Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Tuesday, November 1, 2011

Pergi Haji tapi Tak Pakai Tudung?



Biasanya orang perempuan yang pergi haji mereka akan pakai telekung sepanjang masa hatta di dalam kapalterbang sekalipun.

Biasanya masaalah aurat tidak akan menjadi masalaah bagi mereka yang pergi haji. Walaubagaimanapun, kita hairan juga, mengapa aurat tidak dijaga dalam kepergian kali ini?

Adakah menutup aurat tidak wajib berbanding haji?

Rasul SAW pernah bersabda:

Setiap amal itu adalah dengan niat (Muttafaqun Alaih)

Semua ini membawa kepada keraguan di atas motif kepergian ini. Menunaikan haji di Mekah adalah bertujuan untuk mengubah diri kita menjadi seorang yang taat dan tunduk kepada Allah SWT.

Harap2 ada lah orang yang akan bertaubat di atas dosa meluluskan lesen judi bola satu masa dulu.

Itu sahaja luahan hati TUlang Besi setakat ini.

Tulang Besi

Share on whatsapp

7 comments:

  1. Mat Mongol tu pergi Mekah naik pesawat apa dan siapa yang bayar penerbangan tersebut?
    Nampak nya macam pesawat ru hak dia sendiri atau pakai duit kerajaan?

    ReplyDelete
  2. turun kapalterbang tu kira rukun haji ke?

    Wise up la..

    ReplyDelete
  3. biaselah.....
    orang yg jahil tentang agama, nak buat macam mane

    ReplyDelete
  4. 1.yang syoknya tb pi mekah tempohari untuk doakan kemusnahan sesama islam seperti kicjdeffela atau papagomo!!
    2.kira niat macam tu dituntuk oleh islam kot no!!

    ReplyDelete
  5. Alhamdullah, PM dan isteri dapat hidayah untuk menunaikan haji beberapa kali sudah. Yang tengok, cuma beri komen yang positif. Jangan lah asyik berkelahi sepanjang masa macam katak bawah tempurung, tak tengok dunia luar sama.

    ReplyDelete
  6. Siapalah kita nak mengata orang.

    Di dunia ni..yang pergi Haji ada macam-macam jenis niatnya.

    ReplyDelete
  7. bukan masalah kapal terbang ker, tudung ker, niat ker or apa lah, yg nak d bgtau kat sini, dlm Islam kan WAJIB menutup aurat, SELEPAS N SEBELUM pun sama jer, tak ade perubahan langsung . . . tak kan komen sikit dah panas bro . . . mereka nie bukan JAHIL, ko kena paham juga, DIBAYAR bro hehehe biasa ler. . .

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.