Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Monday, May 9, 2011

Islam Agama Rasmi tapi Cuti Hari Ahad?????



Lupakah kita siapa yang tukar cuti di Johor dari Hari Jumaat kepada Hari Ahad? Bukankah UMNO di bawah Muhyiddin Yaasin yang tukar hari cuti rasmi Johor dari Jumaat kepada Ahad? Juga, siapa yang tukar cuti umum dari Hari Jumaat kepada Hari Ahad di Perlis?

Hari Ahad ini Hari Ibadat agama yang mana? Agama Islam ke?
Konon marah pasal agama rasmi Malaysia. Tapi, mereka juga yang tukar Hari Cuti di Johor dari Hari Jumaat kepada Hari Ahad.

Juga, setakat ni, berapa negeri pimpinan UMNO yang menjadikan Hari Cuti mereka hari Jumaat?

Pahang tu hari cuti hari Jumaat ke Hari Ahad? Wilayah cuti hari apa? Melaka Cuti hari apa?

Di Selangor dan Penang, bukan UMNO yang mulakan cuti Hari Ahad ke?

Kalau Persekutuan dah buat cuti hari Jumaat, otomatik negeri semua dalam Malaysia akan bercuti hari Jumaat. Betul tak?

Dasar UMNO Parti Lidah Bercabang!!!!!

Tulang Besi


Share on whatsapp

8 comments:

  1. good idea... tapi tegur la secara berhemah.teguran dgn niat ikhlas agar ada perubahan utk umat islam

    ReplyDelete
  2. Cuba bagi satu dalil agama yang kata umat Islam kena cuti hari Jumaat?

    ReplyDelete
  3. apakah masalahnya ni???pasal cuti pun nak jugak di jadikan isu.

    sokong dengan anon May 9, 2011 4:09 PM, kalau ada teguran, tegur dgn niat ikhlas agar ada perubahan utk umat islam.

    tak perlu nak merendahkan martabat diri sehingga menjadi orang yang dibenci

    ReplyDelete
  4. saya nak guna semua ayat pada entri ini di blog saya, termasuk komen en tulang besi.

    ReplyDelete
  5. Mesir diperintah oleh mubarak pun cuti hari jumaat.

    ReplyDelete
  6. cucu mamak kuttyMay 9, 2011 at 6:12 PM

    wakakakakah...yg komen mcm org bodoh tu ...sah le org umno tu...org umno ni memang sah kebodohan nya,sebab tu dia sokong umno.eheh....beballollll

    ReplyDelete
  7. Unfortunately, in Malaysia, due to intensive Arabicization-Islamisation, Malays became Muslim and stupid Malay leaders (especially those with Arab-Turkish ancestry) form the most savage law into the Constitution that Malays are born Muslims, as if in their blood originally. This is after the British has left - I wish the British who brought civilized values and world such as modernity that include modern transportation and education for women/girls), had never left. Anyway, what kind of barbarism that does not allow human beings to change their beliefs such as in Islam - thus only the Devil can be Islam's god. Whereas our shared Judeo-Christian God, lovingly uphold free will as graced by Him originally, since Adam and Eve.

    Katharina Sri (ex Noor Aza)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.