Setiap Artikel Malaysiawaves ke Email Anda.

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Search Malaysiawaves

Showing posts with label tranung kite. Show all posts
Showing posts with label tranung kite. Show all posts

Thursday, December 31, 2009

Tulang Besi Difitnah Lagi…Oleh Batu Api

Satu artikel dari Batu Api yang disiarkan oleh Laman Tranung Kite bertajuk “Gaji 6x Exco masih minta sedekah”, penulis telah membuat tuduhan sebegini:

“2. Minta sedekah. Beri akuan bank kepada pengujung, sedangkan Tulang Besi dah ada di Malaysia. Munafik. Berani munafik ini bersumpah dia tak ada di Malaysia semasa menulis? Saya cabar munafik ini bersumpah.”


Di bawah ini adalah gambar dari laman passport saya yang menunjukkan tarikh keluar dan masuk saya ke negara yang sedang saya duduki sekarang ini. Saya bersumpah dengan nama Allah SWT, wallahi, wabillahi, watallahi bahawa laman ini adalah dari passport milik saya:



Saya tak payah sumpah sebab saya ada bukti fizikal. Saya keluar pada 19 hb Disember 2009. Dan saya kembali semula pada 20 Disember 2009. Gambar di atas boleh dijadikan bukti dalam mahkamah dan dalam Akta Keterangan ia dikira sebagai bukti fizikal.


BATU API NI PRODUK TARBIYYAH PAS TERENGGANU DI MANA FITNAH ADALAH HALAL

Kalau kita baca artikel-artikel di Laman Tranung Kite sekitar selepas konvensyen ini, semua bercerita tentang betapa blogger tidak harus memfitnah. Betapa kebenaran itu akan menjadi fitnah (rujuk tulisan Songkok Putih bertajuk Konvensyen Blogger. Fitnah yang Benar .

Rupanya semuanya cakap-cakap kosong. Semuanya menampakkan sikap kemunafikan mereka sendiri betapa mereka menyuruh orang lain jangan memfitnah. Rupanya mereka sendiri penjaja fitnah nombor wahid.

Inilah dia bukti betapa rosaknya tarbiyyah puak-puak PAS Terengganu dan puak-puak penyokong “kerajaang Perpaduang” ni. Bagi mereka benda haram dah jadi halal. Fitnah bagi bloggers hukumnya haram, tapi bagi mereka dah jadi halal.

Saudara sekelian, jangan lah tertipu dengan nasihat-nasihat baik serta cakap-cakap “agama” mereka berkenaan akhlak la, wala’ la, kena hormat menghormati dsbnya.

Semua tu adalah cakap luaran sahaja. Di dalam, mereka ini tiada beza dengan UMNO. Mereka berperangai lebih teruk dari UMNO kerana mereka menggunakan agama untuk menaikkan imej mereka.

Dengan kata lain, mereka menggunakan agama untuk membina popularity mereka supaya ahli2 dan penyokong2 PAS dapat ditipu dengan propaganda mereka. Padahal mereka sendiri bebas melanggar apa sahaja hukum yang wujud dalam Islam. Ni adalah bukti paling jelas.

BATU API TAK BERANI SUMPAH, TUDUH SAYA JADI SAIFUL BUKHARI

Batu Api ni bengap. Tak tau undang-undang. Wala’ terlebih sampai otak dia dah jadi sayur. Dalam kes Saiful Bukhari, sumpah dia sumpah bohong. Kenapa? Kerana ada bukti FIZIKAL yang menunjukkan dia tidak pernah diliwat.

Dalam kes saya, apa bukti fizikal yang menunjukkan saya menentang Hasan Ali kerana permohonan saya ditolak? Sila bawa wahai Batu Api. Berhenti menunjukkan kebodohan kamu itu. Saya cabar Batu Api dan keseluruhan Pemuda PAS Terengganu.

Maklumat saya dapat dari Dungun, si Batu Api ni adalah orang kanan Azman Shafawi. Tinggal di Kampung Pak Sabah. Dia ingat saya tak kenal orang2 kuat PAS di Kampung Pak Sabah tu. Dia tak tau saya pernah rapat dengan orang-orang PAS Kampung Pak Sabah. Sila nafikan maklumat saya ini, wahai Batu Api

Sebagai penutup, inilah bukti bahawa puak2 PAS Terengganu ni pembohong. Hari tu, saya dah bukti admin Tranung Kite juga seorang pembohong dan pengkhianat janji. Saya bawa bukti fizikal lagi. Tak payah sumpah2.

Marilah kita semua jangan jadi mangsa penipuan puak2 ni.Mereka menggunakan agama untuk kepentingan politik sempit dan kenegerian mereka.

Saya akhiri tulisan saya dengan ayat Ali Imran 3:53:

"..Mereka merancang dan Allah juga merancang, dan Allahlah sebaik-baik perancang"

Tulang Besi

ps Duit yang diderma oleh penderma2 sekelian kepada saya, saya bercadang untuk memberikannya kembali kepada bloggers2 yang ramai sedang menghadapi masaalah kewangan. Inshaalah ianya telah berjalan.

ps di bawah adalah salah satu komen di bawah artikel ini yang batu api tak berani jawab pun:
Re: Gaji 6 X Exco masih minta sedekah (Score: 1)
Oleh hidayat_nurwahid on Sunday, December 20 @ 20:26:14 PST
(User Info | Send a Message)
batu api oh batu api , cabaran saya dalam artikel lepas belum jawab lagi .. sekarang dah merapu macam orang isim
1) apa salahnya mitok sumbangan , kalau beri dapat pahala .. doh beri lepastu ungkit pulok , sape munafik sebenornya ??
2) tulang besi sapa kemalaysia pukul 10 sabtu malam ahad , mung reka cipta kata hari jumaat ada malaysia doh .. sila tujukkan bukti tulang besi ada sini doh waktu posting artikel . jangan main berok jer
3) pende ke masalohnya kalu dia gi ketaman melewar ?? rumoh mung kesitu sapa orang lain dok leh gi .. nok pakai baju warna pende pun , pende kena ngena dengan mung ?? kalu dia nakut dia dok gi pulok situ ..
4) molek ah mung tunjuk gambar tulang besi , boleh lah posting gambar batu api pulok .. kita pun ada gambor boh .. kite pun tahu jugok sape batu - api ..
5) taubatlah batu - api .. berhentilah sebor dakyah bengongmu tu
.

Read more!(Selanjutnya)
Share on whatsapp

ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.