Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Wednesday, June 3, 2020

Signal Kejatuhan Kerajaan PN Dari UMNO Sudah Diberi

Sudah lebih semingguu dua khabar2 bertiup kencang berkenaan kejatuhan Muhyiddin Yaasin dan kerajaannya. 

Pelbagai cerita yang telah disebarkan dalam alam maya. Antaranya: 

1) PAS menghantar rombongan meminang mereka berjumpa Dr. Mahathir dengan menawarkan 18 Ahli Parlimen mereka menyertai PH 
2) Jumlah bilangan Ahli Parlimen yg menghantar SD kepada Dr. Mahathir dan Anwar juga mencecah 129 dan sedang bertambah 
3) Sudah ada perkenan dari Istana untuk menghadap dan mempersembahkan kepada Tuanku untuk mendapat perkenan menubuhkan kerajaan baru 
4) bilangan ahli2 parlimen yang menyokong Muhyiddin sehingga hari ini masih belum mencecah 90 orang dan banyak lagi. 
5) Juga timbul rakaman audio Muhyiddin Yaasin mengaku berniat untuk memberikan rasuah jawatan GLC bagi menarik ahli-ahli parlimen UMNO ke BERSATU dan banyak lagi audio lain.

Namun semua khabar-khabar ini tidak mempunyai kredibiliti sehinggalah timbul posting Zahid Hamidi di bawah ini:



Perhatikan pada bahagian yang digaris merah: "Kami telah siap siaga untuk PRU15"

Soalnya, tarikh luput Parlimen Malaysia sessi ini adalah pada 06 May 2023. Masih berbaki 3 tahun lagi sebelum tamat sessi Parlimen ini. Mengapa Zahid Hamidi tiba-tiba menyebut berkenaan Piliharaya Umum ke 15?


Kalau tarikh tamat tempoh itu ada berbaki 1 tahun lagi mungkin masuk akal untuk Zahid Hamidi berkata sebegini tetapi kenapa sekarang.

Pada hemat Tulang Besi, ini adalah petanda jelas haayat dan nyawa kerajaan Pakatan Harapan sudah hampir menuju ke alam barzakh.

Panggilan Zahid ini juga menunjukkan UMNO sudah sedia untuk membuang rakan-rakan mereka dalam PN seperti BERSATU, Azmin+Geng dan juga PAS.


KERAJAAN MUHYIDDIN LEMAH DAN TERBUKTI LEMAH


Apabila Muhyyidin  menghalang usul undi tidak percaya yang telah diterima oleh Speaker, secara otomatik Muhyiddin telah mengaku beliau tiada majoriti dalam Parlimen. Pengakuan secara diam ini membuatkan semua yang menganggotai kerajaan beliau sedikit demi sedikit hilang kepercayaan kepada beliau.

Ertinya kalau sebelum ini kerajaan Muhyiddin hanya dikatakan lemah dan tidak dapat sokongan yang cukup, selepas 18May 2020 terbukti bahawa kerajaan Muhyiddin adalah kerajaan haram yang tidak menepati syaraat Perlembagaan yakni yg mempunyai sokongan majoriti.

Juga timbul cerita hal rumah tangga dalam Perikatan Nasional yang bergolak sebegitu kuat sekali. Misalnya: 
1) Pergolakan dalaman BERSATU yang berpecah kepada group pro Mahathir dan pro Muhyiddin. Walaupun ditebarkan jawatan dan pangkat kepada ahli2 BERSATU tapi nampaknya pergolakan semakin marak dan api perpecahan semakin besar. Ia bermula dengan hilangnya MB Johor dari BERSATU diikuti tindakan UMNO menghalang ADUN BERSATU menjadi KM Melaka diikuti dengan insiden-insiden lain. 
2) Azmin Ali diserang atas bawah kiri dan kanan oleh PH dan juga oleh UMNO dan BERSATU sendiri. Keadaan Azmin sekarang ini adalah seperti beruk tunggal kerana tiada siapa dalam PN yang mahu mengiktiraf kepimpinan beliau dan hayat politik dia sudah semakin habis. Masa depan pun gelap. 
3) UMNO dan PAS pun bersengketa juga kerana kerusi-kerusi tradisi Melayu majoriti dipegang oleh PAS dan PAS tidak mahu lepaskannya. Kalau UMNO tidak dapt kerusi2 itu bermaksud UMNO akan pupus sebagai parti Melayu 
4) UMNO sendiri pun tidak mengiktiraf Perikatan Nasional. GPS Sarawak pun tidak mengiktiraf Perikatan Nasional. 



