Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Thursday, June 4, 2020

UMNO Mahu Hapuskan BERSATU Dengan Menjemput Muhyiddin Sertai UMNO

Tawaran Muhyiddin Kembali Pada UMNO Hanya Untuk Menghapuskan BERSATU dan Membunuh Karier Muhyiddin Sahaja

Sekiranya Muhyiddin Yaasin bijak, dia tidak akan menerima pelawaan UMNO ini. Jaminan menjadi Perdana Menteri hanyalah jaminan kosong sahaja memandangkan di dalam UMNO, jawatan Presiden UMNO jauh lebih berkuasa berbanding Perdana Menteri.

Apalah sangat jawatan Perdana Menteri kalau tiada jawatan Presiden UMNO sekaligus dengannya.

Sekarang pun Muhyiddin sudah jadi macam boneka kepada UMNO apatah lagi apabila Muhyiddin menyertai UMNO.


Bila-bila masa Muhyiddin boleh dilucutkan keahlian kerana tidak tunduk kepada keputusan MKT UMNO dan Presiden UMNO.

Ditambah dengan keadaan kesihatan beliau yang semakin buruk maka akhirnya Muhyiddin hanya akan menjadi Perdana Menteri boneka kepada MKT dan Presiden UMNO sahaja.

Lagipun, baru semalam Zahid melaungkan panggilan siap sedia untuk Pilihanraya 15 menandakan tawaran dan tindakan ini tidak lebih dari jerangkap untuk Muhyiddin dan juga BERSATU.

Apabila Muhyiddin sertai UMNO maka otomatik BERSATU akan dibatalkan pendaftarannya persis Tengku Razaleigh mentalkinkan Semangat 46 dahulu.

Maka, sejurus selepas Muhyiddin berada dalam UMNO dan BERSATU terbatal pendaftaran maka PRU akan dipanggil.

Di kala itu, Dr Mahathir dan melayu2 Anti Kleptokrat sudah tiada kenderaan untuk menghadapi UMNO.

Yang lebih dikehendaki oleh UMNO adalah kembalinya pengundi-pengundi Melayu di Johor yang telah menyebabkan jatuhnya UMNO di Johor. UMNO perlu menang dengan yakin di Johor sekiranya imej UMNO sebagai parti teras bangsa Melayu mahu dikembalikan.

Itu sahaja penjelasan yang jelas berkenaan tawaran UMNO ini.

Jangkaan ini disahkan dengan kenyataan Ahli Parlimen Sri Gading, 
Datuk Dr. Shahruddin Md Sallehm yg telah berkata:

“Andaikata saya perlu meninggalkan PN dan kembali kepada PH dan disitu ada jaminan bahawa Bersatu akan kuat dan terus hidup, maka saya sedia lakukan,” katanya. 
Malah kata Shahruddin beliau sedia meletakkan jawatan sebagai Timbalan Menteri Kerjaraya demi memperkukuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
BERSATU mampu menghalang UMNO menguasai Johor dan Melaka secara dominan seperti zaman dahulu.

Yg penting adalah pembatalan BERSATU dan ketiadaan Dr.Mahathir dalam PRU15 yang sudah hampir diadakan dalam masa terdekat

Kemungkinan Parlimen akan dibubarkan sejurus BERSATU dihapuskan dari muka bumi Allah SWT ini.

Itulah jangkaan Tulang Besi

TULANG BESI




www.malaysiawaves.net tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial dan halaman komen blog ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian blog iniAnd here is the rest of it.
Share on whatsapp

11 comments:

  1. Tak akan mungkin tsmy masuk umno..
    Cukup sekadar pernah memegang jwtn tertinggi dlm kerajaan dan memikulnya penuh tggjwb berbanding pm4 dan pm7.Qada n qadar dia sebagai pm8. Dia tak tamak dan tiada apa yg nak dikejar selain tiada kepentingan apa2 selain rakyat. Tak macam pm4 dan pm7 yg gila meroyan nak berkuasa demi legasinya yg tamak haloba.
    Dia akan bersara spt paklah memandang kesihatannya dan akan sentiasa diingati sebagai pm yg prihatin dgn rakyat.

