bukan Muhyiddin Yaasin.

3) SPEAKER DEWAN RAKYAT: Kedudukan Speaker adalah mengundi apabila undi di Dewan Rakyat berpecah sama banyak, yakni 111-111. 

Oleh kerana Speaker Dewan Rakyat adalah atas lantikan AMANAH maka Speaker Dewan Rakyat akan menyokong Dr. Mahathir dan Anwar Ibrahim seterusnya boleh menjatuhkan kerajaan PN Muhyiddin dan Azmin ini.


4) AHLI2 PARLIMEN PN yg AKAN MENGUNDI PH KALAU UNDI SECARA RAHSIA:

Diberitakan ada lebih 20 orang yang berpendirian begini. Mereka akan mengundi Dr Mahathir sekirangnya undi dilakukan secara rahsia.


Walaupun mereka terpaksa menyokong Muhyiddin tapi hati mereka masih dengan Dr. Mahathir.


KESIMPULAN: Jika ditolak Nga Kor Meng dan YB Dato' Masir Kujat maka jumlah MP yang menyokong kerajaan hanyalah 112 orang sahaja.  Kedudukan sebenar Parlimen sekarang ini adalah 112-110 dan hanya perlu SEORANG ahli Parlimen berpaling maka jatuhlah kerajaan PN Muhyiddin ini.



Dr Mahathir dan Anwar Ibrahim hanya perlu mendapat seorang sahaja ahli Parlimen lagi untuk beralih arah dan secara otomatik Muhyiddin akan rebah menyembah bumi.


Mari kita berdoa yang akan berlaku pertukaran kerajaan sebelum bulan Julai 2020 ini kembali kepada parti yang diundi rakyat Malaysia yakni Pakatan Harapan.


Inilah sebabnya mereka tidak berani mengadakan sidang penuh pada hari ni.



TULANG BESI

www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.
Share on whatsapp

20 comments:

  1. Iye lah...
    Ambik jer balik kerajaan kencing hanceng tu balik.

    Anwar dah mengaku phanceng tidak cukup majoriti. Nak tukar jumlah...semua org dpt buat.
    Hihihi...

    Ydpa agong pon dah maklumkan yg tun mangkuk gagal dipujuk ketika melepaskan jwtn.

    Dlm sidang akhbar tun mangkuk, anwar pon malas nak join manusia yg tibai belakang dia berkali2 tu. Lidah bukan bercabang 2 dah..mgkin dah bercabang 8 mangkuk tua tu.

    Raykat pon dah malas dan meluat menyaksikan sitongong tua tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan bodoh daripada barua PN tak tahu ke bila bersatu keluar dari PH majority dah tak ada Mahathir tokoh negara dia ikut undang undang letak jawatan bukan macam you orang pondan tak mahu mengaku ini kerajaan pintu belakang PN.

      Delete
    2. Berapa orang sokong Madey? Berapa mahu Anwar jadi PM? Mate matik pilihan raya dia kira majoriti pemenang tolak orang kalah, bukan jumlah undi orang orang kalah. Kalau la Anwar cukup sokongan, mengapa Baru Bian dan Masir Kujat cakap sokong Mahathir. Walhal, PH secara rasmi menamakan Anwar calon PM, bukan Mahathir. Anwar ketua pembangkang, bukan Madey.

      Macam mana tu?

      Delete
    3. Pancheng kepala hotak kau. Memang bangang penyokong PN (Perompak Negara) ni. Bodoh, bebal.

      Delete
    4. Mengaku jer phanceng gagal jaga negara. Dlm mesyuarat majlis presiden phanceng yg bocor jelas pengakuan mangkuk2 ayun dlm KERAjaan phanceng GAGAL.
      Raykat bagi mandat slps pru14 bukan utk dikencing tapi utk dihargai.
      Dah tun mangkuk yg jatuhkan KERAjaannya skrg mangkuk2 ayun tu nak minta balik mandat yg raykat dah tak sudi utk dihancengkan buat kali kedua.
      Kami rasa seronok dan terjamin dari segi mental dan fizikal dgn kerajaan pn. Tak mcm bersama KERAjaan phanceng...stress!!!Covid 19 gagal dibendung...penipuan 24/7.

      KERAjaan phanceng penipu, penyamun, perasuah, salahguna kuasa dan bau hancengnya 7 keturunan tak mampu nak hilang.

      Tak sabar melihat mangkuk2 tua dlm phanceng menyembah tanah. Baru aman rasa dunia. Mengata org lain penyamun hanya nak menutup kesalahan menyamunnya selama 22tahun 22bulan.

      Delete
    5. Majoriti raykat tak malu menyokong kerajaan pn wlpun digelar kerajaan tebuk atap atau kerajaan pintu belakang.

      Malu ada kerajaan yg dah diberi mandat oleh rakyat tapi perlekeh dan menipu demi nafsu serakah peribadi dgn kencing mandat rakyat yg diberi.