Secara mudahnya, lemahnya Perikatan Nasional itu sudah menjadi pengetahuan umum. 

Maka, robohnya Perikatan Nasional ini sudah tidak dapat dielakkan lagi. 

Kenyataan Zahid Hamidi di atas menandakan tidak sampai bulan Julai, Perikatan Nasional akan berkubur. Inshaalah.

Pakatan Harapan akan kembali memerintah Malaysia dalam masa terdekat. Amin!!!!

TULANG BESI









www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.
Share on whatsapp

10 comments:

  1. Tak sabar nak mengutuk KERAjaan kencing mandat rakyat memerintah...
    Hihihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Horey, pru15. Boleh undi klepto, penyamun dan mat2 korup sekali lagi.....

      Delete
    2. Klepto yg gagal dibuktikan kleptonya...hihihi

      Yg pasti dan sah...tak nak lah dikencing oleh muka yg sama 2 kali...hihihi

      Ttg rasuah dan salah guna kuasa pulak...selain atok yg nampak jelas ialah sitokong akauntan tiada tauliah....hihihi

      Delete
  2. Aku tak kesah asalkan jangan bangang kaki kencing yg jaga rakyat. Sempat ber'daddykasi' dgn anak dgn projek runding terus fiber optik nilai jutaan hengget dan pembekalan minyak persekutuan mengganti petronas. Itu baru 22bulan utk anak. Belum lagi proksi dan kroni!?
    Kalau 5tahun ntah apa lagi disamun dan dirompak oleh penyamun tua sial babi tu?!
    Belum lagi handle wabak mcm pukimak. Dialu2kan lebih 1juta pelancung negara wabak ke negara tercinta nie!!!
    Rakyat rasa risau dikutuk dan disindir coronapalatau. Ada yg ditangkap dan didakwa....kejam!!!!

    Nak ambik balik KERAjaan ko yg dah rentung angkara kesilapan percaturan ko.... SILAKAN.

    Kami amat mengalu-alukan sebelum korang dihancurkan pada pru15 nanti.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kah Kerajaan PN yg berumur tk sampai pun 6 bulan, iaitu masih bayi, dan pandai kencing-hancingkan rakyat?
      Walaun dn malaun mesti sukahati dan happy tergolek2 krn RM58J dh diberikan kpd UTAR...universiti milik penuh org2 Melayu kn?
      Kahkahkah

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Bubar jer parlimen dpd melihat puaka penyamun kerala merompak harta negara...

    ReplyDelete
  5. Ambik lah balik KERAjaan ko tu atok oiii....
    Penat jer ko pi bakor...hihihi
    Kami raykat terlalu ingin melihat korang beraksi mcm dulu2....hihihi

    Tak yah gertak muhidin lah atok...
    Ko ingat gertak ko tu dpt membuktikan yg ko bukan pengkhianat kpd anwar dan phanceng....
    Sandiwara ko dah dpt dibaca...
    Siapa tak kenal hbgn akrab ko dgn azmin dan muhidin...
    Ko ambik balik KERAjaan ko tanpa org2 kuat ko yg masih dlm pn akan melunyaikan hasrat ko dlm KERAjaan phanceng....
    Ambiklah..cabar ko kalau berani

    Kami raykat tak kesah sikit pon atok nak ambik balik KERAjaan rentungnya...
    Kesian dpd melihat atok meroyan menyalahkan org lain....
    Mcm lah wawasan 2020 dia tu bagus sangat....ptuuuihhhh

    Satu lagi...tak payah tggu sidang parlimen...
    Esok lusa ada cukup kekuatan...mengadaplah ydp agong...
    Tak sabar melihat ko dan anwar berlakon kembali....hihihi

    ReplyDelete
  6. Tqvm pm kerana sudi mendengar nasihat pihak kkm dlm menangani wabak.

    ReplyDelete


ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.