    Pm4 dan pm7 serta bekas partinya akan terkubur terus slps pru15...termasuk boboi.

    Legasi ini bukan shj dibenci oleh pengikut pn malah dalam ph pon cukup membenci legasi tamak haloba ini.
    Malah dr mazslee yg cuba langgar kroni legasi ini dicantas oleh pm7.
    Yg mangkuknya mazslee ialah dia tetap 'tunduk' dgn pm7.


    Hmmmm....kami rakyat tak sabar melihat aksi2 pm7 dan anwar berlakon di hadapan rakyat....hihihi
    Tak kesah dgn pertukaran kpd KERAjaan kencing mandat raykat..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah anon bodoh, bangsat, dan paling celaka. Phui!

      Delete
    2. Relaks lah cai...
      Bersabar....
      22bulan kita kena kencing oleh tun mangkuk dan konco2nya..kita masih mampu bersabar.

      Sampai dia dan konco2nya buka luas2 pintu masuk kita kpd pelancung2 negara wabak...kita masih bersabar.

      Sabar yea...

      Kalau ditakdirkan tun mangkuk dan anwar beraksi kembali...rakyat redho.

      Kami memang tak sabar melihat sandiwara mrk spt dulu2...hihihi

      Delete
    3. Lupa...jujur kami tak kesah tun mangkuk dan anwar sama2 beraksi.

      Tapi kami sesekali tak mendoakan...hihihi

      Takut kena kencing kali ke2...
      Hanceng kencing manusia hampir seabad nie lain sgt baunya...hihihi

      Delete
  2. Berok mat yeh lompat lompat nak cari bunga. Hahaha

    ReplyDelete
  3. Kalau komen takde fakta ni... aku dah tahu mangkuk ni sape...bukan nya mangkuk ni tahu politik semasa atau strategi politik.. tulis panjang hampehhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cai bagi fakta berkenaan politik semasa atau strategi politik?

      Aku bagi ringkas.
      Tun mangkuk mastermind utama. Utk elak dituduh pengkhianat oleh phanceng dia tuduh dan salahkan org lain khianat. Cuma pelik dia tak pernah sentuh nama assmin mahupun piee bedal.

      Skrg dia dakwa cukup majoriti tapi anwar perlu mengalah dgnnya. Semua sedar legasi tun mangkuk kaya raya utk mengumpan.
      Adakah dakwaan mangkuk tua hanya sandiwara bagi meyakinkan macai2 bodoh mcm mat sabun, gone end, khalid gereja yg tun mangkuk bukan pengkhianat?
      Maksudnya tun mangkuk kata aku boleh dpt KERAjaan tu balik asalkan anwar mengalah.

      Jika anwar mengalah adakah tun mangkuk berlaku jujur atau bila dtg nyanyuknya akan jumpa ydp agong utk melepaskan jwtn utk kali ke2.

      Tambah lagi pn dan ph ketika itu ada majoriti yg tipis.
      Skrg pon dah tipis. Bila2 masa pm akan bertukar tapi siapa yg disukai rakyat?
      Dgn muka2 pemimpin phanceng yg tggl skrg bnyknya jenis gabra dan sikit bangang...sukar utk rakyat menyukai anda!!!

      Delete
  4. Hanya mahacai yg rela dikencing akan sujud di kaki tun mangkuk...hihihi

    Hanya yg ada pendirian dan prinsip akan menolak sandiwara manusia yg telah menibai belakang anwar sejak 1998..hihihi

    Kami amat mengalu2kan KERAjaan kencing mandat beraksi kembali. Agar dpt dijadikan modal atas aksi2 bangang sebelum pru15 demi menguburkan badut2 yg telah kencing kepala rakyat..hihihi

    Sebentar tadi sempat sembang dgn mahacai dapigs.Dia menyalahkan tun mangkuk punca KERAjaan phanceng gagal tunaikan janji manifesto. Umpama menyokong kata2 lim gone end sejurus tun mangkuk meruntuh kerajaannya.
    Lalu aku bertanya balik...kalau tun mangkuk dipersalahkan kenapa dapigs beria2 nak tun mangkuk sebagai pm9. Kenapa tak lantik anwar?