      Kata negara bangkrap sebagai alasan utk lelong aset dan harta negara dan pinjam bon samurai.
      Selepas ko tumbang rupa2nya negara tidak bangkrap. Rizab dan kewangan negara kukuh.
      Kenapa jual harta negara dan pinjam bon samurai?

      Penipu raykat agar mudah mangkuk2 ayun tu beralasan menyamun wang negara.
      Semoga cepat menyembah tanah!!!!

      Delete
    6. Mahdey tipu rakyat utk menyelamatkan legasinya. Kata negara bangkrap agar ada alasan utk menyamun negara dgn cara halus. Sama spt apa yg dilakukan selama 22tahun yg penuh rasuah dan salahguna kuasa. Nepotisme dan kronisme.

      Semua org tahu dia tumbangkan kerajaannya utk mewujudkan kerajaan perpaduan tanpa ada pembangkang dgn kuasa penuh di tangannya tapi malang dpt dihidu dan disanggah saat2 akhir. Sebab itu dia meroyan menyalahkan org lain.
      Skrg dia berjuang utk dptkannya balik bila ada tawaran hebat dpd ph dgn meletakkannya spt suatu ketika dulu.Adakah dia akan berjaya? Adakah prinsip anti nepotisme dan kronisme yg diperjuangkan hilang dlm pakatan rakyat yg asal asalkan dpt kuasa itu semula. Atau mrk dh mula nak kawtim dgn cara legasi 22tahun itu berkuasa?

      Hanya rakyat akan mampu mengubahnya.

      Delete
  2. 144 pn
    107 ph
    1 bebas

    Biarkan mrk bermimpi..
    Kalau jadi kenyataan mimpi mrk...kita dah tahu banyak rahsia mrk..

    Itu yg paling penting...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa sal ko punya kerusi MP lebih dari 222?negara mana ko makaudkan tu

      Delete
    2. Kira pun tak pandai lagi boleh cakap tahu rahsia boleh jadi barua PN lah you

      Delete
    3. Kiralah elok-elok. Jika tak pandai, masuk tahun satu semula, belajar lagi.

      Delete
    4. Kelian nak tahu sape yg bg komen bodoh tu.. tgk gaya dia menulis aku dah tahu...dulu selalu tulis tun m tu dia panggil mangkuk akhir tulis dia makan popcon.. ckp org mangkuk.. dia bermangkuk2. Dari dulu dia menulis tak sape nak layan benar.. aku rasa bdk spm menulis lagi berfakta...jenis muka tak malu...

      Delete
    5. Bukan main meroyan mahacai2 phanceng melihat angka...hihihi

      Bajet covid tun mangkuk rm20b bukan main seronok mahacai dgn gone end kata dia punya kredit..hihihi

      Sekali kerajaan pn bagi rm250b terbeliak biji mata penyokong tun mangkuk....hihihi

      Kemudian pimpinan baru kem kewangan terkejut kenapa mangkuk2 ayun KERAjaan phanceng boleh pinjam bon samurai.Sedangkan rizab dan kewangan negara sangat kukuh.
      Tun mangkuk pon semasa menjawat jwtn pm7i terpacul rizab sebenar negara rm2.1trillion bila ditanya wartawan adakah negara 'bangkrap' mampu buat pakej ransangan tersebut.
      NAMPAK JELAS MANGKUK2 AYUN KERAJAAN PHANCENG PENIPU KATA NEGARA DAH BANGKRAP.

      Satu lagi...yg jaga kewangan negara turut terkejut kewajaran kerajaan phanceng menjual aset dan harta negara secara borong!!?

      Adakah pembeli2 individu yg sengaja tidak didedahkan oleh KERAjaan phanceng adalah proksi dan kroni penyamun besar phanceng???!!!!

      Mengata org menyamun demi menutup kesalahan diri sendiri.
      Semoga sikap munafik sial tersebut akan membakar keturunan ko!!!!

      Selepas mandat kena kencing ada hati nak mandat tu balik....memang SIAL lah korang!!!

      Delete
    6. mudah sangat tertipu oleh statement bajet kewangan negara kukuh. Kalau kukuh takkan goyang tak cukup duit zaman covid19 nih? Bangang punya komen.

      Delete
    7. Lelaki Dicermin, betul tu. Dah kenal sangat mangkuk popcorn tu. Dia memang bangsat!

      Delete
  3. Siakap senohong gelama ikan duri..
    Bercakap bohong lama-lama suka mencuri...

    Itulah realiti senario berlaku pada pm4,7,7i

    ReplyDelete
  4. PH dgn bodoh tidak boleh dipisahkan lagi

    ReplyDelete
  5. Yidin dah kantoi menipu YDPA bawak semua nama MP bersatu sokong dia jadi PM,tu yg hari ni pecat MP bersatu yg sokong PH duduk dikerusi pembangkang.

    ReplyDelete


ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.