Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Thursday, September 19, 2019

HADI AWANG KE SARAWAK UTK PUJUK GPS SERTAI PENYATUAN UMMAH?

Sedar atau tidak, agenda Penyatuan Ummah atau Penyatuan Nasional agak lompong.

Ini kerana, di Sarawak tiada perwakilan Perpaduan Nasional kecuali PAS.

Dan PAS di Sarawak hanyalah parti picisan yg tidak dipandang walaupun dgn sebelah mata oleh rakyat Sarawak.

Maka terpaksa lah Hadi Awang mengadap Abang Johari bagi melamar GPS utk menyertai Penyatuan Ummah yg baru dirasmikan.


Malangnya, masih belum terdengar apa2 respon positif dari Abg Johari.

Lebih2 lagi Haji Hadi secara terbuka menyerang bangsa Cina di Sarawak.

Abang Johari serta parti2 di Sarawak pun takut dgn reputasi PAS yg dilihat ektreme dan radikal. Cara Haji Hadi bertindak amat tidak disukai oleh orang2 Sarawak.

Mereka maka di situlah akan menghalang GPS utk menyambut gayung yg dihantar oleh Penyatuan Nasional itu.

Begitu juga di Sabah di mana UMNO sudah hampir pupus. Rakyat Sabah membenci PAS walaupun PAS sudah ada di sana sekian lama. Maka, tanpa Sabah dan Sarawak, gagasan Penyatuan Ummah ini akan hanya kekal di Semenanjung.

Orang2 Semenanjung juga akan menilai semula sokongan mereka kepada Penyatuan Ummah kerana tanpa Sabah dan Sarawak mustahil Penyatuan Ummah boleh menang Putrajaya. Lebih2 lagi hanya sekitar 5 ke 10% sahaja orang bukan Islam akan mengundi Penyatuan Ummah.

Maka:

1) Tanpa Sabah dan Sarawak
2) Tanpa non Muslims
3) Tanpa Melayu Bandar


Penyatuan Ummah paling banyak boleh menang sekitar 60 kerusi Parlimen. Dalam keadaan mcm ni, penyatuan ummah dah jadi bahan lapuk lama sebelum PRU 15 depan.



Atas sebab itulah perkara pertama yg Hadi Awang buat selepas Penyatuan Ummah dirasmikan ialah pergi ke Sarawak.

Sokongan GPS adalah kritikal utk memastikan kesinambungan gagasan Penyatuan Ummah ini.

TULANG BESI







www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.
Share on whatsapp

3 comments:

  1. Takpe bro, biar kan. Aku Suka dgn ape Yg pas buat skang ni. Kalau bleh, jgn serang cina aje. India, dayak, Bajau Dan segala Kaum selain melayu. Lagi Cepat la mereka kelaut....

    ReplyDelete
  2. Kempen boikot perniagaan non muslim adalah usaha PAS dan UMNO untuk menghukum non muslim kerana memberikan undi kepada DAP dan PH. Ianya bukan berdasarkan solidariti Islam ataupun penyatuan UMMAH. Ianya adalah senjata yang digunakan untuk memaksa non muslim "serik" untuk mengundi DAP dan PH, itu sahaja. Maka peringatan kepada rakyat Malaysia yang non muslim dan bukan melayu, gabungan PAS dan UMNO yang ketika ini menjadi pembangkang, amat tega untuk berlaku zalim dan aniaya kepada non muslim ketika mereka adalah pembangkang maka apakah yang akan kamu jangkakan tindakan mereka apabila mendapat kuasa dan duduk di Putrajaya? Sejarah sudah menceritakan bahawa kedua2 parti ini amat zalim dan keras kepada penentang mereka.

    PAS dan UMNO menggelarkan non muslim sebagai bangsa DAP maka non muslim harus sedar bahawa mereka sedang mempergunakan kaum non muslim sebagai obor untuk menyemarakkan api permusuhan antara kaum dan agama. Adakah kaum non muslim mahu golongan ini menjadi kerajaan dan berkuasa penuh dalam negara ini? Beringat2lah bahawa gabungan antara PAS dan UMNO ini adalah penyatuan 2 ekstrimis iaitu ektrimis agama dengan ekstrimis bangsa. Mereka bergabung bukanlah untuk agama apatahlagi untuk bangsa. Ianya gabungan yang bertujuan untuk merampas kuasa. Memang benar matlamat setiap parti politik adalah untuk mendapat kuasa tetapi mempergunakan perpecahan dan permusuhan antara kaum dan agama adalah sesuatu yang amat hina lagi kotor dan tidak layak menjadi kerajaan untuk negara yang berbilang kaum.

    PAS dan UMNO mempergunakan senjata ini tidak lain dan tidak bukan kerana mereka tiada mempunyai apa2 hujah ataupun polisi yang mereka boleh hidangkan kepada rakyat. Perangi rasuah? Mereka adalah juara rasuah dan salah guna kuasa! Tadbir urus yang baik dan saksama? Mereka mempunyai rekod yang paling buruk terutamanya PAS dalam perkara ini! Pembangunan negara? Mana2 parti pun mampu membawa kemajuan kepada negara jika mereka tiada DNA rasuah tetapi PAS dan UMNO sudah sebati dengan salahguna kuasa dan penyelewengan. Maka tanpa apa2 peluru ampuh yang boleh digunakan untuk menjatuhkan PH, PAS dan UMNO akan mempergunakan isu perkauman dan agama sebagai alat mengapai kuasa dan mereka tidak kisah pun jika senjata ini akan menzalimi rakyat Malaysia serta membawa huru hara.

    They are not to be trusted and come the next GE, they will come with empty promises dan religious talking point that amount to nothing to get the non muslim votes. Both PAS and UMNO are notorious with this. They will promise you the moon and the sun! Don't be deceived! If they can instigate a boycott against lawful business of non muslim, they can do much worse and they will, when they get PUTRAJAYA. Remember not to invite tyranny into your house! These extremist parties are no longer welcomed in political landscape of Malaysia. They are neither necessary nor useful. Most Malays are rejecting these clowns and with non muslim totally rejecting these despicable politician from our midst we can have a better future. A better future is what our children deserve and making these parties extinct is a good start for a better future!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
  3. pas jadi liability bagi imno dan bn juga gps, pasti non muslim akan menolak 99% pas dan umno kerana undi imno sama ngan undi pas cos depa dan sehati sijiwa. dengan kenyataan hadi dan tuanmang makin bertamnah menyampah oramg tengok umpas bn.. cepat hilang sebelum pru25.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.