    Ada jawapan dpd penyokong tegar dapigs nie tapi biarlah mahacai2 sekalian menekanya sendiri....hihihi

    Aku malas nak layan sangat nanti hilang rakan kerana melayan politik meroyan manusia yg gila kuasa...hihihi

    ReplyDelete
  5. Inilah kehebatan parti keramat melayu umno. Tak mungkin akan parti ini terhapus. Kami dlm umno mempunyai pengalaman dan bijak berpolitik. Tiada satu pun boleh menggugat umno. Apapun berlaku parti yg dulunya serpihan dari umno spt pas, bersatu malah pkr akan tetap kembali menyelamatkan umno!Wlpun ada pemimpin yg dituduh malah menerima rasuah, kami kekal berjaya utk lepaskan diri. Tggu. Bijak dlm kewangan dn politik. Najib, ku nan azeez musa aman dll tak boleh dikalahkan. Ingat pesanan tghadi, adalah lebih baik aokong pemimpin islam walpun dia melakukan kerosakan daripada sokong pemimpin kafir sbb akhirnya kafir akan masuk neraka juga.

    ReplyDelete
  6. Kalau KERAjaan phanceng pler berjaya menduduki putrajaya mengganti kerajaan yg mula disayangi rakyat...tetap akan berantakan.
    Andai anwar jadi pm tapi gagal memuaskan hati legasi atok maka tidak terkejut atok bawa mp2 yg menyokongnya keluar phanceng+-. Begitu juga andai atok jadi pm, konco2 anwar akan mendesak atok menyerahkan jwtn.
    Tak kan sanggup mrk ditibai buat kali ke3.
    Maka tidak akan ada keserasian sehingga pru15.

    Apa2 pon sebagai rakyat biasa kami tidak kesah andai phanceng jadi KERAjaan balik. Jujur dan ikhlas...

    Tak sabar menunggu pru15 utk menguburkan legasi sial yg mengganggu kestabilan negara....

    ReplyDelete
  7. nama saya Redzuan Sarina Binti dari PULAU PINANG,
    MALAYSIA. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Rossa kerana membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunaskan hutang, setiap orang yang saya temui ditipu dan mengambil wang saya sehingga akhirnya saya melihat kisah Cik Masitah Ayob dan alamat laman web syarikat yang dikongsinya. Syarikat itu kemudian memberi saya pinjaman sebanyak RM470,000 yang saya mohon. syarikat juga dapat membantu anda. kerana syarikat itu juga telah menolong beberapa rakan saya yang lain. Sekiranya anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikat ROSSA FINANCE melalui e-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    Whats-app Mother Rossa Company: +1 (914) 529-5708.
    Syarikat itu tidak tahu bahawa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik syarikat kepada saya, tetapi saya merasakan saya harus membagikannya kepada anda semua untuk membebaskan diri daripada penipu, berhati-hati dengan peniru dan hubungi syarikat pinjaman yang betul. Di bawah ini adalah kata-kata semangat bagi mereka yang mencari pemberi pinjaman swasta yang jujur ​​dan jujur.
    "jika anda memerlukan pinjaman untuk melunaskan kredit dan hutang? Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk melaksanakan projek besar? Adakah anda memerlukan pinjaman perguruan? Adakah anda memerlukan dana untuk pelbagai tujuan lain?" ? Inilah e-mel saya untuk sebarang pertanyaan mengenai ibu rossa,
    e-mel saya: redzuansarinabinti2020@gmail.com
    E-mel ibu rossa: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    nombor telefon bimbit +601616345654
    Terima kasih kerana membaca dan selamat maju jaya

    ReplyDelete


ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.